Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Rate de crestere de peste 50% – cum justifica managerii aceste performante?

22 Septembrie 2007



Oricine a urmarit fluxurile de presa din luna august a remarcat ca numeroase companii romanesti active pe piata de software au raportat cresteri considerabile ale cifrei de afaceri aferente primului semestru din 2007. Indicatorii economici s-au pozitionat peste sau, in cateva cazuri, mult peste valoarea medie prognozata de analisti pentru anul in curs. Chiar daca ignoram varfurile, procentele majoritare raman la fel de multumitoare si indica o activitate economica intensa in prima parte a anului. Mai mult, aceasta evolutie vine pe fondul unei scaderi a investitiilor in sectorul administratiei publice, un mare consumator de IT, conform unui studiu realizat de Pierre Audoin Consultants.


Sunt aceste rezultate conjuncturale? Este aceasta evolutie legata de aderarea Romaniei la UE? Pot sustine companiile un asemenea ritm sustinut de crestere? Ne-am pus aceste intrebari si am initiat un demers printre cativa manageri ai unor companii de profil, pentru a afla mecanismele economice implicate in obtinerea acestor rezultate. Dincolo de nuante, concluziile directioneaza catre un cumul de factori: parteneriate strategice eficiente, acumulare de competente, abordarea unor nise sau verticale economice, cresterea economica generala. In toate cazurile s-a cautat un raport optim intre cresterea performantelor financiare si cresterea echipelor, atat ca numar, cat si ca experienta. Lipsa resurselor umane specializate pare a fi insa un factor de ingrijorare pentru manageri in sustinerea unui ritm alert de crestere in viitorul apropiat.


,,Mentinand trendul crescator din ultimii ani, Transart a incheiat primul semestru 2007 cu o cifra de afaceri de peste 1,3 milioane euro, ceea ce inseamna o crestere de 54% fata de perioada similara a anului trecut si peste jumatate din cifra de afaceri previzionata pe intreg anul 2007, estimata la 2,5 milioane euro. In general, firmele romanesti au inteles ca pentru a rezista pe o piata europeana, cu un nivel de competitivitate vadit mai ridicat, este necesara alinierea la standardele si normele europene si – implicit – optimizarea proceselor de business. In aceasta perioada, numarul total al clientilor care utilizeaza una dintre solutiile de tip ERP – B-ORG si Neomanager 7 – oferite de Transart a depasit 320 de companii. Un aport major l-a adus divizia HERMES – solutia pentru automatizarea fortei de vanzare si merchandising - cu un numar de 20 de clienti noi, pe perioada primului semestru. Dezvoltarea IMM-urilor si gradul mai ridicat de accesibilitate, din punct de vedere al preturilor, la tehnologii si componente hardware, au fost, de asemenea, factori importanti in cresterea cifrei de afaceri, deoarece Transart livreaza Neomanager 4.0 – unul dintre primele trei produse entry-level care permit gestiunea informatizata a unei firme mici.



Cresterea numarului de clienti s-a facut cu pastrarea standardelor de calitate; Transart a fost certificata ISO 9001:2000 la finele anului 2006, iar aceasta certificare a adus un plus de incredere in randul clientilor.
Un element important pentru evolutia companiei a fost si parteneriatul tehnologic incheiat cu Motorola Enterprise Mobility Division, Transart devenind primul partener ISV (Independent Software Vendor) din Romania. Acest parteneriat inseamna acces on-line la importante resurse informationale (tehnice pentru programatori), suport tehnic, training specializat si adoptare rapida a celor mai noi tehnologii din zona de mobilitate (ex: etichete RFID), precum si acces preferential la terminale de ultima generatie produse de Motorola. Acest parteneriat, precum si cel cu Microsoft (suntem Microsoft Gold Certified Partner), aduc o mai buna vizibilitate in piata si competente sumplimentare.
Structura interna a companiei este una dinamica si se ajusteaza constant, pentru a putea pastra calitatea produselor si serviciilor, precum si satisfactia clientilor. Avem grija sa mentinem echipele de dezvoltare, implementare si suport clienti la un nivel optim, atat din punct de vedere profesional, cat si numeric, astfel incat sa asiguram acest nivel de calitate si satisfactie si in conditiile cresterii semnificative a numarului de clienti.“



,,Cresterea cu 75% a cifrei de afaceri a insemnat pentru AGER Solutions o crestere organica, bazata pe realitati de business, si nu una conjuncturala, determinata de un numar limitat de proiecte cu valoare ridicata. AGER Solutions a bugetat pentru anul 2007 o cifra de afaceri de aproximativ 1,5 milioane EURO, iar rezultatele financiare obtinute la finalul primului semestru se incadreaza in acest buget. AGER Solutions se bazeaza pe o echipa de 35 de angajati, dintre care 13 sunt consultanti de business, iar 11 sunt programatori.



Sunt cateva aspecte importante ce au generat aceasta crestere:
Finalizarea in luna noiembrie 2006 a aplicatiei Profit – think business ahead, sistem informatic de management dedicat companiilor IFN (leasing, creditare, factoring) care a generat cifre de vanzari semnificative in aceasta piata pentru prima jumatate a lui 2007.
- Cresterea eficientei in utilizarea resurselor umane implicate in proiectele software, prin maturizarea acestora, cresterea capabilitatilor tehnice si reducerea timpilor de implementare. Cresterea numarului de resurse direct productive, care se pot implica in proiecte software complexe, atat prin politica de noi angajari, cat si datorita finalizarii procesului de instruire pentru resursele deja existente in companie. O foarte buna pozitionare AGER Solutions ca partener de top al Microsoft pentru solutia ERP Microsoft Dynamics NAV.
- AGER Solutions are, la ora actuala, un numar de 30 de clienti din totalul de 170 de clienti in Romania ai solutiei ERP de la Microsoft.
- Cresterea, incepand cu 1 aprilie 2007, a preturilor de vanzare pentru resursele implicate in furnizarea de servicii software (cu 25%).
Pe langa cele de mai sus, putem vorbi despre o maturizare a companiilor care solicita implementarea unei solutii ERP, in sensul ca serviciile software incep sa fie apreciate la adevarata valoare. Acest fapt este determinat in mare masura de intrarea pe piata romaneasca a unui numar mare de companii straine, companii care au trecut prin sau inteleg cum decurge un proces de implementare a unei solutii ERP si ce costuri implica acesta.“



LLP Bucharest a inregistrat o crestere de 46% a cifrei de afaceri in semestrul 1, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut. Aceasta inseamna ca in primele sase luni ale anului am realizat aproximativ 80% din cifra de afaceri aferenta intregului an 2006. Aceasta crestere se bazeaza atat pe cresterea competentelor pentru Microsoft Dynamics AX (anterior Axapta) si pe focalizarea pe verticale profesionale, cat si pe intrarea companiei pe nise noi de piata.




Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite