Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Oracle vorbeşte pe limba bancherilor

15 Noiembrie 2007



Recentul eveniment Zilele Bancare Oracle, aflat la a IV-a ediţie, a reflectat tendinţele în managementul instituţiilor bancare


În perioada 19-21 octombrie la Eforie Nord s-a desfăşurat seminarul Zilele Bancare Oracle, unde compania Oracle a prezentat o serie de soluţii pentru domeniul financiar-bancar. Evenimentul a constat într-o serie de prezentări şi discuţii derulate în sesiuni comune şi paralele în cadrul cărora atât specialiştii, cât şi reprezentanţii instituţiilor bancare au dezbătut problematica specifică domeniului financiar-bancar.
Prezentarile şi dezbaterile din cadrul sesiunii tehnice a seminarului „Zilelor Bancare Oracle“ au abordat teme de interes pentru comunitatea bancară din România: începând cu avantajul competitiv oferit de soluţiile de management al riscurilor în cadrul băncii, asigurarea disponibilităţii şi suport pentru evoluţia sistemelor IT, creşterea competitivităţii băncii prin eficientizarea şi integrarea proceselor, punerea în valoare a informaţiilor şi securizarea lor.
Au fost abordate de asemenea tematici referitoare la produsele noi din portofoliul Oracle. Una dintre soluţiile consacrate exclusiv mediului bancar este i-Flex, parte integrantă a Oracle, care pe lângă soluţia consacrată de Core-Banking oferă aplicaţii de suport pentru managementul riscului în cadrul instituţiilor financiar-bancare. Astfel de soluţii oferă instituţiilor bancare suport automatizat pentru asigurarea guvernantei IT, managementul riscurilor şi asigurarea conformităţii (GRC).


Protejarea datelor bancare - rol esenţial
Ca o completare a acestor soluţii de GRC, un alt subiect adus în discuţie a fost cel de protejare a informaţiilor bancare. In mediul bancar, securitatea joacă un rol esenţial în protejarea datelor despre clienţi şi managementul accesului utilizatorilor la sistemele IT de suport. Soluţiile de securitate prezentate au acoperit necesitatea instituţiilor financiare de a oferi soluţii avansate de control al accesului la sistemele de suport IT şi la date, administrarea automatizată a utilizatorilor, precum şi instrumente prin care să se realizeze auditarea şi trasabilitatea acţiunilor efectuate de utilizatori în sistemele IT.


Transformarea mediului IT prin SOA
Sistemul bancar actual trebuie să ofere flexibilitate şi agilitate în piaţă, iar aceste caracteristici se traduc prin implementarea unei mediu IT care este orientat pe servicii. Au fost prezentate o serie de instrumente prin care se realizează o legătură între zona de business din cadrul băncii, responsabilă cu definirea de noi servicii şi zona tehnică din cadrul băncii, responsabili cu implementarea serviciilor definite de către business. O astfel de arhitectură orientată pe servicii este un instrument eficient de transformare a mediului IT într-un mijloc de cooperare între departamente şi conduce la reducerea rezistenţei la schimbare. Baza de date Oracle a reprezentat un alt subiect de discuţie în cadrul acestui seminar. In această secţiune au fost prezentate capabilităţile prin care utilizatorii sunt asiguraţi că informaţiile sunt întotdeauna disponibile şi sigure.


Tablouri de date unitare din surse de date variate
Soluţiile de suport în luarea deciziilor manageriale au stârnit interes şi dezbateri în rândul audienţei. Prin suita de produse oferite de Oracle Business Intelligence se oferă un portofoliu complet de soluţii atât de necesare, prin care se susţine construcţia unor tablouri de date unitare din surse de date variate. Folosind aceste soluţii, orice manager are acces la un tablou de bord care îi dă în timp real situaţia din cadrul instituţiei şi pe baza acestor informaţii, poate lua deciziile adecvate.
O altă tematică abordată, cu efect direct asupra optimizării proceselor interne într-o instituţie financiar-bancară, a fost cea a gestiunii electronice a documentelor. Astfel, evoluţia soluţiilor de content management, de la simpla stocare a documentelor într-un mediu centralizat la conversia în format digital, permite manipularea documentelor printr-un set de instrumente moderne şi publicarea acestora în mediul web.
Temele abordate în sesiunea tehnică au reflectat capacitatea Oracle de a oferi instituţiilor din domeniul financiar-bancar întreaga gamă de soluţii necesară desfăşurării activităţii bancare. Oracle oferă firmelor din domeniu financiar-bancar cea mai completă şi integrată infrastructură software, unite sub numele de Oracle Fusion Middleware. Această suită de produse oferă valoare de business şi inovaţii tehnologice, cu suport complet pentru desfăşurarea optimă a activităţilor bancare.


Soluţii recomandate mediului financiar-bancar
Una dintre cele mai performante soluţii care a completat în ultimul an portofoliul Oracle este Hyperion. Hyperion oferă soluţii foarte puternice de Business Intelligence şi de bugetare- planificare, specifice sectorului financiar-bancar. Ca lider de piaţă în zona BI, Hyperion rezolvă cerinţe din zona de analiză şi raportare, fiind un instrument flexibil şi modern pentru întreaga paletă de problematici din sectorul financiar-bancar. Una dintre problemele cel mai des întâlnite în zona de bugetare este durata îndelungată a acestui proces, punct în care Hyperion Planning susţine implementarea unui cadru favorabil în sensul reducerii acestei perioade. Un avantaj notabil este menţinerea la nivel centralizat, la nivelul departamentului Bugetare, a structurilor (format final, criterii de analiză, reguli de calcul, etc.) şi a modului de definire a formatului şi regulilor acestui proces. Colectarea propunerilor de buget din organizaţie se realizează descentralizat, prin acordarea de drepturi specifice persoanelor implicate în acest proces. Datorită mecanismelor de workflow încorporate, orice acţiune sau proces în aplicaţie este monitorizată şi direcţionată conform ierarhiilor de aprobare, reducând în mod semnificativ durata etapelor de “negociere” specifice oricărui proces de bugetare.
Un produs modern şi performant, Oracle Financial Services Acounting Hub (FSAH) asigură transformarea şi stocarea informaţiilor contabile aferente tranzacţiilor dintr-un sistem sursă (Core Banking) prin aplicarea unor reguli contabile diverse (RAS, IFRS, etc.). Soluţia oferă valoare când există multiple sisteme cu tranzacţii eterogene pe care dorim să le consolidăm contabil printr-un proces automat. Astfel, s-a arătat un interes deosebit din partea participanţilor la sesiunea FSAH, pentru funcţiunea principală, aceea de a degreva sistemul sursă (în cazul nostru Core Banking) de notele contabile prin mecanisme extrem de uşoare, precum şi pentru transmiterea informaţiilor şi posibilitatea de drill-down bidirecţional.
Sectorul bancar, fiind în creştere continuă, necesită o adaptare rapidă la schimbări. Prezentarea Oracle Application Integration Architecture a venit în întâmpinarea cerinţelor exprimate de participanţi privind integrarea diferitelor sisteme implementate în bănci.
Produsul Oracle Application Integration Architecture, prin procesele pre-definite şi serviciile comune între aplicaţii, permite băncilor să aplice orice modificare de business fără schimbarea logicii de integrare între aplicaţii. Conform studiilor, IT-ul consacră 80% din timp pentru menţinerea aplicaţiilor şi integrării între ele. Cu platforma SOA pre-integrată Oracle AIA, IT-ul îşi va putea concentra puterile spre noi proiecte şi dezvoltări, conform cerinţelor noi de business.
Băncile sunt supuse presiunilor din trei direcţii principale: Autorităţi de reglementare (“Este totul conform prevederilor legale?”), Clienţi (“cu risc minim!”) şi Internă (“resurse mai puţine, bugete mai mici!”). Cu soluţia Oracle pentru proiecte, Oracle Projects, se simplifică gestiunea programelor, proiectelor şi resurselor. Se urmăresc factorii de succes şi evoluţia lor, ceea ce asigură încadrarea în termene. Astfel, performanţa şi profitabilitatea proiectelor sunt mai bine urmărite, iar produsele bancare ajung mai repede la clienţi.
Imaginea unei bănci şi succesul acesteia pe piaţa românească într-un mediu de înaltă competitivitate depinde nu numai de strategia băncii privind produsele şi clienţii, ci şi de motorul care pune în aplicare aceste strategii, respectiv angajaţii băncii. În acest context, una dintre cele mai importante zone de acţiune şi decizie este aceea de Gestiune a Capitalului Uman. Oracle pune în serviciul băncilor o soluţie completă care permite nu numai administrarea, ci şi definirea şi implementarea proceselor de gestiune a resurselor umane şi monitorizare a indicatorilor de performanţă şi analize. Pe lângă ciclul unui angajat într-o bancă, de la recrutare prin iRecruting, angajare, întreţinere şi retenţie prin Core HR, Workforce Performance Management, Learning Management şi iLearning, Payroll (soluţie localizată şi adaptată legislaţiei din România), Time& Labor, aplicaţia de Gestiune a Capitalului Uman poate oferi băncii descentralizarea activităţii de resurse umane prin funcţionalităţi ca Employee Self Service sau Manager Self Service şi analize curente pentru decizii strategice prin mecanisme puternice de raportare ca HR Intelligence.
Prezentarea soluţiei Siebel CRM, componentă de top pentru managementul relaţiei cu clienţii, a accentuat importanţa de a utiliza un instrument de top acolo unde se dă bătălia cea mai grea: atragerea, fidelizarea şi păstrarea clienţilor, zona de call center, urmărirea şi creşterea vânzărilor, etc.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite