Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Renault deschide in Romania un centru regional R&D!

10 August 2007



Renault va investi in urmatorii doi ani peste 100 de milioane de euro in primul centru de cercetare-proiectare din afara Frantei, Renault Technologie Roumanie (RTR), dar pe termen lung aceasta investitie se va ridica la o valoare cu mult mai mare. Alegerea Romaniei ca piata strategica si crearea RTR se inscriu in politica globala de dezvoltare a grupului Renault in Europa Centrala si de Est, Turcia, Rusia si Africa de Nord, precum si la realizarea ambitiosului plan de dezvoltare al grupului, acela de a lansa 26 de modele noi pana in 2009.



Proiectul Renault Technologie Roumanie prevede crearea in Romania a unui Centru de Inginerie Automobile structurat in trei zone:
•Un Centru de Proiectari Automobile la Bucuresti
•Un punct de lucru la Pitesti ce va servi uzina Dacia
•Un Centru de Testari si Incercari Automobile la Titu. Centrul de Incercari de la Titu se va intinde pe o suprafata de 350 ha, va fi pus in functiune in al doilea semestru 2009 si va fi format din: •Bancuri de testare caroserie, motor, organe, dispuse in cladiri cu o suprafata amenajata de 155.000 mp. • Piste de incercari vehicule
Astfel, prin derularea acestui proiect, Renault va translata in tara noastra intregul proces de fabricatie de automobile. De asemenea, fiind vorba de o investitie importanta, vor fi create 3000 de locuri de munca de inalta calificare. Obiectivul este de 800 angajati pentru sfarsitul lui 2007 si de 2400 pentru sfarsitul lui 2009 (din care 500 la Titu). In scopul recrutarii de noi angajati, RTR organizeaza forumuri de recrutare in Bucuresti, Brasov, Iasi, Craiova, Constanta, Galati, Targu-Mures si participa la targurile de joburi.
Noua investitie Renault va avea vocatie regionala, deoarece va concepe subansamble si automobile ce se vor fabrica in Romania, Turcia, Rusia, Maroc si Slovenia.


Interviu Constantin Stroe, vicepresedinte Renault Technologie Roumanie



Cu ce entitati de cercetare din Romania va colabora RTR si in ce fel?
In calitate de membru al Colegiului Consultativ din cadrul Autoritatii Nationale pentru Cercetare Stiintifica am reusit sa introduc in programul dedicat perioadei 2007-2013 si o componenta de cercetare in domeniul auto.
La nivelul institutelor de cercetare, RTR va avea in toamna o intalnire cu reprezentantii acestora pentru a evalua modul in care se poate stabili o colaborare. Institutele de cercetare au o sansa de viitor prin includerea domeniului auto in centrul atentiei lor.
In schimb, RTR va colabora mult mai strans cu universitatile din Romania. In acest moment, exista un program de formare sub forma unui Master Formare Inginerie Vehicule, oferit de universitatile din Bucuresti, Iasi, Timisoara si Brasov, dar sunt luate in calcul si alte centre de invatamant. De pilda, m-au impresionat preocuparile celor de la Cluj in domeniul prototiparii rapide, adica a trecerii mult mai accelerate de la faza de proiectare la cea de prototip, ajungand apoi la faza de productie a unui reper. Vad o colaborare mult mai stransa intre RTR si centrele universitare de cercetare.

La nivelul resurselor umane cum se face selectia?

In acest moment RTR are aproape 1000 de angajati, dintre care 535 apartin „noii generatii”, restul fiind oameni care au fost selectati din randul personalului de la Dacia. Ritmul este de 60 de angajari pe luna, urmand ca in 2009 sa avem in jur de 2400 de angajati la RTR. Cei mai multi dintre cei selectati in prezent sunt romani, o buna parte fiind oameni care revin in tara, dar angajam si personal din strainatate.

Ce tipuri de incercari si teste se vor face in centrul de la Titu?
La Titu se vor face incercari si teste pentru absolut tot ceea ce priveste „Maria Sa Automobilul”. De altfel, primul automobil proiectat integral in Romania va aparea cel tarziu in 2012.

Alexandru Batali



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite