Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Oameni si Software

25 Februarie 2008



Cred că mulți dintre noi avem o limită structurală în acceptarea tehnologiei. Deși tastăm mai repede decât scriem pe hârtie, apreciem gadgeturile, avem cont în Second Life și fără Internet suntem pierduți, cred că avem momente în care le utilizăm pentru că ne-am propus asta și nu pentru că ne-am simți mai bine. Vorbim la telefoane din categoria struțocămile cu PDA/GSM/GPS/MP4player și cu mai multe funcții decât avem timp să descoperim, dar frecvent realizăm că suntem nostalgici după un telefon clasic cu disc și receptor din ebonită. Cu siguranță, atitudinea este similară și când este vorba de aplicațiile ce rulează pe PC-uri suită Office, aplicații corporate, browser de Internet, email, poate instant messaging, și mă opresc, pentru că deja sunt prea multe ferestre deschise.


Nu este o confesiune, ci încercarea de a găsi o explicație pentru reticența utilizării unor aplicații, cu precădere din categoria corporate, deoarece, afirmă specialiștii, principalul factor de eșec al unui proiect IT este de natură umană. Recent, un partener de discuție încerca să-mi explice că mult mai dificilă decât implementarea unei tehnologii este adoptarea acesteia de către utilizatori. Într-o lume în care inovația se copiază foarte ușor, iar produsele devin asemănătoare, concluzia ar fi că mai importantă este convingerea oamenilor de beneficiile unei aplicații decât implementarea celei mai performante tehnologii. Fără acest element tehnologia rămâne externă, iar investiția devine inutilă. Evident, se poate aplica și o politică de forță, dar istoria cunoscută arată că întotdeauna este mai eficient prin convingere.


Următoarea concluzie ar fi că vendorii de software care se vor axa mai mult pe aspectul uman în folosirea tehnologiei vor avea un succes mai mare. În ultimii ani, discursul companiilor de IT s-a focalizat tot mai mult pe aspectele de business ale unui proiect IT și nu pe cele tehnologice. Corect și adevărat, însă de cele mai multe ori obiectivele de business sunt ale companiei și nu ale utilizatorilor aplicației. Dincolo de aspectele ergonomice ale unei interfeţe sau de logica unor funcționalități sau comenzi, cred că vendorii/consultanții de IT ar trebui să aibă tot mai mult în atenție o abordare psihologică a implementării unei aplicații.




Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite