Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Calculul integrat al purtătorilor de costuri în CSB-System

16 Decembrie 2007



Pieţele aflate în permanentă schimbare şi deciziile de vânzare pe care acestea le determină necesită instrumente eficiente pentru procesarea informaţiilor.


Dacă nu cu mult timp în urmă producătorii de alimente dispuneau de mai multe zile pentru a pregăti ofertele de preţuri pentru lanţurile de magazine, astăzi, în era tehnologiei informaţionale de ultimă oră, aceleaşi operaţii se realizează într-un timp tot mai scurt, începând de la câteva ore şi ajungând la câteva minute.
Uneori, apelul recepţionat de la un lanţ comercial ia în practică următoarea formă: „La ce preţ puteţi livra acest articol la o cantitate stabilită, începând cu săptămâna viitoare? Noi tocmai ne aflăm în şedinţa de luare a deciziei, aşadar aveţi la dispoziţie aprox. 30 minute.“
În asemenea situaţii decizionale există numai două posibilităţi:
a) Decizie rapidă fără bază reală
b) Decizie bazată pe cifre exacte obţinute online
(din economia materialelor = achiziţii, calculaţie produs, din economia mărfurilor = desfacere, calculaţie vânzări)
Software-ul CSB-System oferă o cale decizională sigură, deoarece calculaţia pe produs şi calculaţia pe vânzare conduc la calculul exact al contribuţiei de acoperire pe articol şi client, contribuind astfel la calculul integrat al purtătorilor de costuri. (vezi grafic)
Toate etapele de producţie din domeniul calculaţiei pe produs sunt reprezentate într-un arbore ierarhic (produs preliminar-produs semifabricat-produs finit), pentru fiecare etapă fiind disponibile nouă trepte de calculaţie care se reflectă în următoarele câmpuri de preţuri:
•Preţ material
•Preţ achiziţie
•Preţ rentabilitate
•Preţ vânzare calculat
În preţul material sunt cuprinse online toate preţurile relevante de achiziţie pentru materii prime, materii auxiliare şi ambalaje, care sunt astfel considerate în permanenţă.
Preţului de achiziţie îi sunt atribuite toate costurile variabile (personal, maşini), iar preţului de rentabilitate îi sunt atribuite costurile fixe (vânzări, administraţie etc.), care provin din contabilitate. Preţul de vânzare calculat conţine profitul calculat sau alte suplimente.
Pornind de la câştig brut client pe câmp comandă articole, pe partea de desfacere (calculaţia vânzărilor) sunt luate în considerare toate condiţiile directe (ex. rabatul) şi condiţiile calculate (ex. bonificaţiile).
Astfel, condiţiile pot fi privite drept:
•Condiţii articole (preţ special, acţiuni, rabat articole)
•Condiţii comenzi (suplimente sau reduceri pe comandă)
•Condiţii facturi cumulate (rabat pe facturi în cazul tranzacţiilor din comerţul alimentar cu amănuntul)
Totodată, sunt preluate în alte câmpuri toate influenţele asupra câştigului sub formă de comisioane reprezentanţi/agenţii, bonificaţii, reduceri, despăgubiri parteneri etc. Obiectivul este obţinerea câştigului net rezultat după scăderea tuturor diminuărilor de câştig.
Modelul integrat pentru calculul purtătorilor de costuri lasă libere toate căile din punctul de vedere al perspectivei contribuţiei de acoperire CA, putând fi astfel formulat un răspuns flexibil atât pentru întrebarea referitoare la costurile totale sau cele parţiale, cât şi pentru cea legată de vânzări pe bază netă, cu sau fără diminuări de câştig.
O bază de calculaţie sigură garantează reacţia rapidă necesară a vânzării în practica de zi cu zi, aflată în competiţie acerbă cu creşterea ameninţătoare a preţurilor, evidenţierea fără omisiuni a capacităţilor necesare de producţie fiind realizată în planificarea producţiei din CSB-System integrat.
Astfel, CSB-System asigură documentarea online şi realtime a deciziilor legate de toate activităţile întreprinderii, inclusiv cea de vânzare, constituind instrumentul optim pentru eficienţa întreprinderii şi siguranţa clienţilor.


office@csb-system.ro
www.csb-system.com



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite