Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Cum functioneaza "business intelligence"?

06 Februarie 2008



Datorita tehnologiei, companiile acumuleaza in prezent cantitati enorme de date. Acesta acumulare de date poate reprezenta o idee buna intr-o economie unde companiile au sau nu succes in functie de abilitatea lor de a utiliza informatia pentru a anticipa schimbarile din piata si a adopta rapid decizii, arata Meridith Levinson, CMO (US).



Stocarea de volume imense de date are sens numai daca se poate extrage informatie folositoare din acestea, lucru nu tocmai usor.


“Business Intelligence” (BI) este un termen folosit pentru o varietate de tehnologii care functioneaza impreuna pentru a da sens tuturor acelor biti si bytes despre vanzari si clienti.


Aceste tehnologii pot ajuta companiile sa-si creasca veniturile sau sa-si diminueze costurile prin furnizarea de informatii pertinente catre managementul executiv, informatii pe baza carora acestia sa reactioneze rapid adoptand decizii eficiente.


Sistemele BI centralizeaza date din surse multiple precum sisteme POS (point of sale), sisteme financiare, CRM, sisteme call center, data warehouse si web. Instrumentele software sunt utilizate pentru a analiza aceste date pentru a intelege astfel mai bine operatiunile de business.


Sunt accesibile si aplicatii pentru vizualizarea datelor. Instrumentele de data-mining “excaveaza” in volume imense de date tranzactionale pentru a scoate la iveala posibile legaturi interesante precum obiceiurile de consum individuale si nivelul cheltuielilor in restaurante de exemplu.


Cum se utilizeaza BI?
Business Intelligence este util pentru analiza vanzarilor, studierea profitabilitatii clientilor, determinarea clientilor care ar raspunde cel mai bine unor anumite campanii, urmarirea raspunsului la campaniile promotionale si estimarea eficientei acestora etc.


Este bine de stiut sa nu va entuziasmati cu privire la instrumente software cu prea mult “sclipici”. Asigurati-va ca veti primi functionalitati care sa va furnizeze informatii complete pe baza carora sa puteti actiona.


Inainte de a construi sau cumpara ceva, trebuie sa intelegeti tintele strategice ale companiei Dumneavoastra, procesele de adoptare a deciziei si informatia necesara pentru adoptarea unor decizii mai bune, aliniate cu tintele strategice. Numai atunci puteti incepe sa construiti un sistem de business intelligence ce va furniza informatia relevanta pentru atingerea obiectivelor organizatiei Dumneavoastra.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite