Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Mobilitatea sporita iuteste pasul in goana dupa venituri mai mari

04 Iulie 2007



Presiunea competitiei si goana dupa venituri tot mai mari fac sa fie azi tot mai importanta mobilitatea angajatilor, in activitatea lor zilnica. Angajatilor din vanzari li se solicita sa urmareasca oportunitati noi de realizare a veniturilor, in timp ce companiile de logistica trebuie sa furnizeze mai multe servicii clientilor lor.
Computerele portabile de tip Notebook nu sunt cele mai recomandate pentru desfasurarea unei activitati de preluare informatie pe teren. Marketingul agresiv, concurenta acerba, diversitatea de echipamente si solutii personalizate impun utilizarea unor solutii mobile care sa asigure portabilitatea informatiei. Mobilitatea asigura lucratorului din depozit, soferului de pe camion, agentului de vanzari, accesul la baze de date de pe un terminal mobil sau tiparirea pe imprimanta mobila a informatiilor necesare.

Idei inteligente pentru sporirea eficientei in teren
Progresele tehnologice recente in domeniul terminalelor si imprimantelor mobile fac posibila introducerea unor metode noi pentru gestionarea livrarilor de bunuri sau executarea de servicii pe teren. Agentul de vanzari care transporta marfa catre client poate sa fie dotat cu un terminal mobil pe care ruleaza o aplicatie de «presales» (preluare comenzi) sau «route accounting» (facturare din masina). Acest terminal care poate tine loc si de telefon sau terminal GPRS / GPS poate comunica via Bluetooth/cablu cu o imprimanta mobila, facturarea realizandu-se la sediul clientului. Facturi, chitante, etichete sau rapoarte de servicii pot fi tiparite, la sediul clientului, pe baza datelor introduse, stocate sau calculate in terminalul mobil. Mobilitatea inseamna:
-reducerea costurilor;
-cresterea veniturilor;
-imbunatatirea productivitatii;
-reducerea erorilor;
-cresterea satisfactiei clientilor;
-avantaj competitiv sporit.
Chitantele pot fi tiparite la punctul de livrare, in timp ce tranzactia este trimisa la un server central de plati. Astfel se reduc operatiunile de procesare din birouri si se imbunatateste fluxul de numerar facilitand plata in timp real.
Avize de expeditie, tiparite chiar in momentul livrarii, pot include o descriere completa a bunurilor sau serviciilor furnizate, detalii despre delegat si o stampila cu ora exacta a livrarii, ba chiar pot fi tiparite si semnaturi colectate electronic, “on-screen”.
Facturile si comenzile pentru vanzarile pe teren, tiparite la fata locului, comanda fiind transmisa la sediul central prin tehnologie GPRS, ofera mai multe avantaje:
-clientul are o inregistrare imediata a comenzii
-costurile postale sunt reduse;
-soferul sau agentul de vanzari face economie de timp (comanda este introdusa automat);
-este redusa procesarea din sediul central;
-managementul stocurilor se bazeaza pe informatie in timp real.
Etichetele bunurilor returnate, incluzand un cod de bare, sunt procesate mult mai repede decat fisele de retur scrise de mana. Daca soferul eticheteaza retururile pe masura ce le colecteaza, nu mai este necesara sortarea atunci cand sunt descarcate si pot fi retrimise in centrul de distributie sau in depozit, fara sa mai aglomereze un spatiu destinat retururilor.
Etichetarea (mobila) la momentul incarcarii a produselor alimentare din depozit sau sectia de productie permite trasabilitatea bunurilor perisabile, pe masura ce acestea parcurg fiecare etapa din lantul de livrare, satisfacand cerintele europene, indicand data si ora, detalii despre producator si datele de inregistrare ale transportatorului.
Asemenea solutii, alaturi de aplicatii de tip presale sau route accounting, acopera o gama larga de activitati, dar se refera in general la deservirea clientilor la sediul lor cu o forta de vanzare mobila pe teren. Marii distribuitori de bauturi nealcoolice si produse alimentare au tendinta de a utiliza agenti mobili diferiti pentru vanzari si livrare, dar in mod obisnuit soferul este cel responsabil pentru toate interactiunile cu clientii din traseul sau. Route accounting este utilizat in activitatea de distributie a produselor alimentare, bauturi nealcoolice, retail, imbracaminte si incaltaminte, media publishing, produse casnice si farmaceutice.
Asemenea solutii de mobilitate, ce se reflecta in reduceri substantiale ale costurilor, mai multi clienti multumiti si profituri mai mari, sunt astazi accesibile si in Romania, prin Eutron, compania ce ofera si integreaza gama de solutii complete pentru:
-optimizarea tranzactionarii, gestionarii si circulatiei numerarului;
-identificarea automata a datelor,
dar si
- pentru problemele complexe ce apar la reuniunea sau intersectia acestor doua domenii.
Gama de solutii integrate de gestiune, de inventariere, de procesare si stocare numerar, oferite de Eutron, acopera necesitatile operationale pentru orice tip de activitate desfasurata in depozite, departamente de expeditie si/sau logistica, in orice fel de magazin, mic sau mare, supermarket sau hypermarket, in banci, centre de procesare numerar, casierii centrale.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite