Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Peter Fisk, în exclusivitate pentru Market Watch - Here’s to the crazy ones

15 Decembrie 2007



O atracţie pentru oameni. Unii îl iubesc, alţii îl urăsc”, spune despre brand Scott Bedbury, principalul marketer pentru Nike şi Starbucks. Brandurile conduc la emoţii puternice şi companiile au nevoie să facă unele alegeri îndrăzneţe, dacă vor să devină lideri reali pe pieţele actuale.
Este simplu să eviţi făcând lucruri radicale în business: strategii de schimbare a pieţei, inovaţii aducătoare de progress, comunicarea care schimbă modul de gândire. Dar într-o lume cu 1500 de mesaje pe zi, unde copiii pot face 5.4 lucruri în acelaşi timp (adulţii doar 1.6), şi când clienţilor le ia doar
2.6 secunde pentru a lua o decizie, nu este loc să-ţi calculezi fiecare pas sau să faci compromisuri.
Iată ce m-a impresionat la marketerii din Bucureşti luna trecută, la my “Genius” masterclass, organizat de Stamford Global, unde au participat circa 100 de marketeri locali. Contrar aşteptărilor mele iniţiale (ca şi un outsider neinformat) am găsit România drept o piaţă incredibil de atractivă, cu oportunităţi şi cu spirit întreprinzător - şi cu ceva mai mult imbold, focus şi inspiraţie, sunt sigur că şi companiile ar putea obţine rezultate extraordinare.
Pornind de la branduri locale precum Supreme Chocolat şi Motoplus Paneuro, şi, de asemenea, pentru branduri internaţionale ca Nestle şi Vodafone, se conturează imense oportunităţi pe piaţa locală de a explora noi căi, cu beneficii atât pentru clienţi, cât şi pentru afaceri. La fel s-a întâmplat cu brandurile pe care le-am descoperit când am vizitat alte pieţe emergente – Stenders Soap din Letonia, Natura din Brazilia, Li and Fung din China – cu potenţialul de a crea modele şi soluţii de business incredibil de impresionante.
Poate cea mai mare provocare este de a învăţa să “vezi lucrurile diferit” – din alt unghi, from the outside in, from the future back, from the upside down. Ieşi afară din birou şi trăieşte viaţa clientului, în casa lui, în alt sector, cu o altă geografie - şi apoi, cu toate acestea împrospătate, lărgeşte-ţi perspectivele şi vei fi uimit de potenţialul de a sparge convenţiile, de a cuprinde noi oportunităţi şi de a accelera o creştere mai profitabilă.
Nu e simplu să conduci schimbarea, inovaţia şi creşterea. Pentru unii poate părea chiar nebunesc. Dar, aşa cum Steve Jobs spunea cândva, “oamenii care sunt destul de nebuni şi cred că pot schimba lumea, chiar sunt cei care o fac”.

Peter Fisk este autorul cărţii Marketing Genius şi fondatorul The Genius Works.
Prezentator inspiraţional, Peter Fisk are o contribuţie importantă în noul business, în noile moduri de marketing. Celebra sa carte Marketing Genius a fost apreciată de prof. Philip Kotler, Kellogg Graduate School of Management: „Marketerii care vor să-şi împrospăteze partea stângă şi dreaptă a creierului nu au decât să citească Marketing Genius. Este totul acolo: concepte, instrumente, companii şi poveşti inspirate de marketing.“
Peter Fisk a prezentat “Marketing Genius Masterclass”, organizat de Stamford Global în Bucureşti, în 3-4 decembrie 2007.
Mai multe informaţii la www.ceemarketinglive.com.
În 2008 va publica articole în rubrica “Marketing Genius” pentru revista Market Watch.
Email: peterfisk@peterfisk.com
Website: www.thegeniusworks.com



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite