Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Domeniu >> Categorie >> Tip Continut

Nokia Siemens Networks şi-a prezentat portofoliul de produse în România

04 Decembrie 2007



După lansarea oficială pe piaţă la 1 aprilie, Nokia Siemens Networks şi-a prezentat la sfarsitul lunii noiembrie soluţiile-cheie pentru România in cadrul unei manifestari itinerante: un camion-expozitie branduit Nokia Siemens Networks a vizitat Bucureştiul şi a prezentat demonstraţii de produse şi soluţii-cheie adaptate pentru clienţii români.


Ilustrând cele trei teme majore ale industriei - New Revenues, Operational Efficiency şi IP-Centric Convergence – Nokia Siemens Networks combină specificul şi know-how-ul local cu viziunea globală şi cu expertiza unui lider al industriei de comunicaţii pentru a-şi adapta soluţiile la fiecare ţară în parte şi pentru a stabili excelente relaţii cu clienţii săi.
Noua companie, deţinută de Nokia şi Siemens, ocupă locul 3 în industria comunicaţiilor (cu venituri proiectate în 2006 de 17,1 miliarde de Euro ) şi este ideal poziţionată pentru a valorifica oportunităţile de creştere pe pieţele de comunicaţii fixe şi wireless. Nokia Siemens Networks are aproximativ 600 de clienţi şi operează în 150 de ţări, împletind experienţa şi nevoile pieţelor locale cu extinderea globală şi expertiza unui lider de industrie.


Parte a regiunii Sud-Vestice, sub-regiunea Central-Est Europeană grupează 9 ţări: Austria, Slovenia, Croaţia, Slovacia, Ungaria, România, Bulgaria, Bosnia şi Herţegovina, Serbia şi Muntenegru.
În cadrul acestei sub-regiuni Central-Est Europene, Nokia Siemens Networks are mai mult de 1700 de angajaţi, colaborează cu peste 120 de clienţi şi a atins în prezent numărul 1 sau numărul 2 pe majoritatea pieţelor locale.
Până în 2010, scopul Nokia Siemens Networks este acela de a-şi stabiliza şi menţine poziţia pe fiecare piaţă din regiunea Sud-Vest Europeană şi de a deveni Furnizorul de Soluţii numărul 1 în industria telecomunicaţiilor si Internetului, aflată în plină transformare. Şi pentru sub-regiunea Central-Est Europeană, ţinta este clară: atingerea poziţiei numărul 1 pe pieţele din fiecare dintre cele 9 ţări din zonă, în viitorul apropiat.


În Romania, Nokia Siemens Networks SRL este unul dintre jucătorii de top de pe piaţa comunicaţiilor pe linii fixe şi mobile. Nokia Siemens Networks are peste 50 de angajaţi în domeniul vânzărilor şi în service, colaborează cu aproape toţi operatorii importanţi de comunicaţii fixe şi mobile din România şi, desigur, cu clienţi din sectorul de stat în ceea ce priveşte infrastructuri de comunicaţii securizate. Nokia Siemens Networks are o dezvoltare rapidă şi o performanţă stabilă pe piaţa în creştere din România.


Tema numărul 1: New Revenues


Nokia Siemens Networks înţelege evoluţia pieţei şi ajută la identificarea, dezvoltarea şi punerea în aplicare de servicii stabile, generatoare de noi venituri.


•Mobile TV şi IPTV


O gamă largă de soluţii flexibile îi ajută pe operatori să beneficieze de noi surse de venituri cu Mobile TV si IPTV şi, în acelaşi timp, să ofere clienţilor soluţii valoroase şi eficiente, la costuri avantajoase. In conformitate cu previziunile pieţei, până în 2011, aproximativ jumătate de milliard de oameni vor privi la televizor pe telefonul mobil (studio IMS, august 2006). Vorbim despre transmisia live pe TV, aşa cum ar fi ştirile de dimineaţă, Video on Demand (VoD) sau chiar despre programe interactive – vot, achiziţionare de bunuri şi servicii sau pur şi simplu download de muzică, filme ori jocuri.


Nokia Siemens Networks oferă o plajă de soluţii ce vin în întâmpinarea cererilor posibile ale clienţilor, inclusiv o schemă completă end2end pentru DVB-H ( transmisie video digitală pentru minireceptoare ) care ţinteşte cu precădere această piaţă de masă. Aceste reţele DVB-H de mare capacitate vor funcţiona complementar tehnologiei celulare Mobile TV şi vor oferi clienţilor posibilitatea de a accesa uşor un număr mare de canale TV.


În general, disponibilitatea tehnologiilor de acces video high speed este din ce în ce mai mare şi numărul de abonamente casnice la Internet este în creştere, ceea ce va facilita rapid accesul la serviciile IPTV.



•Mobile Broadband Access


Oferind o viteză de conectare mult mai mare decât actualele reţele 3G, pachetul de acces high speed (HSPA) reprezintă un binevenit pas înainte către accesul broadband mobil pentru utilizatorii experimentaţi. În timp ce operatorii pot lansa servicii mobile de date cu acces broadband similare cu cele pe care utilizatorii le primesc deja acasă (inclusiv cu viteze mai mari de transmisie, ceea ce înseamnă o capacitate mai mare de conectare), clienţii vor avea posibilitatea de a face download-uri mai rapide, de a recepta semnalul video cu mai mare fidelitate şi de a se bucura de o bună sincronizare pentru e-mail ori agendă.


În plus, se ofera acum o nouă formă de Internet HSPA (I-HSPA). Prin I-HSPA, datele mobile traversează o cale directă, mai scurtă şi performanţele serviciilor de care beneficiază utilizatorii sunt impresionante. I-HSPA va oferi operatorilor 3G WCDMA o bază mai puternică pentru furnizarea de servicii mobile de date atractive.


În evoluţia tehnologiilor de acces radio vorbim despre LTE ( Long-Term Evolution), o nouă interfaţă tehnologică radio care are posibilitatea de a reduce semnificativ complexitatea reţelelor. Nefiind un standard în sine, această tehnologie va permite o eficientizare a structurii de preţuri care va facilita accesul utilizatorilor la serviciile de date mobile, inclusiv la aplicaţiile multimedia.


“LTE reprezintă dezvoltarea actualelor reţele 3G”, spune dl. Dieter J. Angerer, Country Director Nokia Siemens Networks România. “ Această tehnologie reduce complexitatea pentru operatori dar în acelaşi timp oferă îmbunătăţiri de eficienţă spectrală şi în transmisia de date pentru un număr tot mai mare de servicii multimedia.”


Tema numărul 2: Operational Efficiency


Operatorii trebuie să facă faţă unei presiuni concurenţiale tot mai mari pentru a-şi defini competenţele şi în acelaşi timp trebuie să-şi folosească la maximum resursele existente pentru a mări profitabilitatea, aşa că, în sprijinul lor, Nokia Siemens Networks a elaborat un program în 3 paşi menit să augmenteze eficienţa operaţională.


“ Ca o premieră în categoria sa, acest program începe cu reperarea elementelor ce aduc eficienţă operaţională liderilor industriei pe pieţe mature şi în creştere şi cu stabilirea ţintelor pentru viitor”, explică dl. Angerer. “Odată ce elementele (cauzele) de bază au fost identificate, se dezvoltă şi se implementează soluţii individualizate.”


Când operatorii construiesc reţele HSPA, au tendinţa de a utiliza un model de tarifare de tip “preţ global”. Pe de altă parte, acest lucru face accesul mobil la Internet broadband mai lucrativ pentru consumatori, dată fiind schema simplă şi comprehensibilă de facturare. Însă, ca un rezultat al acestei practici, mulţi operatori au experimentat o creştere extrem de rapidă a traficului. În cea mai mare parte a acestui trafic vorbim despre download de fişiere (muzică ori filme), de pe Web sau peer-to-peer. Fără capabilitatea de a manageria acest trafic, sharing-ul poate bloca, de pilda, serviciile VoIP.


“Utilizatorii care descarcă masiv fişiere de pe Internet abuzează de capacitatea reţelei.”, spune dl. Dieter J. Angerer. “Aplicaţiile file sharing fără limită supraîncarcă deja reţelele operatorilor.”


Soluţia peer-to-peer de management a traficului propusă de Nokia Siemens Networks se bazează pe Flexi ISN, o metodă menită să asigure o limită rezonabilă de sharing a resurselor reţelei, în condiţiile aplicării unor tarife globale. Preţul global este o manieră de tarifare uzitată de operatorii reţelelor de acces mobil cum ar fi HSPA.



Tema numărul 3: IP Centric Convergence


Convergenţa are consecinţe asupra mai multor aspecte ale industriei de comunicaţii – inclusiv reţele, aparatură şi servicii. Este o tendinţă care creionează mediul de afaceri şi oferă operatorilor, provider-ilor si consumatorilor oportunităţi nenumărate.


În timp ce clienţii solicită comunicaţii directe, convergenţa IP apare ca o soluţie-cheie pentru această problemă. Cercetările arată că utilizatorii doresc soluţii convergente, eficiente din punctul de vedere al costului, livrate în pachete integrate, uşor de folosit.


Traficul fix de voce la nivel global a scăzut ca volum din 2001 încoace, de când traficul mobil şi IP de voce a câştigat teren – parţial şi datorită abonaţilor în număr tot mai mare de pe pieţele în dezvoltare. Acest proces este impulsionat în continuare prin implementarea unei arhotecturi de tip IP Multimedia Subsystem ( IMS ). IMS a fost creat pentru a oferi servicii IP multimedia utilizatorilor finali şi va facilita funcţionarea unor servicii cum ar fi Voice over IP ( VoIP ), aplicaţii multimedia convergente fix-mobil (FMC), pachete integrate şi Quad Play.


Portofoliul de aplicaţii IMS Nokia Siemens Networks are capacitatea de a se adapta la diverse necesităţi ale consumatorilor, inclusiv VoIP şi multimedia, VoIP cu IP Centrex sau aplicaţiile multimedia bazate pe ofertele proprii si cele de la terţi producători.


Cu Nokia Siemens Networks IMS este posibil să oferiţi utilizatorilor VoIP cu schimbare de circuit ( circuit switch – CS ) în acelaşi timp sau aplicaţia Voice Call Continuity (VCC), care permite tranziţia între diverse tehnologii de acces, fără a pierde o convorbire.


La finalul demonstraţiilor, dl. Dieter J. Angerer, Country Director Nokia Siemens Networks România, adaugă: “ Odată cu revoluţia Web 2.0, consumatorii au dezvoltat comunităţi care accesează tot felul de informaţii – de la modă, până la schimbările politice. Clienţii noştri – prezenţi şi viitori – necesită diverse abordări în privinţa inovaţiei în servicii sau a investiţiilor în infrastructură, care să îi ajute să reuşească în acest nou mediu. Combinând tot ce au adus mai bun tehnologiile Nokia şi Siemens, ne-am creat o strategie inegalabilă – menită să îi ajute pe clienţii noştri să îşi sporească veniturile şi să minimalizeze costurile – şi o capacitate unică în configurarea de servicii care va fi motorul creşterii noastre viitoare.”





Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite