Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Sistemul de Management al Calităţii - cheia unui business profesional

23 Februarie 2008



Deja am intrat cu toţii pe o piaţă concurenţială de un alt nivel. Deja nu mai merge cu clasicul „merge şi aşa”. Dacă vrei să-ţi creşti cu adevărat afacerea, ai nevoie de sisteme de management profesionale, ai nevoie de calitate, ai nevoie de profesionalism. Cei care au înţeles din timp că acest proces nu este floare la ureche au înţeles de ce au nevoie de un sistem de management şi, în special, de un Sistem de Management al Calităţii.
De aceea revin (poate în mod agasant sau... aberant) cu o temă de foarte mare actualitate: nevoia de profesionalism, nevoia de calitate, nevoia de brand. O cere situaţia existentă, o cere nevoia de maturizare a mediului de business românesc, o cere dorinţa de a trăi... mai bine.


Problemele de conştientizare
Veţi vedea că în momentul în care veţi începe să vă gândiţi la implementarea propriu-zisă a unui Sistem de Management al Calităţii, vor începe să apară şi... problemele. Cel mai adesea, problemele sunt generate de faptul că nu există o conştientizare profundă a tot ceea ce înseamnă acest proces şi nici care sunt beneficiile reale aduse de schimbarea în cauză.
E bine să se ştie, încă de la început, că implementarea unui astfel de sistem implică întreaga organizaţie - de la top management până la ultimul om din organizaţie. Fără o implicare solidă la toate nivelele, este puţin probabil să se obţină rezultate optime. Nu vreau să descurajez pe nimeni, dar aceasta poate reprezenta, într-adevăr, o problemă pentru implementarea, funcţionarea şi îmbunătăţirea unui astfel de sistem. Dacă veţi reuşi să depăşiţi acest obstacol, atunci totul va merge ca pe roate. Top managementul joacă un rol foarte hotărâtor în acest proces. El este practic motorul şi centrul de comandă de unde se dirijează toate lucrările. Dacă top managementul va acorda un sprijin necondiţionat echipei care face implementarea, atunci ea nu are cum să nu fie făcută bine. Din păcate, aici apar însă foarte multe probleme.

E timpul calităţii
Calitatea înseamnă satisfacerea sau depăşirea atât a nevoilor şi aşteptărilor clientului, cât şi a cerinţelor. Prima dată, a doua oară şi... de fiecare dată la costuri minime. Cam asta este ce zice lumea. Însă nu se întâmplă totdeauna aşa.
Calitatea se obţine prin lucrul într-un sistem care identifică, reduce şi previne erorile în mod consecvent prin monitorizarea şi îmbunătăţirea constantă a performanţelor proceselor din organizaţie, precum şi prin instruirea şi pregătirea personalului în permanenţă, mai ales la capitolul... conştientizare. Acest lucru vă va ajuta să vă îmbunătăţiţi continuu produsele şi serviciile. Pentru ca o organizaţie să poată obţine rezultate notabile pe o piaţă concurenţială din ce în ce mai acerbă este necesar ca performanţele şi calitatea produselor şi serviciilor oferite nu doar să crească în permanenţă, ci şi să fie recunoscute oficial.
Oferind credibilitate şi recunoaştere atât pe plan naţional, cât şi internaţional, implementarea şi certificarea unui Sistem de Management al Calităţii în conformitate cu standardul ISO 9001: 2001 reprezintă unele dintre principalele obiective pentru aproape fiecare organizaţie.


Avantajele certificării Sistemului de Management al Calităţii
Avantajul competitiv: 72.3% dintre firmele certificate în conformitate cu standardul ISO 9001: 2001 raportează un avantaj competitiv major. Acest lucru înseamnă atragerea unor noi parteneri de afaceri (Sursa - sondaj realizat de Dun and Bradstreet)
· Creşterea cererii din partea clienţilor: 33.4% dintre firmele certificate în conformitate cu standardul ISO 9001: 2001 raportează o creştere a cererii din partea clienţilor. Acest lucru înseamnă o creştere a afacerilor. (Sursa - sondaj realizat de Dun and Bradstreet)
· Protejarea afacerilor: 69.3% dintre firmele intervievate care nu sunt certificate în conformitate cu standardul ISO 9001: 2001 au declarat că au pierdut clienţi în favoarea unor concurenţi certificaţi. (Sursa - sondaj realizat de Dun and Bradstreet)
· Noi perspective: Catalogul Internaţional al Companiilor Certificate în conformitate cu standardul ISO 9001: 2001 cuprinde o listă cu peste 20 000 de organizaţii certificate care doresc să aibă ca parteneri de afaceri numai companii ce deţin un certificat de calitate.
· Veţi deveni eligibili pentru încheierea de contracte guvernamentale: toate instituţiile guvernamentale şi cele care fac parte din Administraţia Publică lucrează numai cu organizaţii certificate în conformitate cu standardul ISO 9001: 2001.
· Limitarea incidentelor care implică responsabilitatea juridică a organizaţiei: Certificarea în conformitate cu standardul ISO 9001: 2001 oferă partenerilor şi clienţilor organizaţiei dumneavoastră asigurări referitoare la respectarea legislaţiei în domeniu şi la îmbunătăţirea condiţiilor de muncă pentru salariaţi.


Theodor Niţu



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite