Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Brother regāndeşte strategia pentru piaţa romānească

20 Octombrie 2007



Una dintre schimbările vizibile în cadrul reprezentanţei Brother în România este numirea lui Radu Crahmaliuc (fost Marketing Manager la Oracle şi Business Development Manager la Genesys) pe poziţia de Country Manager. Biroul de reprezentare a avut un low profile în ultimii ani (deschis în 2004), dar noua strategie prevede o activitate mai intensă la nivel local. Echipa de cinci persoane va coordona dezvoltarea canalului de distribuţie, activitatea de presales şi marketing, şi va oferi suport tehnic pentru parteneri. În perioada următoare, va fi iniţiat un program de autorizare pentru parteneri în urma căruia aceştia vor beneficia de bonusuri, suport tehnic, comarketing, echipamente pentru demo etc. Actual, canalul de distribuţie al produselor Brother este format din partenerii: Tornado, Ropeco, TopEdge, Despec, Proca şi Scop Computers şi din reseller-ii acestor companii. Cifra de afaceri a Brother în România a fost de 4,5 milioane euro pentru 2006 şi este previzionată la 5,5 milioane euro pentru 2007, cu o rată de creştere de 25%. Brother distribuie în România şi echipamente pentru industria textilă (maşini de cusut casnice şi industriale), însă 90% din cifra de afaceri este generată de echipamentele pentru birou. Se aşteaptă o creştere importantă pe tehnologia laser color, un segment pe care Brother a intrat relativ recent, dar pentru care a dezvoltat o tehnologie proprietară ce elimină din minusurile întâlnite la majoritatea produselor concurente. Strategia Brother se bazează pe introducerea unor concepte şi funcţionalităţi inovative. Dacă multifuncţionalul a fost o invenţie Brother devenită ulterior generalitate, acum compania japoneză oferă conectivitate wireless ca standard, criptare pentru un nivel ridicat de securitate, noi concepte de service etc.


După patru ani de prezenţă pe piaţă consideraţi că Brother are nevoie de un birou de reprezentanţă mai activ în România?
Cu siguranţă. Vânzările au crescut constant, iar pentru a oferi satisfacţie clienţilor trebuie să fim mai aproape de ei. Motto-ul nostru este „At your side”, ceea ce implică o abordare locală foarte aproape de client. Din acest punct de vedere avem nevoie de o echipă puternică în România. Biroul din România se va focaliza pe activităţi de presales, marketing şi vânzări indirecte, şi va putea să ofere răspunsuri şi suport rapid oricărui partener.


Intenţiile Brother de a-şi intensifica prezenţa pe piaţa românească sunt vizibile. Care sunt obiectivele reprezentanţei locale pentru viitorul apropiat?
Obiectivul meu şi al echipei conduse de Radu Crahmaliuc este păstrarea unui rate continue de creştere. Cifrele arată că suntem lideri pe piaţa europeană în materie de multifuncţionale, totuşi în România, în funcţie de linia de produse ocupăm diverse locuri în top 5. Astfel, unul dintre obiectivele principale pentru anul viitor va fi să ajungem cumva la un nivel similar cu piaţa europeană. Nu vom fi satisfăcuţi cu 10-15% market share pe categorii, deoarece în comparaţie cu ţările vestice, avem încă posibilităţi imense de dezvoltare.


Pentru atingerea acestor obiective, aveţi în vedere schimbări în strategia de distribuţie?

Tendinţa este însă de a ne focaliza şi asupra segmentului business, iar parteneriatul încheiat recent cu Scop Computers se înscrie pe această tendinţă. Avem parteneri cu rezultate bune pe vânzări către domeniul consumer, însă căutăm să ne apropiem de sectorul business. De altfel, vom demara un program de parteneriat mai puternic pentru piaţa românească. Abordarea Brother nu este una pe verticală, nu vizăm preponderent un anumit sector economic, ci pe orizontală. Avem produse destinate pieţei SOHO (small office/home office) sau pentru alte tipuri de companii, dar pentru care ne străduim să oferim cel mai bun produs.


Mulţi dintre români au început să aprecieze calitatea automobilelor japoneze, iar producători ca Toyota, Honda sau Mazda, şi-au dobândit o foarte bună imagine. Credeţi că ar putea fi vorba de un transfer de notorietate de la piaţa auto fabricarea către produsele de birou oferite de Brother?

Acest transfer se întâmplă cu siguranţă. Prezenţa şi notorietarea altor companii japoneze reprezintă un ajutor pentru noi. Oamenii au o părere bună despre produsele japoneze şi cred că aceasta se va îmbunătăţi şi în urma utilizării echipamentelor Brother. Nu este o strategie de marketing la mijloc, aceştia suntem noi. Produsele sunt gândite în Japonia, iar controlul calităţii se face în spirit japonez. Totuşi, nu stiu sigur dacă toţi clienţii noştri ştiu cine este Brother, deci probabil vor afla în timp că suntem o companie japoneză care oferă o calitate şi o fiabilitate la fel de ridicate ca Honda sau Mazda, mai ales că ultima noastră campanie se numeşte „point of japan quality“. (Gabriel Vasile)



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite