Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Managementul Resurselor Umane in Sectorul Financiar Bancar

10 August 2007



Pe plan international, managementul resuselor umane a capatat o importanta deosebita, resursele umane fiind apreciate ca cel mai valoros activ al unei companii. Resursele umane sunt unice in ceea ce priveste potentialul lor de crestere si dezvoltare, precum si capacitatea de a-si cunoaste si invinge propriile limite.



Problematica Resurselor Umane in Sectorul Financiar


In ultima perioada, datorita dezvoltarii rapide a pietei, dar si datorita competitiei acerbe, ne confruntam cu o cerere foarte mare de specialisti in activitatea bancara. Plecand de la jocul cerere-oferta, migratia fortei de munca calificate de la o banca la alta este foarte mare si fiecare angajator din sectorul financiar si-ar dori sa poata sa realizeze un asemenea management al resurselor umane care sa-i permita stabilitatea fortei de munca, fidelizarea angajatilor celor mai buni, reducerea costurilor de formare a personalului nou.
Problematica cu care se confrunta bancile in ceea ce priveste managementul resurselor umane se refera la urmatoarele coordonate:
•Dezvoltare si retentie. Sectorul financiar-bancar este un domeniu dinamic, cu crestere accelerata, ceea ce determina modificarea asteptarilor personalului calificat.
•Motivare. Compensarea si motivarea, ca o componenta esentiala a managementului resurselor umane trebuie sa fie reala si competitiva.
•Localizare geografica. Avand de gestionat resurse raspandite teritorial se ridica problematica fragmentarii datelor si gestionarii centralizate, precum si a costurilor gestionarii.
•Controlul costurilor. Intr-un mediu extrem de concurential, in care profitul este din ce in ce mai greu de obtinut, iar marjele dintre dobanda activa si pasiva ajung uneori doar la 2 puncte procentuale, se ridica problema eficientizarii proceselor si utilizarii optime a fortei de munca.
•Instruirea eficienta. Necesitatea de instruire creste odata cu cresterea si sofisticarea pietei si a produselor oferite. Este necesar sa se poata realiza aceasta instruire cat mai eficient si cu costuri cat mai reduse.
•Raportare. Poate ca cele mai multe cereri de raportare ad-hoc sunt cele referitoare la resursele umane. Departamentele de Resurse Umane din banci trebuie sa faca fata cererii venite atat din interior, cat si din exterior.
•Modificari legislative. In domeniul resurselor umane, modificarile legislative implica cerinta de adaptare rapida si cu eforturi minime.


Solutia Oracle de Management al Resurselor Umane


Solutia Oracle de Management al Resurselor Umane raspunde tuturor acestor provocari si acopera intreaga gama de procese legate de gestiunea resurselor umane: managementul multidimensional centralizat, gestiunea salariilor, managementul competentelor si calificarilor, gestionarea procesului de evaluare, proces complet de recrutare si angajare, analiza completa, multifunctionala, a fortei de munca. In plus, Oracle HRMS ofera o solutie completa si personalizata de invatare mixta, atat self-paced, cat si sincron, care permite livrarea de cursuri catre intern (catre salariatii bancii) sau extern (catre clienti, un exemplu putand fi trainingul pentru utilizarea solutiei de Internet Banking). Prin intermediul modulului de Self Service se realizeaza reducerea costurilor, precum si acces global 24X7. Localizarea solutiei Oracle de management al resurselor umane permite adaptarea completa si rapida la legislatia romaneasca in domeniu.



Implementari Oracle HRMS in Sectorul Financiar


Referintele solutiei Oracle HRMS in sectorul financiar din Romania includ BCR, BNR si Raiffeisen Bank. Prin intermediul Oracle HRMS, BCR realizeaza gestiunea salariatilor sai si gestiunea salariilor si beneficiilor, precum si raportari multidimensionale prin intermediul Human Resources Intelligence. De asemenea, in cadrul Universitatii BCR a fost implementata platforma Oracle iLearning, prin intermediul careia se ofera salariatilor bancii programe de instruire complexe pe diverse domenii. De altfel, prin intermediul solutiei iLearning, s-a putut realiza o mare parte din instruirea necesara noului sistem bancar centralizat implementat in reteaua bancii.
Tot o solutie de iLearning este implementata si la Raiffeisen. Prin intermediul acestei solutii, Raiffeisen a reusit sa rezolve problemele cauzate de nevoia de a instrui intr-un timp foarte scurt un numar mare de angajati si sa obtina informatii complete si consolidate referitoare la nivelul de instruire al personalului bancii.
In cadrul Bancii Nationale a Romaniei, Oracle a implementat un sistem integrat de management al resurselor umane pentru toti angajatii, pentru urmatoarele activitati: activitatea de salarizare, administrare personal, recrutare. Solutia asigura: securitatea informatiilor la nivel de sucursale, controlul activitatilor de la nivel Central, consolidarea datelor la nivelul centralei bancii, realizarea activitatilor de analiza si raportare, rezultand un sistem usor de intretinut si actualizabil.
Prin aceste proiecte Oracle confirma inca odata faptul ca Sectorul Financiar-Bancar reprezinta si in Romania o directie strategica. Daca pe plan mondial 17 din primele 20 de banci utilizeaza aplicatii Oracle, in Romania 9 din primele 10 banci lucreaza cu Oracle. Misiunea noastra in sectorul financiar din Romania este aceea de a face din solutiile noastre o sursa de avantaj competitiv continuu pentru clientii nostri. Astfel, dorim sa contribuim la cresterea profitului clientilor nostri prin optimizarea proceselor si nivel ridicat de Return of Investment in proiectele implementate cu Oracle.
Dincolo de avantaj competitiv, profit si beneficii economice, parteneriatul de nadejde pe termen lung, cu o companie puternica, dinamica, hotarata sa joace un rol important in Romania este poate cel mai important castig pentru banci in relatia cu Oracle.


Nicoleta Macovei



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
alex
vorbe goale bancile prin operatiunile de credit nu fac decat sa modifice cum vor ele marimea si gradul de plata iar bnr nu face nimic decat sustine aranjamentele de parca nu ar fi o banca romaneasca parca este una condusa de straini pacat suntem institutii publice in slujba romanilor de unde suntem in slujba propriilor interese suntem singura tara din lume unde se practica asemenea comisioane
05 Mai 2009, 09:03:52