Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Twister, prima franciza de retail IT&C

10 August 2007



Pe fondul maturizarii pietei, marjele de profit la revanzarea de echipamente ITC au scazut constant in ultimii ani. Astfel, tot mai multe companii din acest sector cauta noi mecanisme de stimulare a vanzarilor pe canalul de distributie. Un model de business inovator a fost introdus recent de Tornado Sistems, distribuitorul IT&C cu cea mai mare cifra de afaceri din Romania, prin lansarea primei francize de retail IT&C din tara, sub marca Twister. Modelul de business se anunta fiabil nu doar la nivel de concept, in sistem intrand deja 30 de parteneri traditionali Tornado.


Poate fi franciza un model de business de succes, a se citi beneficii pentru distribuitor si partener, in sectorul ITC? Majoritatea studiilor arata ca afacerile de tip franciza au mai multe sanse sa reziste, decat cele independente. O data pentru ca sistemul de franciza asigura intrarea mai usoara pe piata si vizibilitate mai mare fata de concurenta, apoi pentru ca de cele mai multe ori consumatorii prefera un brand recunoscut si beneficiile nu se opresc aici. Exemplele de francize cu succes de piata in Romania sunt prea cunoscute, dar ar fi totusi de amintit ca sunt peste 900 de retele operationale, iar acestea au facut conceptul foarte popular printre oamenii de afaceri romani. In sectorul retail, in conditiile expansiunii marilor lanturi, pentru cei care au mici magazine de desfacere, ar putea fi solutia ideala sa se mentina pe piata. Poate fi franciza de retail IT&C un nou mecanism de a genera venituri, menite sa dezvolte afacerile ambelor parti? Este o intrebare la care John Cusa, Director Executiv Tornado Sistems, raspunde ca „Da“. “Retailul tehnologic va creste in Romania datorita trendului pietei internationale, iar cei neafiliati marilor retele vor disparea. Twister va putea oferi partenerilor nostri, posesori ai unui spatiu comercial dedicat, instrumentele necesare dezvoltarii afacerii lor, dezvoltand implicit si afacerea noastra. Este vorba despre o rafinare a unui model de business bazat in continuare pe ideea de parteneriat, iar beneficiile sunt cele oferite de integrarea de competente si specializarea pe lantul de distributie”, a mai afirmat John Cusa.


Twister ca brand


Brandul Twister nu este tocmai nou in piata. Lansat in 2002, Twister a fost conceput ca un program destinat in exclusivitate partenerilor companiei, fiind un concept de retail IT, co-branded, menit sa stimuleze vanzarile si care a generat, conform declaratiilor oficiale, 15% din veniturile Tornado in mod constant. Pentru urmatorii doi ani, cresterea prognozata este de 20% pe an, astfel incat anul viitor veniturile Twister sa atinga pragul de 32 milioane de dolari, crestere la care va contribui semnificativ franciza Twister. Compania a semnat deja aproximativ 30 de contracte de franciza cu parteneri care sunt deja de ani de zile in reteaua Twister si a inceput procesul de recrutare de noi parteneri.
Pentru sustinerea acestui concept, Tornado a deschis in Bucuresti un magazin pilot, care va functiona ca un adevarat centru de traning si coaching, unde partenerii vor avea ocazia sa testeze produsele din portofoliu si sa puna in practica modalitatea de vanzare a acestora.
„Sistemul de franciza pe care il propunem este avantajos si in acelasi timp inovator: nu presupune imobilizari de stocuri, marfa fiind achizitionata in regim de custodie; targeturile operationale sunt diferentiate pe categorii de magazine; nu exista redevente pentru produsele livrate, iar nivelul de investitie initiala este foarte mic”, ne-a spus Catalin Ionescu, Director Executiv Twister, explicand care sunt avantajele contractarii francizei Twister.



10.000 euro investitia initiala


Contractul de franciza este prevazut pe o durata de minim 5 ani, iar investitia medie per magazin este de aproximativ 10.000 Euro. Spre deosebire de retailul obisnuit, franciza Twister ofera partenerului francizat stocul de produse in sistem de consignatie, astfel incat acesta nu trebuie sa-si blocheze capital de rulment in produse. Mai mult, spre deosebire de sistemele de franciza clasice, Twister ofera libertatea de a achizitiona marfa si de la alti furnizori, dar nu mai mult de 25% din totalul vanzarilor in magazinul respectiv. Valoarea stocului initial este de 30.000 Euro, iar locatiile vizate sunt cele stradale sau in centrele comerciale din orasele cu peste 75 000 de locuitori, cu o suprafata medie de 80mp. Twister va prelua managementul vanzarii si operatiunilor pentru produsele din reteaua sa de distributie, va oferi consultanta si cursuri de vanzari angajatilor, va pune la dispozitia partenerilor o solutie ERP specializata pentru retail si ii va include in campaniile sale de marketing. Ce va diferentia Twister de marile magazine si hypermarketuri vor fi serviciile de consultanta si vanzari IT specializate si indroducerea unor certificari la nivel de vanzator. Astfel, clientii vor beneficia de consultanta in alegerea celor mai potrivite produse, dar si de servicii post-vanzare precum transportul si instalarea echipamentelor.


Gabriel Vasile



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite