Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Soluţie pentru distribuţia materialelor de construcţii: TRANSART - B-ORG ERP & Hermes SFA

16 Decembrie 2007



Furnizor: Transart SRL, Cluj-Napoca
Client: Antrax Distribution Grup, Braşov
Industrie: Materiale de construcţii, comerţ & distribuţie
Soluţie: ERP + SFA


Antrax Distribution Grup din Braşov are ca obiect principal de activitate distribuţia de vopsele, produse pentru finisaje interioare şi instalaţii sanitare. Principalele branduri pentru care compania deţine exclusivitate teritorială includ: Kober, Alveus şi Den Braven. Din 1993, compania importă direct piese ceramice din Spania (Pamesa Ceramica, Azulindus & Marti, Ceramica Latina, Ceramica Leoni) şi Italia (Tagina, Fap, Supergres, Bizzata, Atlas Concorde).
Societatea deţine peste 3000 mp spaţii de depozitare (în trei depozite), un Showroom şi două magazine de prezentare. Piaţa de desfacere acoperă judeţele: Braşov (prin magazinele UTIL), Covasna, Harghita, Mureş, Sibiu, Prahova şi Buzău.
Livrarea mărfii către clienţi şi distribuţia zonală, prin cei opt agenţi pre-sales, este asigurată cu o flotă proprie compusă din 54 de maşini. Antrax Distribution Grup are în prezent peste 100 angajaţi, iar în 2006 a înregistrat o cifră de afaceri de peste 5,3 milioane EURO.


Situaţia existentă
Antrax Distribution utiliza o aplicaţie depăşită din punct de vedere al arhitecturii şi funcţionalităţilor oferite. Performanţele slabe ale acesteia, sincopele apărute în asigurarea consistenţei datelor, diferenţele existente între datele din gestiune şi cele din contabilitate, imposibilitatea de a obţine rapid o serie de rapoarte, esenţiale pentru orice afacere cu activitate de comerţ şi distribuţie şi slaba calitate a serviciilor de suport şi mentenanţă, au fost câteva din premisele care au contribuit la căutarea unei soluţii alternative.
Pe de altă parte, ritmul de dezvoltare al afacerii, extinderea portofoliului propriu de produse pentru care compania efectuează distribuţia directă în regim pre-sales au generat un set de cerinţe de mobilitate care pot fi acoperite cu ajutorul unei aplicaţii SFA (Sales Force Automation) ce rulează pe dispozitive mobile de tip Palm/Pocket PC.
Pe scurt, Antrax Distribution îşi dorea un sistem informatic integrat care să asigure accesul controlat, în timp real, la informaţii vitale pentru bunul mers al afacerii: stocuri & rezervări, preţuri, discounturi, istoric client, necesar reaprovizionare, detalii facturare. În plus, managementul dorea un instrument de analiză a evoluţiei afacerii, precum şi un set flexibil de rapoarte pentru controlul operaţional al afacerii.


Argumentele
Transart este unul dintre puţinii producători de software pentru afaceri din România care a putut oferi o soluţie verificată în piaţă, care să acopere majoritatea cerinţelor şi nevoilor expuse de reprezentanţii Antrax Distribution.
Specializarea Transart pe segmentul firmelor cu activitate de comerţ şi distribuţie, strategia coerentă de dezvoltare şi diversificare a ofertei specifice destinată acestei categorii de companii, referinţele şi experienţa acumulată în adaptarea şi implementarea soluţiei propuse,
B-ORG ERP integrat cu HERMES SFA, au calificat Transart în finala potenţialilor furnizori pentru sistemul informatic dorit de Antrax Distribution.
Atitudinea pozitivă şi proactivă a oamenilor Transart, timpi scurţi de implementare propuşi şi raportul optim preţ/beneficii asigurat de soluţia completă oferită au contribuit decisiv la alegerea companiei Transart ca furnizor al soluţiei software.


Opinia clientului
“Am apreciat încă de la primele discuţii nivelul ridicat de cunoaştere de către Transart a specificului unui business de comerţ şi distribuţie. Una dintre principalele probleme cu care ne confruntăm şi care a fost rezolvată prin implementarea sistemului oferit de Transart este legată de managementul stocurilor (creşterea vitezei de rotaţie a stocurilor, stocuri optime, necesar de aprovizionare etc), care reprezintă în bussinesul cu gresie-faianţă un factor determinant în performanţele firmei datorită duratei de viaţă scurte a produselor şi al costurilor stocului. Dacă ar fi să caracterizez relaţia de parteneriat stabilită cu TRANSART şi EasyLink - distribuitor local al Transart şi integrator de soluţii IT (hardware & reţele), companii cu care am colaborat excelent pe întreaga durată a derulării implementării aş spune doar trei cuvinte: deschidere, promptitudine, suport.” - Dl. COSMIN DUMITRAŞCU – Director economic, Antrax Distribution Grup SRL.


Despre Furnizor
Transart este o companie cunoscută pentru dezvoltarea de soluţii software uşor de utilizat, care pot fi implementate într-un timp scurt şi sunt adaptate cerinţelor clienţilor săi. Produsele Transart includ: HERMES – soluţia completă pentru Automatizarea Forţei de Vânzare şi Merchandising, B-ORG – sistemul de tip ERP (Enterprise Resource Planning) pentru firme medii, Neomanager 7 – sistem integrat pentru managementul IMM-urilor, Neomanager 4.0 – sistem integrat pentru contabilitatea, gestiunea şi salarizarea firmelor mici (instalat la peste 4000 de clienţi), soluţii pentru logistică, aplicaţii web. Serviciile oferite de Transart au stat la baza unei puternice relaţii de parteneriat cu clienţii săi. Din 2005 Transart este Microsoft Gold Certified Partner, iar din 2007 Transart este partener ISV Motorola. Detalii suplimentare la www.transart.ro.


TRANSART SRL
Cluj, Bucureşti, Iaşi, Timişoara
E-mail: office@transart.ro
Web: www.transart.ro

Soluţia aleasă, beneficii
Sistemul oferit de Transart asigură, prin aplicaţia B-ORG ERP, integrarea on-line a principalelor procese interne de business ale Antrax Distribution, procese desfăşurate atât la sediul central, cât şi în toate punctele de lucru (depozite, magazine, showroom) în care compania îşi desfăşoară activitatea. Dintre beneficiile identificate de client, după primele luni de utilizare, beneficii aferente utilizării aplicaţiei
B-Org ERP amintim:
•centralizarea tuturor informaţiilor de business şi acces rapid la date din toate punctele de lucru;
•nomenclator de produse unitar accesibil on-line din orice locaţie;
•optimizarea activităţii în cadrul departamentului de vânzări/facturare;
•optimizarea stocurilor, îmbunătăţirea procedurii de reaprovizionare şi de rezervare a mărfii pe baza comenzii de la client; generarea automată a comenzilor către furnizor pe baza comenzilor de la clienţi;
•control exact al stocurilor reale, automatizarea descărcării stocurilor în cazul operaţiunilor de vânzare, evidenţierea distinctă, într-o gestiune separată a mărfii deteriorate sau sparte (gresie, faianţă);
•reducerea timpilor de întocmire a documentelor necesare încărcării mărfii în maşini (avize, optimizare încărcare în funcţie de greutate/volum marfă şi capacitatea maşinii);
•acces controlat la datele esenţiale ale afacerii printr-un control fin al drepturilor ce pot fi acordate
utilizatorilor;
•control operativ îmbunătăţit al afacerii asigurat printr-un un set optim de rapoarte standard şi a
unor rapoarte personalizate - folosind şabloane: rapoarte de rentabilitate, situaţii furnizori, avansuri (achitate, nedecontate) etc
•îmbunătăţirea controlului utilizării documentelor fiscale prin: alocarea seriilor pe utilizatori, preluarea automată pe documentele de descărcare a stocului (pe avize) a seriilor de pe facturi şi existenţa unui raport ce permite urmărirea „găurilor” în utilizarea seriilor pe documentele fiscale;
•posibilitatea stornării/anulării tuturor tipurilor de facturi; posibilitatea anulării unei stornări;
•analiza prin gestiune a veniturilor/cheltuielilor atât pentru marfă/materiale, cât şi pentru servicii;
•posibilitatea de folosire a unităţilor de măsură echivalente la generarea de rapoarte personalizate;
•reflectarea în contabilitate a tuturor operaţiilor efectuate în modulele comerciale şi de gestiune;
•curbă de învăţare rapidă pentru utilizatorii aplicaţiei asigurată prin: interfaţă intuitivă, operare simplificată, optimizări în interfaţa de căutare, flexibilitate în operare, gestiune deschisă pe două luni;
•stabilitatea aplicaţiei, furnizarea de date consistente din punct de vedere al operaţiunilor companiei.


Prin componenta HERMES SFA se automatizează forţa de vânzări cu activitate de teren, agenţii fiind dotaţi cu dispozitive mobile de tip Palm Treo 650 pe care rulează aplicaţia Hermes Sales. Dintre beneficiile aferente utilizării acestei aplicaţii în cadrul Antrax Distribution Grup trebuie amintite cel puţin următoarele:
•îmbunătăţirea performanţei echipei de vânzări pe canalul de distribuţie: optimizarea preluării comenzilor la client, transfer on-line al acestora către sediu;
•agenţii beneficiază în timp real de un set bogat de informaţii exacte, informaţii vitale pentru încheierea de noi vânzări (stocurile existente la nivel de produs, detalii despre client şi persoanele de contact, istoric vânzări/încasări la nivel de client); mai mult pentru fiecare client, agentul poate alege să întocmească noua comandă pe baza unei propuneri personalizate, propunere generată de aplicaţie pe baza istoricului ultimelor comenzi, promoţii active şi/sau produsele focus pentru care agentul are stabilit un target minim de vânzări;
•sistemul permite implementarea unei politici coerente de vânzări care să fie aplicate unitar de toţi agenţii care desfăşoară activitate pe teren (discounturi pe grupe de produse, promoţii, produse focus, discounturi globale sau la nivel de linie, listă specială de preţ la nivel de client/produs, termene de plată ce pot fi oferite la nivel de client/produs);
•control îmbunătăţit al rău-platnicilor printr-un credit-controller complex (atenţionare/blocare după mai multe criterii: număr de facturi emise, număr de zile depăşire, depăşirea unui credit stabilit la nivel de client şi/sau la nivel de agent), instrument extrem de util agenţilor cu activitate de teren, ca suport de negociere şi stimulare a încasărilor;
•o mai bună motivare şi responsabilizare a agenţilor (sistem transparent de raportare prin care agenţii primesc informaţii utile în sprijinul realizării obiectivelor);
•controlul activităţii forţei de vânzări (planning zilnic, urmărirea vânzărilor la nivel de agent, client, rută; urmărirea timpilor vizitelor la clienţi, urmărirea clienţilor vizitaţi/nevizitaţi, km parcurşi zilnic);
•utilizarea mai eficientă a timpului petrecut de agentul de vânzări la client (preluarea mai rapidă şi mai exactă a produselor comandate, focus pe prezentarea de noi produse, explicarea promoţiilor, îmbunătăţirea relaţiei personale cu clientul);
•creşterea prestanţei agenţilor, imagine îmbunătăţită a companiei în piaţă;



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite