Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Să utilizăm fonduri europene în domeniul IT&C!

24 Martie 2008



Banca Transilvania, Hewlett-Packard, Microsoft şi Romtelecom au lansat un parteneriat prin care să ofere consultanţă IMM-urilor şi administraţiei publice pentru absorbţia de fonduri structurale.

Iniţiativa EUGA (European Union Grants Advisor) este un program implementat deja în 23 de ţări ale Uniunii Europene, care reprezintă o bază de date completă de finanţări şi un instrument de mediere între posibilii beneficiari şi programele publice de finanţare ale UE. Baza de date conţine liste complexe de programe de finanţare şi subvenţii, corelate cu investiţiile în tehnologia informaţiilor şi comunicaţiilor (ICT).
Partenerii implicaţi în acest proiect - Microsoft România, Hewlett-Packard, Romtelecom şi Banca Transilvania - au pus la dispoziţia posibililor beneficiari o bază de date completă de surse de finanţare. Această bază de date poate fi accesată online gratuit. Portalul web - care poate fi accesat la adresele http://www.resurseimm.ro şi http://www.euga.info.ro - permite IMM-urilor şi reprezentanţilor din administraţia publică să vizualizeze informaţii despre programele de finanţare privind domeniul tehnologiilor informaţiilor disponibile în UE şi despre finanţatorii naţionali şi regionali din majoritatea statelor membre.
„Portalul are un flux de 50 de proiecte de consultanţă pe lună. Orice IMM beneficiază gratuit de consultanţă pentru trei - patru cereri pe lună, iar plata consultanţei se va face numai dacă acel IMM primeşte finanţare“, a declarat directorul programului EUGA, Johanna Bjorkstrom, la evenimentul de lansare a programului, din 26 octombrie 2007.
Cu alte cuvinte, orice idee am avea pentru implementarea unor proiecte IT în propria companie, putem încerca. Solicitaţi finanţare şi consultanţă, fiindcă cei implicaţi în acest proiect sunt dornici să vadă proiecte noi, aplicaţii inedite care să crească afacerile locale şi să genereze profit.
De exemplu, dacă doriţi să implementaţi un program de urmărire şi gestionare a stocurilor din firmă, dar nu aţi găsit niciodată bani pentru această investiţie, vă puteţi gândi acum serios la acest pas. Veţi beneficia, în plus, şi de consultanţă gratuită, pentru a spori şansele de succes ale proiectului dvs. Deşi pare dificil de crezut, consultanţa nu vă costă nimic într-o primă fază, iar plata va fi făcută după câştigarea proiectului.
Prezent, pe 26 octombrie, la lansarea EUGA în România, secretarul de stat al MCTI, Zoltán Somodi, a spus că problema accesării fondurilor europene de către IMM-urile româneşti, ţine de proceduri: „Avem probleme referitoare la proceduri, la transformarea ideii în proiect şi la a găsi diferitele oferte de finanţare, deşi bani există. Nu avem probleme la capitolul idei“, a spus Somodi.
Pentru cei care au idei, va fi mai simplu. E suficient să vă gândiţi la felul în care doriţi să vă îmbunătăţiţi viaţa profesională: cum să lucraţi mai eficient, cum să vă optimizaţi timpul, cum să vă perfecţionaţi. Dacă decideţi că tehnologia poate face mai mult pentru dumneavoastră, este momentul să o puneţi la treabă.


Fonduri accesibile prin EUGA
Programul EUGA (European Union Grants Adviser) oferă consultanţă pentru o paletă amplă de oportunităţi de finanţare, care nu se limitează la proiectele aplicabile pentru finanţare pe fonduri structurale sau fondurile naţionale. Există fonduri pentru care se aplică direct la Bruxelles, gen FP7, Media 2007, CIP, „i2i“ Inovatie 2010, etc. Atenţia a fost axatăa pe direcţia fondurilor structurale, pentru că acestea sunt dedicate IMM-urilor şi administraţiei publice româneşti.
Programul EUGA oferă suport în patru domenii cheie:
• IT&C
• Cercetare&Dezvoltare/Inovaţie
• Iniţierea afacerii
• Angajarea personalului
Pentru programul EUGA poate aplica orice IMM sau instituţie din administraţia publică locală şi centrală care doreşte să implementeze un proiect IT viabil, cu efecte în dezvoltare, inovaţie şi creşterea competitivităţii.
Criteriile de eligibilitate vizează analizarea unor informaţii de ordin general despre companie (istoric, performanţă financiară şi stabilitate) şi a unor informaţii specifice, despre proiect (amploare, parteneri, costuri, durată, activităţi).
Ca să puteţi beneficia de aceste fonduri, EUGA vă pune la dispoziţie două tipuri de resurse:


Resurse off-line:
• Agenţii locale
• Consultanţi care să evalueze şi să scrie proiecte
• Experţi externi în finanţări


Resurse on-line:
• Portalul EUGA


După înregistrare, puteţi personaliza criteriile de căutare şi veţi avea acces la informaţii despre finanţări, formulare de aplicaţie şi ghiduri. Aceşti paşi nu presupun nici un cost pentru dvs. şi reprezintă o procedură sigură, în condiţii de confidenţialitate. În plus, puteţi alege ca un specialist consultant să vă contacteze pentru a discuta despre finanţările de interes pentru dvs.


Procedura de accesare a fondurilor
• Înregistrare şi contactarea unui specialist
• Identificarea ariei de interes prin completarea unor formulare
• Verificarea eligibilităţii (informaţii generale despre companie şi informaţii specifice despre proiect)
• Contractul cu o firmă de consultanţă
• Dezvoltarea proiectului
• Aplicaţia pentru finanţare
• Realizarea proiectului EUGA vă poate susţine pentru:
• Obţinerea finanţării
• Obţinerea finanţării şi implementarea proiectului
Pentru a contacta un specialist în mod direct, fără a vă înregistra, puteţi trimite un e-mail la i-elmo@microsoft.com sau accesaţi www.resurseimm.ro.


Bilanţ la patru ani de la lansarea în Europa
Silviu Hotăran, Directorul General al Microsoft România, a declarat, la lansarea EUGA: „Întreprinderile mici şi mijlocii din Europa reprezintă baza pentru crearea de locuri de muncă, dar şi motorul care antrenează inovaţia şi creşte competitivitatea. De aceea, este atât de important să le oferim acestora acces la finanţări direcţionate“.
Potrivit evaluărilor făcute de consultanţi independenţi, rata de reuşită în obţinerea finanţărilor europene este de 25% pentru aplicanţii care nu au beneficiat de asistenţă şi consultanţă, şi de 84% în cazul proiectelor consiliate prin intermediul EUGA.
Programul a fost lansat în 2004 ca şi pilot, urmând ca până la începutul anului 2007 să fie introdus pe piaţa a 19 ţări. În 2007, iniţiativă a fost lansată cu succes în România, Bulgaria, Estonia, Cipru, Luxembourg, Malta.
Astfel au fost depuse mai mult de 1500 de proiecte, 120 milioane de euro au fost contractaţi ca şi fonduri europene sau guvernamentale în urma unei aplicaţii susţinute de consultanţa oferită de proiectul EUGA. Mai mult de 105. 000 persoane au obţinut finanţare pentru instruire profesională, 113.000 IMM-uri şi 267 de administraţii publice au beneficiat de consultanţă.
Ela Moraru, Project Manager pentru EUGA România, comentează avantajele utilizării acestei iniţiative: „Cu siguranţă există şi alte programe care vizează absorbţia de fonduri europene. Cred că pot să nuanţez beneficiile EUGA, în special prin faptul că încercăm să oferim toate tipurile de servicii, financiare, de consultanţă, tehnice, ca un tot unitar, sau prin intermediul unui punct unic de intrare, pentru ca aplicantului la aceste fonduri să îi fie uşurată munca. Mai mult, firmele de consultanţă care lucrează alături de noi în această iniţiativă lucrează pe bază de rată de succes care se aplică doar la valoarea grantului obţinut şi nu la valoarea totală a proiectului. Un alt punct de valoare îl reprezintă portalul www.resurseimm.ro, care prezintă tipuri de fonduri europene, naţionale sau locale, şi prin care se poate face contactul cu un consultant”.
Conform studiilor realizate, una dintre nevoile cele mai presante ale companiilor şi instituţiilor o reprezintă accesul la finanţări, pentru implementarea şi dezvoltarea de noi idei, abilităţi si tehnologii. Ca urmare, EUGA a fost concepută ca o oportunitate de dezvoltare a potenţialului, prin accesarea fondurilor europene disponibile pentru proiecte IT&C.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite