Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Gabriel Marin, Managing Director Omnilogic: „Oportunităţile de business sunt serviciile cu valoare adăugată“

20 Octombrie 2007



Principala oportunitate a industriei IT&C în viitorul apropiat, şi nu numai, se regăseşte în zona de servicii cu valoare adăugată, care acum beneficiază de o infrastructură performantă, în zona pieţelor convergente şi a serviciilor integrate“, a fost principalul mesaj adresat de Gabriel Marin (foto), Managing Director Omnilogic, în speech-ul său de deschidere a celei de a noua ediţii a „Convergent Networks“.


Elementul de noutate al evenimentului din acest an faţă de ediţiile anterioare l-a reprezentat, în opinia lui Gabriel Marin, faptul că „este pentru prima oară când la «Convergent Networks» se vorbeşte pe un ton pozitiv asupra perspectivelor din următorii cinci ani“. Argumentul pentru această abordare optimistă a constat în faptul că piaţa românească de IT&C, precum şi cea de networking, au ajuns la un grad de maturitate care le permite să absoarbă cele mai noi tehnologii şi să atace cu succes zone netradiţionale (cum este cazul operatorilor de telecomunicaţii). Însă toate acestea se realizează sub un nou model de business care se prefigurează pe piaţa românească, cel de „consumer market“. „Provocările cu care se confruntă în prezent piaţa de IT&C, atât la nivel global, cât şi la nivel local, sunt din ce în ce mai variate şi, aş îndrăzni să spun, chiar interesante: viziunea actuală a managementului se axează pe crearea consumatorului, ca ultim scop al afacerilor. Prin urmare, nu trebuie să ne mai concentrăm pe realizarea de profit – obiectivul final devine acela de a crea clienţi şi apoi pieţe. Si pentru aceasta trebuie să creştem încrederea în brandurile noastre, în serviciile, produsele şi, de ce nu, în echipele noastre“, a precizat Gabriel Marin.


Desfăşurat sub motto-ul „Merging of Markets“, evenimentul, un adevărat reper al industriei IT&C locale, a prilejuit o discuţie focalizată asupra noilor oportunităţi de business de pe piaţa comunicaţiilor convergente, precum şi despre principalele direcţii în evoluţia tehnologiei informaţiei la nivel mondial. „Convergent Networks 2007“ s-a bucurat de un larg interes atât din partea oficialilor industriei IT&C, reprezentaţi de secretarul de stat MCTI Zoltan Somodi şi de şeful Comisiei TIC din Parlamentul României, Varujan Pambuccian, cât şi din partea operatorilor de telecomunicaţii, furnizorilor de servicii de Internet şi administratorilor de sisteme şi reţele, managerilor IT din marile companii şi reprezentanţilor din sectorul bancar şi din sectorul public. De altfel, panelul acestei ediţii a inclus nume prestigioase, printre partenerii strategici ai Omnilogic care au susţinut prezentări numărându-se Hitachi Data Systems, Crossbeam Systems şi UTStarcom.


De un deosebit interes s-a bucurat prezentarea susţinută de Cristian Popescu, Regional Sales Manager Cisco România, care a prezentat avantajele soluţiilor de teleconferinţe Cisco TelePresence. Noua tehnologie permite companiilor să organizeze întruniri virtuale cu partenerii sau clienţii, la nivelul mai multor locaţii, ceea ce aduce economii considerabile de timp (intervalul necesar luării deciziilor scade sensibil) şi bani (cheltuielile de călătorie sunt reduse considerabil).
În plus, dincolo de aceste avantaje evidente, TelePresence este o „tehnologie verde“ care contribuie efectiv la reducerea noxelor emise în atmosferă prin diminuarea numărului de deplasări efectuate.


În cea de-a doua sesiune a evenimentului, Sorin Dragomir, CIO Generali Asigurări, a prezentat un foarte interesant studiu de caz asupra implementării unui Business Continuity Plan în cadrul filialei din România a companiei, proiect realizat alături de Omnilogic, în calitate de furnizor de servicii profesionale, şi EMC România (care a asigurat consultanţă pentru proiect şi pentru implementare). Prezentarea susţinută de Sorin Dragomir a fost realizată printr-o abordare de business, nu tehnologică, dar care a evidenţiat rolul pe care IT-ul îl are în operaţiunile companiei şi beneficiile aduse de această implementare pentru compania sa, experienţa pozitivă câştigată alături de Omnilogic urmând să se materializeze şi în alte proiecte viitoare.


Mesajul acestei ediţii a „Convergent Networks“ a fost reiterat la finalul evenimentului de către Gabriel Marin, Managing Director Omnilogic:
În viitorul apropiat, diferenţa va fi dată de serviciile cu valoare adăugată oferite şi de conţinutul livrat prin intermediul acestora, conţinut care va decide, în timp, cine va supravieţui pe piaţă. Oportunităţile de business sunt, în ultimă instanţă, în zona de servicii cu valoare adăugată, în contextul în care ne confruntăm deja cu o dispariţie a limitelor – nu mai putem vorbi de operatori clasici, de linii fixe sau de linii mobile. Practic, cam toată lumea oferă orice. Iar, în atare condiţii, singurul diferenţiator este calitatea şi tipul serviciilor pe care fiecare service provider le poate oferi şi aici sunt şi oportunităţile de business pentru industria noastră“.

Radu Ghitulescu



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
Nedelcu
In Expectativa ! Attn. Distinselor D-ne. /Domni – Proprietari – Directori Generali Stimate D-ne., Stimati Domni, Distinsi Parteneri Vending, Cu precizarea expresa, ca acesta nu se vrea decat un mesaj, chiar daca sui generis, dar de impact, care de altfel a si fost mediatizat, IT, pe mai multe canale in direct mailing, incisiv, catre Web. Site-urile de profil specializate, Vending Espresso si drept urmare s-a procedat in consecinta. Mai exact, s-a plecat de la premiza ca, teoretic, oricine exprima vointa de a lucra poate semna pentru un astfel de PROIECT, un Contract de Colaborare, toate acestea fireste bazate mai intai de toate pe coordonatele inserate mai jos. Nota: Preusupunand ca nu respingeti, puteti si recomanda aceasta oportunitate de PROIECT la PARTENERI de-ai Domniilor Voastre, potential interesati si nu numai, luand in calcul si ptr. Dvs., ca posibila aplicarea formularii din P.S. Aceasta, fireste acolo unde se va concretiza. Cu STIMA ! Initiator pe Proiecte de Vending Espresso de la FountaiN-ReteleEspresso din 1995 Subiect: Oprtunitate de Colaborari existente in Proiectul de Vending - Operare, existent. Posibilitatea concesionarii si / sau achizionarea de afacere profitabila prin automate de cafea, direct din zona Constanta, activ, de peste 13 ani. Avantaje posibile: 1. Spatiu ptr. functionare, ( birouri ) utilizabil in zona Casa de Cultura Constanta, aflat, exclusiv, in proprietate. 2. Flota auto, WV CADDY autoutilitara, Citroen, Matiz, aflate in proprietate, respectiv echipa tehnica si de mententanta specializata. 3. Retea formata, prin contracte de comodat aflate in derulare. Automatele de cafea aflate in proprietatea firmei, iar contractual fiind instalate in portofoliul de clienti existent in retea. Valoare adaugata semnificativa. Vanzari constante, cu posibilitati de crestere, dat fiind cererea de piata, prin obiceiul de consum deja format. 4. Se asigura continuitate in relatia cu furnizorii ( acestia fiind direct producatori, orice fel de intermediari fiind exclusi ) ptr. preturi corecte, iar la solicitare existand posibilitatea instruirii echipei de vanzari, necesara pentru asigurarea mentenantei echipamentelor, dar foarte important in ce priveste serviciul tehnic specializat, Know-How inclus. Conditii comerciale de negociere flexibila. Contact pentru posibile eventuale detalii: 0762663952 ; 0744179222 P.S. Din partea firmei, un Web Site, construit stricto-facto pentru acest PROIECT si oferit la incheierea tranzactiei, ca si Bonnus, pentru promovarea, ulterioara, prin intermediul optimizatorilor Web, de profil, existenti.
27 Mai 2009, 01:10:48