Mixul ERP-BI, acceptat rapid de managerii români

Zemy Apfelbaum,
managing partner Wizrom:
„Chiar dacă aplicaţia de BI este împachetată diferit, aplicabilitatea este aceeaşi, astfel încât calculul unui RoI reprezină o adevărată provocare“.
Necesitatea unui instrument de analiză multidimensională
„Majoritatea companiilor care implementează un sistem ERP constată, mai devreme sau mai târziu, necesitatea unui instrument de analiză multidimensională. Deşi sistemele ERP vin cu un pachet de rapoarte care acoperă cerinţele legislative, dar şi pe cele de business, realitatea pieţei face necesară analiza complexă asupra datelor gestionate cu ajutorul sistemului ERP. Este adevărat că există câteva diferenţe între un sistem «încapsulat» şi unul independent, atât în ceea ce priveşte costurile iniţiale, cât şi cele de utilizare, dar şi privind nivelul de aşteptări şi profilul utilizatorilor. În general însă, utilizarea cu eficienţă a unui sistem BI se bazează în primul rând pe existenţa unui ERP matur. Utilizatorii trebuie să se fi familiarizat cu funcţionalităţile ERP-ului şi să conştientizeze necesitatea analizelor multidimensionale dincolo de rapoartele standard.“
Mihai Vâlcea, coordonator Departament dezvoltare pentru Microsoft Dynamics NAV, Ager Solutions
Business forecast cu marjă de eroare mai mică
„Independent de tipul de soluţie folosită, câştigurile cuantificabile sunt greu de determinat, putând depinde, în ultimă instanţă, şi de capabilităţile analistului financiar, şi nu doar de performanţele sistemului folosit. Totuşi, asocierea unei soluţii de tip ERP – CRM – BI oferă bazele pentru un business forecast cu o marjă de eroare mai mică. Orice companie are nevoie de un sistem de analiză şi prognoză personalizat în funcţie de dimensiunea şi volumul de date rulat. Managerii trebuie să înţeleagă utilitatea şi beneficiile unei soluţii BI atât timp cât accesul la informaţiile importante în timp real reprezintă un punct critic în succesul afacerii“.
Diana Lungulescu, sales & marketing manager Epicor
Percepţie diferenţiată
„Percepţia clientului depinde de mulţi factori, inclusiv de nivelul de pregătire a managementului clientului, de capacităţile de comunicare ale celui care oferă astfel de soluţii
şi de calitatea rapoartelor puse la dispoziţie. Pentru clienţii finali, la care flexibilitatea în generarea de rapoarte şi analize noi, ulterioare cumpărării BI-ului, nu este importantă, varianta unei soluţi cu unelte de BI integrate cu sistemul tranzactional este suficientă. Însă, odată
cu maturizarea pieţei, dar şi a managementului, tot mai multe industrii simt nevoia să deţină soluţii de raportare şi analiză care să le ofere opţiunea unei dezvoltări continue
a sistemelor proprii de BI şi atunci soluţia stand-alone devine prima opţiune. Bugetul de plecare pentru BI este acum accesibil şi pentru
organizaţii mici – vorbesc în numele soluţiilor pe care le oferim“.
Cotiso Hanganu, managing partner la Q&Q Info Consult
Soluţiile integrate aduc plus-valoare
„Companiile care optează pentru achiziţia unor solutii BI sunt, de obicei, companii care deţin un sistem integrat în care informatiile sunt centralizate şi se află într-o formă uşor de extras, prelucrat. Pe de altă parte, soluţiile de BI integrate în sistemele ERP reprezintă instrumente care aduc plus valoare companiei şi care sprijină, în principal, echipa de management al companiei în elaborarea de analize, statistici şi rapoarte pe care se bazează luarea deciziilor în derularea business-ului.“
Iulia Dunca, director Clarvision ERP

Parerea ta conteaza:

