Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Anchetă Market Watch - Piaţa românească de Business Intelligence: Cine alimentează creşterea BI-ului autohton

15 Noiembrie 2007




Topul obstacolelor
Le-am adresat companiilor respondente o serie de întrebări vizavi de principalele obstacole în penetrarea soluţiilor de BI pe piaţa autohtonă. În urma „scorurilor“ acordate, rezultatele sunt următoarele (ordonate după gradul de importanţă acordat):
1. Insuficienta cunoaştere a „conceptului“ şi a avantajelor pe care le oferă soluţiile de BI;
2. Axare preponderentă a companiilor româneşti pe plan operaţional (în detrimentul celui strategic);
3. „Apetit“ tehnic scăzut al factorilor decizionali;
4. Dificultatea vendorilor de soluţii de BI de a demonstra posibilitatea obţinerii unui RoI real şi a unui TCO conform aşteptărilor;
5. Puterea financiară mică a potenţialilor clienţi;
6. Capabilităţi tehnice reduse ale potenţialilor clienţi;
7. Infrastructură IT inadecvată.


La acestea se adaugă două observaţii venite din partea respondenţilor, care merită adăugate:
• Inerţia schimbării şi necunoaşterea beneficiilor reale, adică „mă descurc şi cu Excel, de ce să arunc bani pe un tool BI“;
• Resurse umane (IT/BI) inexistente sau slab pregătite pentru un astfel de efort.

Redactor Market Watch - Radu Ghiţulescu




Călin Mirea, research analyst IDC România:
Companiile mari conştientizează necesitatea instrumentelor de BI

„În segmentul companiilor mari, foarte mari şi corporaţiilor multinaţionale, se poate vorbi de atingerea unui asemenea «prag». Sunt câteva verticale de piaţă care s-au maturizat foarte rapid şi care evoluează la standarde internaţionale: banking, telefonie mobilă, mari lanţuri de retail, industria petrolului, servicii etc. Dinspre aceste verticale (şi altele), unde concurenţa este foarte puternică, vine în special cererea pentru BI. Managerii văd BI ca o soluţie ce va completa sistemul IT al companiei şi va oferi un plus de eficienţă în administrarea afacerii, îmbunătăţirea performanţelor şi luarea deciziilor
.“



Ionuţ Toader, Managing Partner Relevance Management:
Există companii care cred că BI e doar un moft
"Din experienţa noastră de piaţă, există un interes în creştere pentru soluţiile de BI şi mă aştept ca şi pentru 2007 să remarcăm un salt consistent al pieţei de de Business Intelligence din România. La nivel global, este un trend ascendent, care cred că va continua ani buni de acum înainte, iar România se încadrează în acest trend. Există companii care nu pot trăi fără o soluţie de BI, aşa cum există companii care cred că BI e doar un moft. Înclin însă să cred că cele din urmă sunt puţine şi, cu siguranţă, vor fi din ce în ce mai puţine, pentru că într-un mediu de afaceri competitiv rezistă numai cei cu adevărat buni. Iar ca să ai o afacere profitabilă, trebuie să iei cele mai bune decizii, la momentul oportun, având la dispoziţie toate informaţiile de care ai nevoie.“








Corina Vasilescu, Senior Business Intelligence Sales Consultant, Oracle: România este încă în faza de creştere
„Creşterea pieţei de business intelligence în România este o perspectivă realistă, portofoliul Oracle de produse şi servicii fiind o parte importantă a acestei dezvoltări. Din punctul nostru de vedere, şi în 2007 se va menţine această tendinţă de creştere. În România, adoptarea tehnologiilor de tip BI la scară largă este încă în faza de creştere. Cel puţin pe segmentul IMM mai este nevoie de timp pentru conştientizarea acestor soluţii ca fiind absolut necesare business-ului. Este adevărat că nevoia de informaţie există şi la acest nivel, însă de multe ori ea se suprapune peste ceea ce înseamnă raportare operaţională, fără să se aibă în vedere analize complexe care pot aduce cu adevărat valoare pentru business.“




Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite