Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Procesarea cererilor pentru deschiderea de noi conturi client

20 Octombrie 2007



Soluţie end-to-end pentru instituţiile financiar-bancare:EMC Documentum

Soluţia oferă posibilitatea automatizării şi optimizării întregului proces – de la interacţiunea iniţială cu clientul până la rezolvarea solicitării acestuia – pentru a răspunde rapid la cererile clienţilor noi sau existenţi şi a obţine astfel un avantaj competitiv net în această perioadă.


În mod uzual, decizia de a deveni clientul unei anumite instituţii financiare se bazează pe atributele clasice ale ofertei acesteia: spre exemplu în cazul creditelor – dobânda, nivelul ratei lunare, perioada de rambursare, costurile asociate. Însă cel puţin la fel de important este faptul că majoritatea solicitanţilor au nevoie de rezolvarea rapidă a cererii. Cel mai bun exemplu îl constituie oportunităţile din domeniul imobiliar care pot fi fructificate printr-o decizie operativă şi acces imediat la finanţare.
În cadrul instituţiei financiare procesarea acestor aplicaţii necesită parcurgerea unor etape bine definite, implicând diverse departamente şi persoane de decizie. Operativitatea presupune astfel pe de o parte eficientizarea fiecărei etape, iar pe de altă parte automatizarea întregului proces pentru controlul eficient şi monitorizarea permanentă în scopul optimizării acestuia.


Soluţia propusă de EMC Documentum oferă un sistem centralizat de management al formularelor care este integrat cu funcţionalităţile de Business Process Management pentru automatizarea fluxurilor colaborative.
Se obţine astfel o soluţie end-to-end care adresează fiecare etapă în mod separat, asigurând în acelaşi timp un mediu controlat pentru întregul proces:


(1) Cererea pentru deschiderea unui nou cont client poate fi iniţiată prin completarea unui formular electronic pe internet, printr-o vizită la una din sucursale sau chiar printr-un simplu telefon
(2) Se selectează tipul de cont determinându-se astfel documentaţia şi procesele ce vor fi necesare pentru aprobare
(3) O mare parte din informaţii se completează în mod automat, celelalte se introduc manual
(4) Potenţialul client verifică şi semnează formularele, adaugă documentele adiţionale necesare şi le transmite prin e-mail, fax sau poştă
(5) Documentaţia completă este recepţionată de către instituţia financiară
(6) Documentele în format hârtie sunt scanate şi convertite în format electronic, pregătindu-se astfel dosarul de aprobare
(7) Cu ajutorul software-ului de captură EMC Captiva se extrag informaţiile de indexare necesare
(8) Documentele şi informaţiile asociate vor fi organizate într-un singur „dosar virtual“
(9) Documentele sunt transmise pe fluxul de procesare corespunzător tipului de cont solicitat
(10) După ce s-a luat decizia se generează o scrisoare de înştiinţare. Informaţiile se pot declara ca „records“ şi li se poate aplica o politică de retenţie.


Câteva din principalele beneficii ale soluţiei:
- se reduce semnificativ timpul de procesare al solicitărilor
- costurile aferente acestui proces scad considerabil
- răspunsul rapid conduce la creş terea gradului de satisfacţie a clienţilor şi implicit loializarea acestora
- se evită reintroducerea aceloraşi informaţii despre un client în diverse sisteme – soluţia oferă posibilitatea de completare automată a formularelor prin integrarea cu sisteme tip CRM
- se reduce dramatic numărul de formulare incomplete sau care conţin erori.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite