Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Bogdan Mihalcea, Country Manager D-Link Romania: ,,Avem solutii complete pentru mediul enterprise”

22 Septembrie 2007



D-Link, brand-ul pe care mai toata lumea il asociaza cu produsele wireless, a demarat o campanie intensa de reorientare catre segmentul enterprise. Traditia companiei in sectorul networking si oportunitatile existente in piata justifica o asemenea orientare, insa un asemenea proces necesita timp si strategia potrivita. Trendul ascendent pe care a intrat D-Link la nivel de vanzari, parteneri si notorietate, il face pe Bogdan Mihalcea, Country Manager D-Link Romania, sa fie increzator in mersul afacerilor pe piata locala.


Unul dintre obiectivele declarate ale D-Link este mutarea centrului de greutate din segmentul consumer in cel corporate. Cum este sustinuta aceasta schimbare de portofoliul de produse si de notorietatea brand-ului?
In demersul de a facilita utilizarea retelei, D-Link s-a focalizat destul de mult pe segmentul consumer, ceea ce a scos din atentia pietei portofoliul de produse destinate clientilor corporate. Totusi trebuie amintit ca D-Link a pornit aceasta afacere in urma cu 20 de ani cu hub-uri si switch-uri si pe acest segment sunt acumulate cunostintele companiei. Permanent in portofoliul D-Link au existat produse cu performante deosebite destinate pietei business.
Feedback-ul din piata arata ca increderea in brand-ul D-Link a crescut. Confirmarea este data si de evolutia numarului de parteneri. Perioada de acomodare cu brandul, de insusire a unor tehnici de vanzari, a trecut, iar partenerii propun tot mai mult solutii D-Link in cadrul proiectelor, situatie care se reflecta in mod clar si in cifre. Partenerii oricarui producator vor solutii stabile care sa le genereze un profit cat mai mare, implicit sa castige cat mai mult cu un produs fara complicatii suplimentare. Solutiile D-Link sunt cel putin la fel de stabile ca ale concurentei, insa marginile noastre sunt mai bune si astfel avem argumentele unei bune relatii de afaceri. Mai mult decat atat, avem un nivel de suport bine pus la punct, care sa ii avantajeze in relatiile cu beneficiarii.


In cele din urma, ce face ca produsele D-Link sa fie mai atractive pentru un partener integrator, fata de produsele concurentei directe?



Pentru un integrator, cel mai important avantaj in relatia cu D-Link nu sunt produsele, ci suportul pe care il oferim. Networking-ul este o business complex, in care instalarile de produse pot ridica probleme pentru orice vendor, iar integratorii stiu asta. Din punctul meu de vedere, este important sa putem oferi unui astfel de integrator un raspuns rapid la problemele aparute, fie ca vorbim de un upgrade software sau de o schimbare a produsului. Important este ca cineva sa preia problema si sa gaseasca o solutie in timp real sau in timp util. Cred ca nu problemele aparute (orice masinarie este supusa statistic unui risc de nefunctionare) ii deranjeaza pe integratori, cat mai ales nerezolvarea acestora. Aici intervine rolul reprezentantei: sa preia problema si sa o rezolve, sa dea un raspuns in cel mai scurt timp, pentru ca la randul lui integratorul are un deadline pentru a implementa solutia respectiva la client, si orice intarziere poate insemna pentru integrator penalizari contractuale.


In Romania, aproximativ 80% din companii sunt in zona microintreprinderilor. Este acesta un avantaj pentru D-Link?


Daca firme ca Cisco vand majoritatea produselor pe segmentul corporate si telecom, piata firmelor mici ne ofera oportunitati majore de dezvoltare. Firmele mici vor acelasi nivel de calitate, dar au bugete limitate pentru aceste achizitii. Din acest punct de vedere, cred ca suntem pregatiti sa oferim solutiile cerute de aceste firme, dar la preturi corespunzatoare. Acesta este un obiectiv expres al D-Link, sa ofere aceleasi facilitati ca pentru segmentul enterprise, dar la preturi accesibile pentru companiile mici si mijlocii.


In comunicarea publica a D-Link apare tot mai des conceptul de solutie completa. Ce reprezinta acest concept?


D-Link si-a propus sa atraga atentia asupra portofoliului de produse corporate pe care il detine prin abordarea retelei ca un tot unitar, cu echipamente inteligente care comunica intre ele. Pe fondul cresterii numarului de atacuri la care este supusa o retea si a constatarii ca mai mult de 80% dintre aceste atacuri sunt din interior, a aparut nevoia unei suite de echipamente care sa se autoprotejeze in fata acestor atacuri, indiferent de locul unde au fost generate. Acest concept implica echipamente, software, dar si consultanta. D-Link poate oferi in momentul actual atat echipamente de conectivitate fizica, adica switch-uri, cat si echipamente de rutare, firewall-uri care sa coordoneze astfel de switch-uri, echipamente de securitate care sa faciliteze supravegherea incintei unde se desfasoara afacerea, dar si solutii software de conectivitate la VPN. Complementar, consultanta este oferita de partenerii nostri, iar in cazul proiectelor mai mari direct de reprezentanta.


Piata corporate are si preocupari deosebite pentru securitate. Cum abordati aceasta situatie?



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite