Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

SAS Forum Romānia 2007, eveniment major al pieţei de Business Intelligence

15 Noiembrie 2007



La şapte ani de la intrarea pe piaţa autohtonă, SAS Institute România a organizat primul forum dedicat utilizatorilor soluţiilor de Business Intelligence din ţara noastră. Un semnal clar, venit din partea unuia dintre liderii mondiali ai soluţiilor de BI, că piaţa românească s-a maturizat şi că a atins un nivel critic, care o face atractivă pentru jucătorii mari din acest sector.


Au atins companiile româneşti nivelul la care o soluţie de Business Intelligence devine un „must have“? Greu de afirmat acest lucru în cazul întreprinderilor mici şi mijlocii, însă nu şi în cazul companiilor autohtone ce se înscriu în categoria „large enterprise“. Dintre care, o bună parte sunt clienţii SAS Institute România, companie care a ieşit recent la rampă organizând primul forum dedicat partenerilor şi utilizatorilor de soluţii SAS. Evenimentul marchează o schimbare de strategie a SAS pe piaţa românească, prin reorientarea către clienţii corporate din sectorul privat (compania orientându-se până acum preponderent pe sectorul de stat), dar şi un an de succes pentru filiala locală, care a înregistrat o creştere de 50% a cifrei de afaceri (faţă de 2006), după cum a subliniat în debutul evenimentului Cezar Cursaru, noul Country Manager SAS Institute România.
Pentru a exemplifica cât mai concret această reorientare a strategiei de business, la primul forum SAS din România au participat şi trei clienţi mari ai companiei – Vodafone, Institutul Naţional de Statistică (primul utilizator de software SAS din România, încă din 1997) şi Romgaz (compania a finalizat recent proiectul SAS Prometeu pentru previzionarea consumului de gaz). Elena Dorneanu, senior analyst data mining Vodafone România, a prezentat modul în care compania utilizează în activitatea curentă soluţia SAS Enterprise Miner şi de Analytical CRM, pentru a obţine predicţii ale comportamentului clienţilor săi, o targetare mai precisă a campaniilor de marketing pentru creşterea eficienţei acestora şi a rezultatelor lor, precum şi a nivelului de specificitate al campaniilor.

Avantajele soluţiilor SAS
Structurat pe două secţiuni – „Business and Industry“ şi „Technology“ – evenimentul s-a bucurat de participarea a numeroşi invitaţi străini, dar şi a unor specialişti români de excepţie, precum Sorin Anghel, product manager SAS Global Risk Intelligence, şi ªtefan Pănăzan, managing partner Deep View.
O prezentare deosebită, cu accent pe aspectele practice cu care se confruntă utilizatorii soluţiilor SAS, a fost susţinută de către Neil Hayward, marketing expert SAS, care a explicat avantajele soluţiei


Customer Intelligence din perspectiva abordării customer-centric.
De un larg interes s-a bucurat şi sesiunea de prezentări susţinută de Sorin Anghel, product manager SAS Global Risk Intelligence, care a abordat problematica „Risk Intelligence for Banking“. „Unul dintre cele mai importante obiective ale acestei soluţii complete pentru managementul riscului de la SAS este să micşoreze volatilitatea câştigurilor, în acelaşi timp cu menţinerea unei rate adecvate a profitului. Performanţa care se bazează exclusiv pe profit sau risc pierde din vedere obiectivul micşorării volatilităţiii câştigurilor şi creşterea valorii deţinute de acţionari. De aceea, managementul trebuie să utilizeze o rată a profitului ajustată cu riscul, pentru a evalua unităţile de afaceri, proiectele organizaţiei, departamentele sau persoanele. Aceste măsurători influenţează comportamentul viitor al organizaţiei, făcând posibilă maximizarea profitului şi stimulând în acelaşi timp examinarea şi regularizarea riscului la care organizaţia este expusă. SAS realizează analize care facilitează explorarea riscului, făcând astfel posibilă calcularea acestuia (la nivel de organizaţie, de locaţie, regiune, divizie, portofoliu, unitate de afaceri etc.), fapt ce conduce la perspective nelimitate şi noi cunoştinţe referitoare la alocarea capitalului, corespunzătoare riscului şi profitului organizaţiei. SAS dezvoltă, de asemenea, şi rapoarte de risc care transformă vastele cantităţi de date generate de organizaţie în informaţie uşor de înţeles şi de utilizat, astfel încât managerii pot reacţiona rapid la condiţiile schimbătoare ale mediului de piaţă, pot identifica noile direcţii strategice şi pot descoperi potenţialele probleme, înainte ca acestea să se manifeste. În acest fel, SAS are o ofertă completă în domeniul riscului operaţional, incluzând colectarea datelor de risc, analiza lor, calcularea capitalului propriu, dar şi utilizarea de surse externe şi scenarii tip, pentru a asigura robusteţea modelelor de calcul utilizate“, ne-a precizat Sorin Anghel.
În cadrul secţiunii „Technology“, dr. Sascha Schubert, product manager Data Mining, a explicat novatorul concept de „text mining“ din perspectiva SAS şi a ilustrat modalităţile prin care soluţiile analitice ale acestei companii pot ajuta la decelarea fraudelor, în varii situaţii. Secţiunea a fost închisă de prezentarea susţinută de ªtefan Pănăzan, de la Deep View (firmă parteneră SAS Institute România), care a exemplificat avantajele pe care le poate aduce procesul de optimizare al soluţiilor de business intelligence SAS. Ultima prezentare a acestui forum-maraton (14 prezentări!) i-a aparţinut lui Anand Chitale, BI Technology Manager SAS, care a demonstrat avantajele practice oferite de interfaţa grafică a soluţiilor de BI ale companiei SAS.


Radu Ghiţulescu



Cezar Cursaru, Country Manager SAS Institute România: SAS Forum România 2007, un reper în industria IT
„Motivul pentru care am acceptat poziţia de director general în cadrul reprezentanţei locale a companiei SAS a fost faptul că vizibilitatea acestei companii în piaţa românească nu este încă pe măsura poveştii extraordinare pe care această companie o are de spus în industria raportării, analizei şi predicţiei informaţiilor despre afacere. Provocarea mea personală este să ridic acest grad de vizibilitate către cota care i se cuvine de drept, la un nivel cel puţin egal cu cel de care SAS se bucură în restul Europei. Primul nostru pas în această direcţie a fost organizarea, pentru prima dată în România, a unui eveniment care se constituie într-un reper major în industrie, în toate celelalte ţări în care SAS este prezentă. SAS Forum România 2007 a fost cu adevărat un succes uriaş, din toate punctele de vedere. Doresc să le mulţumesc tuturor clienţilor şi potenţialilor clienţi pentru participarea extrem de interactivă, pentru dorinţa lor de a participa şi, nu în ultimul rând, pentru interesul lor manifest de a se angaja în proiecte împreună cu SAS. Totdată, doresc să le mulţumesc partenerilor, echipei SAS locale şi echipei SAS globale, pentru efortul pe care l-au depus, pentru dăruirea şi atenţia lor către detaliu şi pentru modul în care şi-au tratat invitaţii. Clienţii şi potenţialii noştri clienţi vor beneficia întotdeauna din partea echipei SAS de un tratament VIP.“


Provocările BI
42% din peste 1.000 de manageri din Statele Unite şi Marea Britanie susţin că se confruntă, în procesul decizional, cu mult prea multă informaţie, potrivit unui studiu Accenture. 44% sunt de părere că departamentele companiei nu livrează informaţii esenţiale, în timp ce alţi 38% dintre manageri se plâng că pierd prea mult timp pentru a îndepărta informaţiile inutile şi redundante. Iar 21% dintre cei 1.009 manageri din SUA şi UK declară în mod deschis şi onest că nu înţeleg valoarea informaţiei.
Situaţia descrisă le poate părea unora total excesiv de pesimistă, însă studiul citat este cât se poate de actual (a fost dat publicităţii la începutul anului în curs) şi – cel mai grav! – real. Potrivit lui Jozsef Abran, Pre-Sales Team-Leader SAS CEE&Danube Institute, soluţia salvatoare a top-managementului este o aplicaţie de Business Intelligence, care să ofere utilizatorilor-cheie datele de care aceştia au nevoie. Jozsef Abran a trecut în revistă, succint, avantajele oferite de platforma SAS Enterprise Intelligence, cu aplicaţiile de BI, Data Integration, Intelligent Storage şi Analytics pe care le include, precum şi integrarea acestora cu celelalte aplicaţii SAS din domenii precum financiar, supply chain management, risk intelligence etc. din cadrul unei companii, pentru a se focaliza apoi pe o interesantă predicţie asupra dezvoltării soluţiilor de BI. Pornind de la ceea ce oferă acestea la momentul actual (respectiv, soluţii de creştere a performanţei prin crearea de metrici care să permită, o dată stabilite şi atinse, realizarea unui business de succes), la ceea ce vor trebui să ofere într-un viitor mai apropiat sau îndepărtat – îmbunătăţirea procesului decizional la toate nivelurile unei companii (strategic, tactic şi operaţional) ceea ce generează, la rândul ei, o creştere a eficienţei şi a veniturilor respectivei companii, se obţine, practic, o schimbare a focusului de pe date pe procese, ceea ce modifică sensibil abordarea existentă la ora actuală în domeniul soluţiilor de BI.



Tags: SAS, BI

Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite