Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

A murit ATM-ul, traiasca ATM-ul!

10 August 2007



Acronimul ATM este creat din cuvintele Automated Teller Machine, cea ce s-ar traduce in Masina de Casierie Automata. Au trecut 40 de ani de cand John Shepperd-Baron a inventat si a instalat primul ATM, insa chiar si ATM-ul de azi este foarte departe de a fi o masina automata de casierie, deoarece suporta un set minim de functii si anume dispensare de numerar (si, in cateva cazuri, plati facturi din cont, transfer intre conturi). In plus, el se adreseaza doar posesorilor unui card bancar.


Scurt istoric


In 1967, John Shepperd-Baron a instalat primul ATM intr-o sucursala a Bancii Barclays din Londra. Aceasta masina inca nu folosea cardul magnetic pentru autentificare.
In 1969, compania Docutel a instalat un ATM echipat cu cititor de card cu banda magnetica la Chemical Bank in New York. Atunci, campania de publicitate a bancii Chemical facea o declaratie revolutionara:
“Pe 3 Septembrie, 1969, o sa deschidem portile la ora 9:00 si nu o sa le mai inchidem niciodata!”
De atunci si pana in prezent, ATM-urile au jucat un rol activ in oferta de servicii bancare, reusind chiar sa creeze o dependenta a clientilor.
Astazi intalnim din ce in ce mai des notiunea de Self-Banking, asociata cu clasicul ATM.



Self-Banking, un concept relativ nou, redefineste functionalitatea ATM-ului, apropriindu-l tot mai mult de definitia sa initiala si anume aceea de substitut al casierului. ATM-urile Multifunctionale de la KEBA suporta toate functionalitatile unei casierii, astfel, servesc orice trecator - fara cont in banca, fara card, fara buletin, pastrand in acelasi timp functionalitatile care l-au consacrat.
Printre noile functii integrate amintim: plati facturi, depozit/rambursare credit, depozit, depozit de noapte, procesare Ordine de Plata (OP), schimb valutar, etc. Toate operatiunile putand fi facute cu cash, ca la ghiseu.
Acesta este motivul pentru care multi analisti au declarat ca ATM-ul, ca dispenser elementar, a murit.
De fapt, sunt trei obiective dominante in strategiile bancare de retail: achizitionarea de noi clienti, marirea satisfactiei acestora si controlul costurilor.
Aceste aspecte sunt abordate prin instalarea unui ATM KEBA – Recyler 6 (Keplus R6):
1. Dispensare de numerar•functionalitatea clasica de ATM.
2. Depozit de noapte•depozitare de numerar fara plic, direct prin numararea si validarea bancnotelor depuse, cu o viteza de opt bancnote/secunda. Capacitatea de 12.000 de bancnote suporta volumul relativ mare, cerut de catre clientii juridici, magazine si retaileri.
3. Rambursare de credit (rate)•o functionalitate utila pentru retaileri.
4. Plati facturi/utilitati•pot fi atrasi non-clientii bancii, facilitand plata cu numerar (fara card), pe baza scanarii codului de bare de pe factura. Posibilitatea de a da rest mareste de asemenea acceptanta utilizatorilor.
5. Schimb valutar•o functionalitate profitabila din prima zi, prin lansarea de servicii de schimb valutar in cont sau in numerar.
6. Transfer de bani cu numerar•Acest serviciu ofera o posibilitate de credit la transferul cu numerar, si de a fi folosit fara cont bancar si/sau card.
7. Incarcare de card telefon prepaid (Topup)•telefoanele mobile si alte carduri pre-paid pot fi incarcate atat din contul curent, cat si prin depozitare de numerar.
8. Incarcare dispozitive de plata tip microcash•noul trend este de a folosi carduri si alte dispozitive de proximitate (RFID) pentru efectuare de microplati, solutie neexploatata astazi in Romania, cu un potential mare in viitorul foarte apropiat.
9. Infokiosk/listare mini-extrase•astazi vorbim despre continut de marketing targetat exact pe profilul clientului, livrat prin sistemul de CRM. De asemenea, prin uneltele de multimedia si touch-screen oferim unelte interactive, precum calculator de rate de credit. Toate aceste informatii, rezultatele calculelor sau brosuri pot fi printate direct la terminal si consultate apoi acasa sau impreuna cu ofiterul de credite.


KEBA Automation S.R.L.
Toamnei 27, Bucharest 2, Romania
Tel/Fax: +4 021 212 03 15
E-Mail: romania@keba.com
www.keba.com



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite