Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

S&T România, un pol de expertiză la nivel regional

15 Decembrie 2007



Două centre de competenţă într-un singur an!


S&T România a deschis în mai puţin de un an două centre de competenţă care deservesc celelalte 21 de ţări din cadrul grupului. Un rezultat remarcabil, ce are la bază valorificarea superioară a unei îndelungate şi eficiente colaborări cu HP, dar şi o strategie de business axată pe client.


În decembrie 2005, S&T devenea primul partener din România ce primea una dintre cele mai importante distincţii oferite de HP, titlul de „Partenerul anului“. Cu ocazia decernării premiului HP Business Partner of the Year, Bogdan Cocora, director general
S&T România, sublinia: „Acest premiu ne onorează şi atestă încă o dată că strategia noastră de abordare a pieţei este cea corectă“. O strategie care avea să se materializeze rapid, valorificând cei peste 10 ani de colaborare eficientă cu HP în două direcţii de business novatoare, cel puţin la nivelul pieţei regionale.
În octombrie 2006, S&T România anunţa deschiderea primului centru de competenţe din ţara noastră pentru soluţiile HP OpenView (devenit ulterior S&T HP Software Competence Center). Şapte luni mai târziu, S&T HP Customer Concept Center, cel de-al doilea centru de competenţă al Grupului S&T realizat în parteneriat cu HP, şi-a deschis oficial porţile. Iar rezultatele înregistrate de cele două centre sunt mai mult decât promiţătoare.


Şi totuşi, de ce România?
„În ultimii trei ani, România a avut o serie de proiecte mari pe aria de competenţe HP Software, mult mai multe decât în celelalte ţări din Grupul S&T, unde nu a existat un asemenea volum, şi nici proiecte de o aşa amploare. Astfel a fost posibilă acumularea unei experienţe semnificative în această zonă de activitate şi a unui nivel înalt de expertiză tehnică. Acesta a fost unul dintre principalii factori care au influenţat decizia headquarte-rului S&T de la Viena asupra înfiinţării centrului de competenţă HP Software în România. Un atu important l-a reprezentat relaţia de colaborare excelentă dintre HP România şi filiala S&T din ţara noastră, consolidată pe parcursul mai multor ani“, ne-a expus succint Alexandru Gabur, Sales Coordinator, S&T HP Software Competence Center, argumentele care au decis deschiderea primului centru de competenţă S&T în România.
Colaborarea excelentă cu HP la nivel local şi regional, bazată pe expertiza foarte bună la nivel de know-how IT, a stat şi la baza deciziei deschiderii celui de al doilea centru de competenţă al grupului în România, S&T HP Customer Competence Center, susţine Agata Szyler-Seidl, Manager - S&T HP CCC. „Decizia deschiderii S&T HP Customer Competence Center nu a fost influenţată de succesul înregistrat de HP Software, în cele şapte luni de activitate. Lansarea celor două centre s-a făcut decalat şi din considerente strategice. Atunci când s-a constatat atingerea unei mase critice de expertiză pentru o anumită zonă de activitate, s-a luat decizia deschiderii S&T HP Customer Competence Center. Faptul că s-au acumulat niveluri superioare de expertiză, atât în zona de software, cât şi în zona de hardware, a permis filialei S&T România să capete o poziţie aparte în cadrul grupului“, a subliniat Agata Szyler-Seidl.


O echipă puternică generează o creştere pe măsură
S&T HP Software Competence Center acoperă tot Grupul S&T. Practic, scopul creării sale este de a ajuta subsidiarele din cele 22 de ţări din grup să le ofere suport şi sprijin în toate etapele unui proiect HP Software. „Oferim, în primul rând, consultanţă şi suport în activităţile de pre-sales şi chiar sprijin în faza de implementare a unui proiect. Scopul nostru principal nu este neapărat acela de a furniza servicii în alte ţări, ci de a ajuta efectiv celelalte entităţi din cadrul Grupului S&T să-şi dezvolte acele capabilităţi care să ridice gradul de competenţe la nivel de grup în ceea ce priveşte HP Software, atât sub aspect tehnic, cât şi la nivel de consultanţă. Astfel, celelalte subsidiare S&T se pot folosi de experienţa noastră, promovând serviciile HP Software pe plan local şi având în spate o echipă puternică de consultanţi şi de tehnicieni din România“, ne-a explicat Alexandru Gabur abordarea promovată de S&T HP Software Compence Center.
De-a lungul unui an de activitate, centrul de competenţă HP Software a primit peste 20 de solicitări din partea filialelor S&T. În majoritatea cazurilor, a fost vorba de proiecte de mare amploare, cu un înalt nivel de complexitate, care au provenit exclusiv de la clienţi externi. S&T HP Software Competence Center s-a implicat activ în sprijinirea filialelor din Bulgaria, Serbia, Republica Moldova, Rusia, Cehia şi Turcia – ţări în care Grupul S&T a realizat proiecte ample cu precădere în administraţia publică, în zona financiar-bancară şi în telecomunicaţii. Evident, nici România nu a fost neglijată, S&T România trecându-şi în portofoliu clienţi de prestigiu, precum Romtelecom sau Romgaz.
„Din octombrie 2006 s-a înregistrat o creştere valorică semnificativă, materializată printr-o evoluţie crescătoare a vânzărilor HP Software la nivelul întregului grup S&T. Creşterea nu s-a tradus doar în înmulţirea numărului de solicitări primite din partea celorlalte filiale, ci şi în evoluţia nivelului de complexitate a proiectelor pe această zonă de activitate“, ne-a precizat Gabur, care ne-a dezvăluit că, pentru anul viitor, se previzionează o extindere a centrului, mai ales pe partea tehnică, solicitările de suport tehnic fiind din ce în ce mai numeroase. „Nu trebuie însă uitat un element definitoriu şi anume că HP Software Competence Center se bazează în mod esenţial pe oameni şi pe competenţele acestora. Pentru a realiza extinderea amintită, se prevede creşterea cu 25% a echipei de experţi, un demers delicat având în vedere nivelul de înaltă calificare necesar“, a conchis Alexandru Gabur.


Testare, nu numai demo-uri!
Cel de al doilea centru de competenţă al Grupului S&T deschis în România, S&T HP Customer Concept Center, reprezintă un alt element al platformei strategice de dezvoltare din cadrul parteneriatului HP - S&T. „Customer Concept Center reprezintă mai mult decât un centru de prezentare hardware, este o investiţie comună a celor două companii în cadrul căreia filiala din România a S&T furnizează soluţii şi consultanţă în Business Critical Infrastructure. Rolul său este de a permite clienţilor S&T şi HP să beneficieze de cele mai bune soluţii şi de cel mai bun suport“, ne-a declarat Agata Szyler-Seidl, Manager - S&T HP Customer Concept Center.
Deschis în luna mai a acestui an, noul centru de competenţă al S&T România oferă clienţilor, în primul rând, posibilitatea de a testa platformele software şi hardware pentru proiecte complexe; consultanţă pentru clienţi, dezvoltări de soluţii; suport pentru echipele de vânzări în etapele de pre-sales şi de implementare a proiectelor şi transferul de know-how între filialele grupului.
S&T HP Customer Concept Center furnizează soluţii care pot fi testate şi customizate pentru fiecare client în parte, valorificând astfel superior nivelul de expertiză ridicat şi resursele S&T România. Această abordare „customer-centric” oferă clienţilor HP şi S&T avantajul de a putea testa „risk-free” soluţiile alese. O oportunitate unică pe piaţa IT românească, dar şi la nivel regional, care permite reduceri semnificative de costuri, asigurate de nivelul crescut de predictibilitate a evoluţiei proiectului de implementare şi scăderea timpului de implementare, dar şi de o consultanţă de un înalt nivel. „Pe piaţa IT actuală, soluţiile sunt din ce în ce mai variate şi mai complexe. Este foarte greu să proiectezi o soluţie de care să fii sigur că va funcţiona perfect, de prima dată. În acest centru, clienţii pot veni pentru a vedea soluţii care deja funcţionează, soluţii care pot fi customizate în funcţie de necesităţile de business ale acestora. Centrul nu este numai unul de demo, clienţii putând testa efectiv soluţiile software şi hardware HP“, ne-a explicat Alexandru Calomfirescu, Systems Manager - S&T HP Customer Concept Center. În S&T HP Customer Concept Center, clienţii au posibilitatea să testeze concepte de Business Continuity & Availability, soluţii pentru Information Lifecycle Management, aplicaţii de BI, tehnologii de Clustering şi Virtualizare etc. Infrastructura hardware are o arhitectură bazată pe familiile de servere şi pe suita de echipamente de stocare HP, toate integrate într-o structură IT flexibilă.
Deşi este prematură discuţia asupra rezultatelor înregistrate de S&T HP Customer Concept Center, în cele şase luni de activitate centrul se poate mândri cu o serie de rezultate remarcabile. Desigur, România este principala sursă de referinţe pentru acest centru, peste 50% dintre clienţii locali ai centrului fiind filiale locale ale unor multinaţionale. Tot la capitolul succes, Agata Szyler-Seidl a mai nominalizat şi „reactualizarea“ recentă a echipamentului: la ora actuală S&T HP Customer Concept Center deţine noi maşini, deci noi posibilităţi de a realiza workshop-uri mult mai complexe pentru clienţi. O altă realizare deosebită, care reprezintă şi o direcţie de dezvoltare viitoare, este realizarea unui workshop făcut la client, dar folosind la maxim capabilităţile S&T HP Customer Concept Center graţie conexiunii la Internet.

Radu Ghiţulescu



Avantaj client
„Intervenţia noastră se exercită asupra tuturor fazelor unui proiect, atât în
partea de configurare a proiectului, cât şi în cea de implementare şi de suport post-vânzare. Nivelul superior de expertiză pe care îl oferă echipa S&T din România în zona HP Software se traduce în avantaje directe pentru client, asigurându-i acestuia garanţia unei implementări de succes. O garanţie dată de înalta calitate a consultanţei şi a suportului post-vânzare.“
Alexandru Gabur, Sales Coordinator - S&T HP Software Competence Center


Economie de timp şi bani
„Deţinem o infrastructură software şi hardware complexă, pe care o reactualizăm periodic la şase luni pentru a urmări evoluţiile pieţei, avem o colaborare foarte bună cu HP şi, mai ales, beneficiem de un nivel de expertiză foarte ridicat. Datorită tuturor acestor atuuri, dar şi poziţionării geografice, S&T Customer Concept Center permite realizarea de economii de timp şi bani pentru clienţii din zona central şi sud-est a Europei care doresc să testeze în condiţii cât mai aproape de cele din realitate soluţiile software alese.“
Agata Szyler-Seidl, Manager - S&T HP Customer Concept Center

Alexandru Gabur (stânga), Sales Coordinator - S&T HP Software Competence Center
Agata Szyler-Seidl (mijloc), Manager - S&T HP Customer Concept Center
Alexandru Calomfirescu, Systems Manager - S&T HP Customer Concept Center



Tags: ST Romania

Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite