Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Elo îşi intensifică prezenţa în România. Reprezentanţă oficială şi trei aliaţi de calibru

24 Martie 2008



Activi pe piaţa românească de mai mulţi ani prin intermediul partenerilor, germanii de la Elo Digital Office au hotărât să-şi intensifice prezenţa locală în 2008. Karl Heinz Mosbach, CEO al companiei, ne-a „deconspirat“ motivele care au decis deschiderea unei reprezentanţe şi care sunt planurile de viitor ale Elo în ţara noastră.
Care sunt factorii care au hotărât intrarea Elo Digital Office pe piaţa românească?


Karl Heinz Mosbach, CEO Elo Digital Office:
„În acest moment, comparaţiile regionale sunt, în anumite aspecte, în defavoarea României“


Suntem prezenţi de mai mult timp în România prin intermediul partenerilor, însă abia acum am considerat că este momentul potrivit. La această decizie au contribuit faptul că piaţa de aici începe să se maturizeze şi să se consolideze, precum şi deschiderea generată de integrarea României în Uniunea Europeană, fenomen corelat cu deschiderea mai multor subsidiare ale firmelor germane în ţara dvs. Tot mai multe companii vest-europene îşi transferă producţia în România, iar cel mai bun exemplu este Nokia. Acest model va fi urmat şi de alte firme mari, multe capacităţi de producţie mutându-se din Vest către Est.


Ce estimări financiare aveţi pentru primul an?
Nu ne aşteptăm la creşteri spectaculoase ale afacerii mai devreme de un an. În 2008 ne propunem atingerea cifrei de un milion de euro. Ne este clar că va trebui să investim timp de doi-trei ani, pentru a atinge nivelul pe care îl dorim.


Se va schimba modelul de abordare a pieţei?
Conceptul nostru de business este să investim în parteneri, pentru că prin ei derulăm afacerea. Comunicăm direct şi cu clienţii, investim în relaţia cu aceştia, mai ales dacă este vorba de clienţi mari, însă întotdeauna numai alături de un partener. Deţinem o reţea de parteneri în România şi dorim o extindere rapidă a acesteia. Ne orientăm însă spre companii cu un anumit tip de calificare, într-o zonă specifică de competenţe, şi avem un proces foarte atent de certificare. Avem deja o reţea de nouă parteneri în România, şase mai vechi şi alţi trei noi - Ager Business Tech, Net Brinel şi Konica Minolta Business Solutions Roman (parteneriat încheiat în februarie a.c.- n.r.).


Care sunt zonele de interes în România?
În primul rând, vom adresa administraţia publică, care, prin recenta aderare la UE, va trebui să se conformeze unor standarde specifice. O altă zonă de interes o va reprezenta sectorul de producţie, deoarece, aşa cum spuneam, multe firme internaţionale îşi vor transfera capacităţile de producţie în ţara dvs. Totodată, zona financiar-bancară şi, mai ales, piaţa asigurărilor vor reprezenta un obiectiv prioritar al Elo într-un viitor foarte apropiat.

Comparativ cu celelalte ţări din Europa de Est, cât de atractivă este România pentru compania dvs.?

În acest moment, comparaţiile regionale sunt, în anumite aspecte, în defavoarea României. Mă refer la nivelul investiţiilor totale în IT comparativ cu Ungaria sau Cehia, ţări cu o populaţie mai mică decât a României. Cu toate acestea, sunt convins că situaţia va evolua rapid. Ţara dvs. nu are voie să se concentreze numai pe producţie ieftină pentru Vest, ci trebuie să participe la proiecte ample de dezvoltare. România este o piaţă cu un potenţial foarte mare şi care poate deveni un jucător regional important, având în vedere că forţa de muncă este ieftină, dar bine calificată. Totodată, România este pentru noi o poartă către ţările din Estul Europei, în special către Rusia. Cred că în ţara dvs. vom găsi numeroşi vorbitori de limba rusă, ceea ce reprezintă o prioritate pentru compania noastră. Acestea sunt proiecte de viitor, pe care dorim însă să le dezvoltăm de pe acum.

Care sunt vectorii ofertei Elo?
Vom adresa piaţa cu toate soluţiile pe care le deţinem în portofoliu, dar suntem conştienţi că, înainte de toate, trebuie creată o „bază“, reprezentată de soluţiile de arhivare. Aceasta ne va servi ca suport pentru următorii paşi, reprezentaţi de soluţiile mai complexe de Document Management, Content Management, până la aplicaţiile integrate de Enterprise Content Management. Avem trei familii de produse, structurate pe dimensiunea firmelor - a numărului de utilizatori, dar şi a volumului de documente. De exemplu, ELOoffice 7.0 este o aplicaţie de document management şi arhivare dedicată companiilor mici şi mijlocii, cu până la 10 utilizatori şi un volum maxim anual de 200.000 de documente.


Radu Ghiţulescu



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite