Brother regāndeşte strategia pentru piaţa romānească
Una dintre schimbările vizibile în cadrul reprezentanţei Brother în România este numirea lui Radu Crahmaliuc (fost Marketing Manager
După patru ani de prezenţă pe piaţă consideraţi că Brother are nevoie de un birou de reprezentanţă mai activ în România?
Cu siguranţă. Vânzările au crescut constant, iar pentru a oferi satisfacţie clienţilor trebuie să fim mai aproape de ei. Motto-ul nostru este „At your side”, ceea ce implică o abordare locală foarte aproape de client. Din acest punct de vedere avem nevoie de o echipă puternică în România. Biroul din România se va focaliza pe activităţi de presales, marketing şi vânzări indirecte, şi va putea să ofere răspunsuri şi suport rapid oricărui partener.
Intenţiile Brother de a-şi intensifica prezenţa pe piaţa românească sunt vizibile. Care sunt obiectivele reprezentanţei locale pentru viitorul apropiat?
Obiectivul meu şi al echipei conduse de Radu Crahmaliuc este păstrarea unui rate continue de creştere. Cifrele arată că suntem lideri pe piaţa europeană în materie de multifuncţionale, totuşi în România, în funcţie de linia de produse ocupăm diverse locuri în top 5. Astfel, unul dintre obiectivele principale pentru anul viitor va fi să ajungem cumva la un nivel similar cu piaţa europeană. Nu vom fi satisfăcuţi cu 10-15% market share pe categorii, deoarece în comparaţie cu ţările vestice, avem încă posibilităţi imense de dezvoltare.
Pentru atingerea acestor obiective, aveţi în vedere schimbări în strategia de distribuţie?
Tendinţa este însă de a ne focaliza şi asupra segmentului business, iar parteneriatul încheiat recent cu Scop Computers se înscrie pe această tendinţă. Avem parteneri cu rezultate bune pe vânzări către domeniul consumer, însă căutăm să ne apropiem de sectorul business. De altfel, vom demara un program de parteneriat mai puternic pentru piaţa românească. Abordarea Brother nu este una pe verticală, nu vizăm preponderent un anumit sector economic, ci pe orizontală. Avem produse destinate pieţei SOHO (small office/home office) sau pentru alte tipuri de companii, dar pentru care ne străduim să oferim cel mai bun produs.
Mulţi dintre români au început să aprecieze calitatea automobilelor japoneze, iar producători ca Toyota, Honda sau Mazda, şi-au dobândit o foarte bună imagine. Credeţi că ar putea fi vorba de un transfer de notorietate de la piaţa auto fabricarea către produsele de birou oferite de Brother?
Acest transfer se întâmplă cu siguranţă. Prezenţa şi notorietarea altor companii japoneze reprezintă un ajutor pentru noi. Oamenii au o părere bună despre produsele japoneze şi cred că aceasta se va îmbunătăţi şi în urma utilizării echipamentelor Brother. Nu este o strategie de marketing la mijloc, aceştia suntem noi. Produsele sunt gândite în Japonia, iar controlul calităţii se face în spirit japonez. Totuşi, nu stiu sigur dacă toţi clienţii noştri ştiu cine este Brother, deci probabil vor afla în timp că suntem o companie japoneză care oferă o calitate şi o fiabilitate la fel de ridicate ca Honda sau Mazda, mai ales că ultima noastră campanie se numeşte „point of japan quality“. (Gabriel Vasile)
Parerea ta conteaza:
(0/5, 0 voturi)