Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Technology >> Diverse >> Stiri si comunicate

Lenovo renunta la brandul IBM pe notebook-urile Thinkpad

08 Noiembrie 2007



La trei ani dupa ce a achizitionat de la IBM divizia sa de PC-uri, care includea si cunoscuta linie de notebookuri Thinkpad, compania Lenovo a anuntat ca renunta la asocierea imaginii cu „The Big Blue“ si ca va retrage logoul IBM de pe calculatoarele portabile. Schimbarea va deveni efectiva insa abia anul viitor, mai precis cu ocazia Olimpiadei organizate la Pekin, eveniment pe care producatorul chinez il sponsorizeaza. Oficialii Lenovo, cel de-al patrulea producator mondial de notebook-uri, au explicat ca decizia renuntarii afisarii brandului IBM pe Thinkpad a fost luata mai devreme cu doi decat era prevazut initial, ca urmare a excelentelor rezultate financiare inregistrate. Lenovo a inregistrat o crestere de 20% a cifrei sale de afaceri in ultimul trimestru, triplandu-si practic beneficiul net (105 milioane de dolari). Thinkpad a celebrat anul acesta 15 ani de succes pe piata, chiar daca producatorul Acer a ocupat locul trei in clasamentul mondial de vanzari de notebook-uri (pozitie consolidata prin achizitia Gateway si Packard Bell) la scurt timp dupa ce IBM a vandut Divizia de PC-uri catre Lenovo. De mentionat ca, incepand din trimestrul patru al acestui an, producatorul chinez va comercializa notebook-urile Thinkpad avand preinstalate, la cerere, un OS Linux - Suse Linux Enterprise Desktop 10 de la Novell. (Lenovo urmeaza exemplul dat de Dell, care ofera preinstalat pe anumite PC-uri si laptop-uri sistemul de exploatare Ubuntu.) (R.G.)



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite