Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Optimizarea canalelor de vânzare prin SFA

20 Octombrie 2007



Indiferent din ce punct de vedere este privită, automatizarea forţei de vânzări reprezintă un pas înainte natural către optimizarea întregului proces de vânzare. Un proces de vânzări neautomatizat arată, teoretic, astfel: agentul îşi pregăteşte “documentaţia” (stocuri, solduri, formulare) şi pleacă pe teren; agentul se deplasează la client; scrie comanda pe un formular; se întoarce la sediul companiei; predă comenzile către operator/ASM; operatorul le introduce în sistem; marfa este pregătită în depozit; marfa este livrată către client.


În realitate, lucrurile se prezintă în felul următor, în cazul simplu al preluării unei comenzi:
1. Preluarea comenzilor
Este des întâlnit cazul în care comanda este completată telefonic, sau şi mai rău, bazat pe ceea ce ştie agentul că respectivul client achiziţionează în mod curent. Chiar presupunând că agentul este 100% corect şi bine intenţionat, el nu are de unde să ştie stocurile curente. Comanda este completată pe baza stocurilor în momentul listării acestora (dacă este cazul); agentul nu poate propune alternative la produsele “out-of-stock”, nu are acces rapid la promoţiile oferite, nu are acces la fişa unui produs pentru a-l putea prezenta în detaliu, nu are acces la istoricul clientului, nu are acces rapid la target-ul de vânzări, la realizări etc. Orice informaţie suplimentară este primită telefonic, rezultând costuri suplimentare şi timp pierdut.
2. Completarea comenzilor
Datorită condiţiilor de obicei improprii scrierii, comanda este de multe ori aproape ilizibilă, agentul “uită” să completeze date obligatorii, mai ales în cazul clienţilor noi.
3. Introducerea comenzilor în sistem
Operatorul are probleme în a identifica clientul şi produsele comandate. Datorită faptului că toate comenzile sunt aduse în acelaşi interval orar, presiunea pe operare este maximă. Din cauza vitezei, datele introduse nu mai sunt verificate şi se greşesc produsele. La client ajunge un alt produs decât cel comandat, rezultă degradarea relaţiei comerciale şi costuri logistice inutile.
4. Pregătirea comenzilor
Comenzile sosesc în acelaşi interval orar, sunt operate la viteză maximă, şi apoi începe pickingul la aceeaşi viteză. Din cauza greşelilor de operare, numărul de retururi este mare; din cauza pierderilor de vânzări pe poziţiile “out of stock”, nu se livrează un segment important de produse alternative, deci costurile logistice legate de livrare sunt mari şi generează tensiuni permanente între departamentul de vânzări şi departamentul logistic.
5. Livrarea comenzilor
Dacă la greşelile de până acum adăugăm şi erorile de pregătire a mărfii (în lipsa unui sistem WMS), este deseori întâlnit cazul în care clientul respinge comanda în întregime. După ce a căutat treizeci de minute un loc de parcare, livratorul este primit cu multă “căldură” de către client şi are în gestiune o marfă de care trebuie să se lovească pe tot parcursul livrării. La întoarcerea în depozit, resimte din nou “căldura” operatorilor din depozit, care trebuie să reaşeze marfa. Având în vedere că livratorii au de obicei un sistem de bonusare bazat pe eficienţă, starea de nemulţumire a acestora poate fi uşor de anticipat.
SeniorERP oferă avantaje majore pentru stimularea vânzărilor prin accesul imediat la target/realizări. Pot fi implementate sisteme de bonusare şi premii zilnice, pentru a menţine constant motivarea la un nivel ridicat sau pot fi iniţiate diverse activităţi de marketing: survey-uri, store check, promoţii etc.
1. Preluarea comenzilor
Este utilizat un dispozitiv mobil, cu o formă simplă şi intuitivă de introducere a datelor şi de regăsire a informaţiilor utile (stocuri, solduri, condiţii comerciale, fişă produs etc). Comenzile sunt preluate conform unui program de vizită şi pot fi autentificate prin semnătura electronică. Se poate urmări foarte uşor respectarea traseului, momentele operării comenzilor. Comenzile pot fi transmise în timp real, generând rezervarea automată a produselor, pentru produsele “out-of-stock” putând fi prezentate alternative.
2. Completarea comenzilor
Se completează electronic pe măsura preluării.
3. Introducerea comenzilor în sistem
Modulul de SFA este integrat nativ în SeniorERP. Comenzile sunt preluate automat, putând intra imediat în fluxul logistic. Nu există necesitatea unei operări suplimentare, eliminându- se costurile şi erorile aferente.
4. Pregătirea comenzilor
Fiind preluate pe măsura emiterii, se elimină alternanţa “vârfuri de lucru”, “perioade de inactivitate”. Resursele logistice se nivelează, costurile scad. Cuplat cu modulul WMS, care automatizează activitatea depozitului, erorile de preluare şi pregătire a mărfurilor scad spre zero. Calitatea relaţiei cu clienţii creşte, volumele de vânzări cresc de asemenea, fie şi din eliminarea pierderilor; neexistând tensiuni, creşte şi gradul de încasare.
5. Livrarea comenzilor
Aceasta poate fi planificată mai bine, numărul de incidente se apropie de zero, creşte satisfacţia profesională a livratorilor.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite