Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Infruntarea titanilor

14 Iulie 2004



Legenda spune ca titanul Prometeu a dat oamenilor focul. A platit scump pentru acest gest, dar viata oamenilor s-a schimbat mult, in bine. Istoria, de data aceasta, ne spune ca „titanul” Ray Tomlinson a dat oamenilor e-mail-ul. S-a intamplat in 1971 si imensa mostenire care a fost lasata omenirii, e-mail-ul, sta astazi la baza marelui Internet. Ca si Prometeu, Ray Tomlinson a trebuit sa plateasca pentru darul sau: multi l-au dat uitarii. intrebat intr-un interviu daca e-mail-ul a schimbat societatea, Ray Tomlinson a raspuns modest: „Prin e-mail pur si simplu oamenii comunica mai mult. Au gasit raspunsuri la foarte multe intrebari, iar e-mail-ul a fost si este parte integranta la foarte multe solutii”.


Google inca in teste


La mai bine de 30 de ani de la inventia lui Ray Tomlinson, sute de milioane de utilizatori folosesc e-mail-ul in fiecare zi. Nu-i de mirare ca cei care ofera servicii gratuite de e-mail sunt intr-o concurenta acerba. Razboiul titanilor a inceput in momentul in care Google a anuntat ca va oferi serviciul de e-mail gratuit, Gmail. Daca anuntul s-ar fi rezumat la doar atat, apele ar fi ramas linistite, dar in anuntul dat de Google se specifica ca spatiul de stocare va fi de 1000 megabytes (1000 MB), adica 1 gigabyte (1GB). Asul din maneca pe care se bazeaza Google va fi un motor puternic de cautare cu ajutorul caruia se va putea gasi orice mesaj pe care detinatorul contului de e-mail l-a trimis sau primit in orice perioada de timp.
Yahoo ofera 100MB


Desi este inca in teste, Gmail a reusit sa arunce bomba atat in tabara concurentilor Yahoo si Hotmail, cat si in randul utilizatorilor de Internet. Raspunsurile la mutarea Google nu s-au lasat mult asteptate. Yahoo a marit spatiul de stocare la serviciul de e-mail gratuit, de la 4 la 100 megabytes. Cu doar cateva luni in urma Yahoo oferea spatiu de stocare de 100 MB contra a 60 USD/an. Acum acest spatiu este oferit gratuit si capacitatea maxima de fisier atasat a crescut de la 3 la 10 MB. De asemenea, Yahoo si-a consolidat si serviciile de e-mail platite: 20 USD/an pentru un spatiu de stocare de 2 GB. Asta inseamna de doua ori mai mult decat si-a propus Google. Oficialii Yahoo au spus ca versiunea platita va contine mai multe caracteristici decat Gmail, inclusiv o mai buna filtrare spam si optiunea de a descarca mesajele cu programe standard de e-mail.


Hotmail promite 250MB


intre timp, pe tacute, se pare ca Microsoft si-a extins spatiul de stocare pe care il oferea de la 2 la 25 MB. Pentru serviciile platite Hotmail, Microsoft ofera 40 USD/an pentru 50 MB si 60 USD/an pentru 100 MB. Interesant este faptul ca nu tuturor utilizatorilor Hotmail le-a fost marit spatiul de stocare pentru e-mail. De altfel, purtatoarea de cuvant Microsoft, Kathleen Callaghan a spus ca nu stie nimic de conturi noi Hotmail care sa aiba spatiul de stocare marit. Totusi ea a confirmat ca Microsoft intentioneaza sa modifice serviciul Hotmail: „Vom incerca sa ne asiguram ca stocarea nu va fi o problema pentru utilizatorii nostri”. Vice-presedintele Microsoft, Yusuf Mehdi, a afirmat ca utilizatorii Hotmail vor avea parte anul viitor de importante inovatii in ceea ce priveste serviciile de comunicare oferite de colosul lui Bill Gates. Se pare ca, din ceea ce a parut a fi un e-mail intern Microsoft, s-a aflat ca utilizatorii Hotmail vor beneficia de 250 MB spatiu de stocare (http://www. microsoft-watch.com)


Spymac sparge piata cu 1GB
In ciuda promisiunii Google, prima companie care a pus deja in utilizare un serviciu de e-mail gratuit cu spatiu de 1 GB este Spymac. Ca si la Yahoo, atasamentele care pot fi trimise pe e-mail de la Spymac sunt de maxim 10 MB. in plus, Spymac ofera 100 MB pentru paginile Web si 250 MB spatiu de stocare pentru poze. Serviciul este unul POP3, adica se poate configura cu clienti de e-mail cunoscuti precum Outlook Express, Eudora sau Fox Mail. Acest lucru nu se va putea realiza cu Gmail si, deocamdata nu este operabil nici la Yahoo.


Google a atras critici aspre din partea oficialitatilor si mass-media din Statele Unite pentru ca intentiona sa foloseasca o noua metoda de publicitate pe contul de e-mail al utilizatorului. Astfel, clientilor Gmail le-ar fi aparut casete publicitare pe e-mail in functie de anumite cuvinte cheie pe care le-ar fi continut corpul mesajului trimis sau primit. Reactia publica adversa Gmail a fost starnita de faptul ca scanarea continutului de mesaj ar constitui o grava incalcare a intimitatii. intr-un comunicat lansat pe site-ul propriu, oficialii Spymac au declarat ca Spymac Mail nu include in serviciile sale motor de cautare bazat pe cuvinte cheie si nu apeleaza la vreo forma publicitara.


Cel mai important este faptul ca din aceasta lupta acerba dusa intre cei mai mari vendori de servicii internet si e-mail, Google, Hotmail sau Yahoo, singurii care castiga suntem noi, utilizatorii obisnuiti. Nu trebuie sa platim nimic, nu trebuie sa investim nimic, nu trebuie decat sa profitam de pe urma acestei lupte si sa speram ca va continua mult timp de acum incolo.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite