Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

KEBA – furnizorul de încredere în drumul spre succes

15 Noiembrie 2007



În condiţiile în care achiziţia de cotă de piaţă în domeniul bancar costă tot mai mult, creşterea satisfacţiei clienţilor şi reducerea costurilor sunt factorii determinanţi în succesul unei bănci. Foarte importante devin locaţiile – prin apropierea de client, diversificarea produselor şi serviciilor oferite, promovarea eficientă a acestora, ca şi posibilitatea de a avea preţuri mai mici decât cele ale concurenţei.
Noi strategii de fidelizare vin pe fondul fluctuaţiei ridicate a clienţilor şi tendinţa de plafonare a cererii.


Pentru a confirma corectitudinea deciziei de a investi în echipamente multifuncţionale KEBA destinate zonei de self-service, vă prezentăm argumente în favoarea acestei soluţii.
Sistemele multifuncţionale de self-banking produse de către compania austriacă KEBA AG, sunt concepute ca produse cu funcţionalităţi multiple care oferă soluţii optime atât pentru bancă, cât şi pentru clienţii acesteia, înglobând tehnologie de reciclare a bancnotelor.
Acest echipament instalat pe numai 0,7 m2 constituie practic cel mai mic ghişeu bancar. Operaţiunile care se pot executa cu ajutorul acestuia sunt diversificate, acestea începând cu eliberarea de numerar, continuând cu depozit de numerar în cont, plăţi cu numerar sau din cont prin introducere manuală a datelor tranzacţiei sau citire cod de bare, night deposit, plăţi facturi / rate / returnări credit, schimb valutar, scanare şi procesare de ordine de plată, imprimare mini statement şi, nu în ultimul rând, facilităţi info-kiosk.
Pentru organizaţiile bancare care folosesc echipamentele KEBA, beneficiile apar încă de la instalarea acestora.
Crearea zonelor de self-service, care pot fi accesate de către clienţi 24 h pe zi, face ca banca să păstreze permanent contactul cu aceştia.
Serviciile oferite până acum numai la ghişeele bancare pot fi acum accesate în medii nonbancare (mall-uri, supermarket-uri, staţii de benzină, gări) apelând la utilizarea unui singur echipament, ceea ce duce la reducerea aglomerărilor din faţa ghişeelor, implicit reducerea timpului în care lucrătorii execută operaţiuni cu numerar sau încasări de plăţi, timpul astfel economisit putând fi folosit pentru oferirea de servicii cu valoare adăugată, cum ar fi vânzarea produselor bancare.
Informaţii asupra noilor servicii şi produse bancare, ca şi modalitatea în care acestea pot fi accesate de către clienţi, pot fi obţinute la terminal prin folosirea funcţionalităţii de info-kiosk.


Argumente economice
Deoarece terminalele de self-service produse de KEBA folosesc tehnologia de reciclare a bancnotelor cu casete (numerarul depus de către client este eliberat unui alt client), înlocuirea casetelor se face mai rar decât în cazul ATM-urilor clasice.
Crearea zonelor de self-service duce la reducerea suprafeţelor pentru noile sucursale bancare (spaţii mai uşor de găsit, chirii mai mici, personal redus).
Servizarea la nivel primar (bancnotele blocate) poate fi făcută de către unul din angajaţii băncii în numai câteva minute, ceea ce duce la un nivel al disponibilităţii aparatului foarte ridicat, implicit la un număr mai mare de tranzacţii.
De asemenea, dispozitivele blocate pot fi înlocuite foarte rapid de către specialişti de service.
Banca poate cumpăra un echipament perfect adaptat conceptului de Business on Demand şi Hardware on Demand (achiziţionarea unei maşini de bază mai ieftine la care se poate face upgrade software şi hardware).


Avantaje oferite de KEBA în raport cu ceilalţi competitori
Datorită folosirii tehnologiei de reciclare cu casete, înlocuirile se fac în numai câteva secunde, cu efecte directe pozitive în disponibilitatea echipamentului şi numărul de tranzacţii efectuate.
Casetele folosite de sistem sunt de mare volum, acestea însumate putând conţine până la 12.000 de bancnote.
Procesarea bancnotelor se face cu o viteză mare de 8 bancnote / secundă, astfel mai mulţi clienţi putând folosi terminalul, valorile sumelor eliberate (acceptate) într-o zi crescând mult.
Alte avantaje pot fi ciclul lung de viaţă al echipamentelor, de cca. 7 ani, costurile reduse de mentenanţă datorate modularităţii, cumularea într-un singur sistem a funcţionalităţilor cash şi noncash.
Unul dintre avantajele majore oferite de KEBA în România este furnizarea de soluţii specifice unice, adaptate cerinţelor fiecăruia dintre clienţii săi, folosind echipa de dezvoltatori software pe care o are în România, în timp scurt şi condiţii financiare avantajoase, adaptate pieţei locale.

Valentina Moisescu,
Director Sucursala KEBA România



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite