Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Sisteme IT in slujba afacerilor sau sisteme IT de dragul tehnologiei?

10 August 2007




Implementarea proiectelor BPR


Nu exista metodologii general acceptate pentru abordarea unui proiect de business reengineering, dar practica firmelor de consultanta arata ca un astfel de proiect se desfasoara in general in sase etape:
1. Stabilirea viziunii
Tinand cont de radicalitatea procesului BPR, proiectul necesita suportul absolut al managementului companiei care demareaza initiativa BPR. In cadrul acestei prime etape, conducerea organizatiei investigheaza modul in care si-ar derula activitatea daca nu ar exista nici una din constrangerile prezentului. Acest proces nu incearca sa rezolve problema imbunatatirii activitatii prezente, ci sa identifice ce ar trebui facut ca aceste activitati sa se desfasoare cu maximum de performanta. In cadrul acestui pas se obtine suportul managementului, sunt identificate procesele vitale si se examineaza tehnologiile informatice care pot ajuta procesul de reproiectare.
2. Initierea
In cadrul acestei etape se construieste echipa BPR din membri ai tuturor departamentelor si se stabilesc criteriile de performanta.
3. Diagnoza
Pe baza criteriilor de performanta stabilite se realizeaza o analiza detaliata a proceselor care vor fi reproiectate. Se realizeaza o descriere a proceselor existente si sunt scoase in evidenta aspectele cauzatoare de slaba performanta (fluxuri de lucru ineficiente, costuri mari, lipsa valorii adaugate pentru clienti).
4. Reproiectare
Etapa presupune implementarea schimbarilor si evaluarea modului de acceptare a acestora de catre organizatie.
5. Reconstructie
Utilizarea IT-ului ca unealta care ajuta la implementarea schimbarii este unul dintre pasii etapei de reconstructie. In functie de radicalitatea schimbarii, sistemele existente pot fi modificate sau inlocuite in totalitate.
6. Monitorizare
Procesele identificate si implementate trebuie sa fie monitorizate in permanenta in vederea evaluarii performantei acestora, in cadrul unui proces de crestere continua a performantei. Acest lucru se realizeaza utilizand un proces iterativ, prin care noile procese sunt folosite ca date de intrare in cadrul etapei de Diagnoza.


Information Technology si BPR
Solutiile IT sunt un catalizator pentru orice efort de reproiectare a proceselor de lucru, deoarece ofera solutii pentru imbunatatirea accesului la informatie.
Utilizarea IT-ului ca agent al schimbarii nu inseamna a ingropa problema sub o gramada de calculatoare.
Calculatoarele pot accelera procesele si pot crea beneficii pe termen scurt, dar cauza problemei nu va fi inlaturata, ci doar ascunsa.


Un articol de Catalin Hristea, Director General, PMSolutions


PMSolutions ofera servicii de consultanta pentru afaceri si management, pentru implementarea de sisteme si strategii IT, managementul proiectelor si resurse umane.
www.pm-solutions.ro



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite