Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

SeniorERP next generation: Comunicare, flexibilitate, eficienta, scalabilitate

22 Septembrie 2007



Datorita evolutiei extrem de rapide a complexitatii si diversitatii proceselor de afaceri pe piata romaneasca, companiile resimt tot mai mult nevoia de a avea informatii cat mai complete, cat mai rapid, la toate nivelurile operationale. In timp, firmele s-au consolidat si extins geografic, avand importante centre regionale, aceasta tendinta sporind nevoia de control si interventie rapida. In mod firesc, acest context determina existenta unei infrastructuri IT capabile sa se scaleze odata cu nevoile de business.


Nevoia de informare in timp real, facilitata de reducerea costurilor canalelor de comunicatie de banda mare, se constituie deseori in criteriu de selectie a unui ERP. Softurile de generatie mai veche, bogate in optiuni, dar dezvoltate pe o arhitectura bazata pe o realitate depasita, pierd teren in fata noilor tehnologii create sa raspunda cerintelor actuale ale pietei, la un cost de intretinere in continua scadere. Desi incercari precum folosirea de servere de tip Terminal Services sau replicari la nivelul bazelor de date pot fi solutii de moment, acestea genereaza costuri suplimentare de intretinere semnificative si nu sunt lipsite de probleme.
In lumea sistemelor informatice distribuite, proiectate sa comunice nativ la distanta, au existat de-a lungul timpului mai multe solutii tehnice, fiecare avand avantaje si dezavantaje. In lumea Microsoft, DCOM, MSMQ, remoting, ASMX, WSE au devenit termeni de manual de istorie IT. Dezavantajul major al fiecareia dintre tehnologiile de mai sus este ca o aplicatie proiectata pe una dintre aceste solutii nu va putea folosi decat respectiva metodologie de comunicare.



In practica insa, infrastructura IT regasita in cadrul unei companii necesita utilizarea simultana a mai multor tehnologii. Un exemplu foarte simplu: daca un punct de lucru este conectat la Internet, dar datorita conditiilor existente, nu dispune de conexiune VPN, iar compania are o politica de securitate foarte stricta, care nu permite deschiderea de porturi suplimentare catre exterior, este necesara utilizarea unei tehnologii de tip Web Services, care utilizeaza portul 80, deschis in mod obisnuit si transmite date sub forma de XML, deci inofensive pentru firewall-urile existente. Aceasta tehnologie are dezavantajul ca este destul de lenta, nefiind recomandata si pentru sediul central, unde mai potrivita ar fi o tehnologie rapida de tip Remoting. Deci atat clientul, cat si furnizorul de sistem informatic, sunt pusi in fata unei alegeri generatoare de costuri.
Din punctul de vedere al furnizorului de sisteme informatice, el este limitat la optiunea pe care a luat-o probabil in urma cu ceva timp, in alte conditii de piata, alinierea la noile tehnologii necesitand investitii serioase in rescrierea aplicatiei.
In urma acestor experiente si bazandu-se pe realitatile de azi, Microsoft a lansat odata cu .NET 3.0 o noua platforma de comunicare: Windows Communication Foundation sau WCF. Aceasta platforma este de fapt o unificare a tehnologiilor Microsoft de lucru in mediul distribuit existent. Se abstractizeaza astfel mesajele (datele) transportate de canalul de comunicatie, alegerea acestuia din urma putand fi efectuata in momentul implementarii sistemului informatic. Incepand din acest moment, un sistem bazat pe WCF poate fi configurat pe infrastructura IT existenta la client.
Pentru exemplul de mai sus, se poate seta din configurari, fara a fi necesara nici o modificare a sistemului informatic sau a infrastructurii existente, un endpoint care se comunice prin Web Services cu punctul de lucru problematic, iar un alt endpoint care sa comunice prin Remoting cu restul statiilor de lucru. Optiunile de configurare sunt extrem de multe si variate, astfel incat sa acopere situatiile reale des intalnite in practica.
SeniorERP a ales sa utilizeze WCF in urma experientei avute in decursul deselor implementari in cadrul companiilor de import si distributie cu unul sau mai multe puncte de lucru regionale.
Firmele care activeaza in acest domeniu au de obicei mai multe depozite, un volum de tranzactii foarte mare, nomenclatoare de produse deseori de ordinul zecilor de mii, deci resimt acut nevoia de a avea informatie de ultim moment, care sa ajute la fluidizarea proceselor de business. Consideram ca prin incorporarea WCF, putem in acest moment raspunde oricaror nevoi de scalabilitate si flexibilitate din partea clientilor nostri. De asemenea, WCF este o tehnologie optimizata pentru urmatoarea generatie de sisteme de operare de tip Windows Server, ceea ce garanteaza o durata de viata mare si costuri mici de intretinere si actualizare.
Pentru administratorii de infrastructura IT, este foarte important faptul ca aceasta platforma utilizeaza tehnologii cunoscute, mature, documentate, este administrabila centralizat, implementeaza nativ ultimele standarde de securitate, este extrem de scalabila, este rapida si aduce solutii simple si flexibile, nepurtatoare de costuri ascunse, la probleme complicate.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite