Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Semne bune la CFR

21 Septembrie 2004



De curand CFR-ul are un sistem financiar contabil performant, ceea ce nu inseamna, pentru moment, ca trenurile vor fi mai curate si vor circula fara intarzieri, insa CFR-ul va putea sa-si analizeze si gestioneze eficient cheltuielile, ca sa ne poata oferi in viitor conditii „europene“.


La sfarsitul anului 2001, in urma unei licitatii deschise, Ministerul Transporturilor, a initiat un proiect de restructurare a CFR, proiect bazat pe fonduri Phare. Componenta principala a constat in implementarea unui sistem financiar-contabil integrat la nivelul intregii Cai Ferate Romane. Finalizarea proiectului cu o valoare de 5 milioane Euro si
care acopera cerintele celor trei
companii feroviare: CFR Calatori,
CFR SA, CFR Marfa, a fost anuntata la jumatatea lunii septembrie.


Proiectul a fost initial conceput pentru a realiza implementarea solutiei informatice la o singura societate feroviara, Societatea de Management Feroviar (SMF SA) care asigura gestiunea contabila si managementul financiar pentru intreg sistemul feroviar. Dupa desfiintarea acestei companii la data de 1 noiembrie 2002, personalul si functiunile sale organizatorice au fost distribuite catre celor trei companii amintite mai sus. Aceasta modificare a insemnat pentru furnizor (grupul de firme S&T Romania – SIVECO Romania – Oracle Romania – HP Romania) remodelarea intregului plan de proiect, definirea unor elemente specifice pentru fiecare dintre cele trei companii dar si instruirea unui numar de trei ori mai mare de utilizatori. „intr-un proiect de o asemenea anvergura, care are 27 de locatii, principala greutate este coordonarea. Trebuie sa coordonezi echipa proprie, furnizorii,beneficiarii, intr-un mod neconflictual, astfel incat totul sa mearga pe roate. Principala greutate in derularea proiectului din punctul de vedere al integratorului de sistem este capacitatea de a intelege diferitele componente ale proiectului si de a le pune intr-o oferta care sa fie realista care sa poata duce la implementare”, a afirmat Bogdan Cocora, Director General S&T Romania.


Sistemul permite introducerea unor proceduri de lucru si de raportare standardizata, care sa permita obtinerea in timp real a unor situatii centralizatoare asupra nivelului de profitabilitate al companiilor feroviare. S-a dorit obtinerea de analize financiare pe centre de cost (de la nivel de punct de lucru, statie, pana la nivel de central regionala si companie), pe centre de profit (pe categorii de tren, categorii de marfuri, etc.) precum si pe activitatile specifice din sistemul feroviar. Astfel CFR Calatori, se va putea determina intre ce ore si pe ce distante transportul este mai favorabil, realizandu-se o adaptare a ofertei la cerintele pietei.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite