Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Manager īn distribuţie. Cum să alegi un ERP? Interviu cu Paulina Camberea, General Manager, Mergeani SRL

24 Martie 2008



Selecţia se face natural pe piaţă: vor rămâne cei care ştiu unde vor să ajungă, ştiu cum şi au şi arme puternice la dispoziţie. Nu poţi învinge în lupta pentru piaţă fără o tehnologie ca o soluţie ERP.“

1. Cine este Mergeani, ce poziţie are în piaţă, care sunt obiectivele strategice ale companiei?

Suntem distribuitori de 15 ani pentru Coca Cola şi Ursus. Cu o creştere anuală constantă a cifrei de afaceri, la nivelul anului 2007, cifra de afaceri a crescut cu peste 40 %, ne-am triplat spaţiile de depozitare şi ne-am dublat numărul de camioane.
A fost un an bun la care, având în vedere că distribuim băuturi răcoritoare şi bere, a contribuit şi vremea.


2. Care era situaţia companiei înainte de implementarea unui ERP?
Acum 10 ani, când am venit în firmă, nu aveam nici un
calculator. Am inceput implementarea unui program dezvoltat de o persoană din Giurgiu până la un moment dat, când am ajuns la un volum foarte mare de lucru şi începeam să pierdem facturi sau alte informaţii importante. Atunci am luat legătura cu o firmă, care oferea un alt soft de gestiune, pe care am lucrat foarte bine până când aceştia au ajuns în pragul falimentului.
E important să îţi evaluezi partenerii care îţi oferă astfel de servicii şi din punctul de vedere al stabilităţii business-ului lor, întrucât afacerea ta depinde de ei.


3. De ce aţi ales soluţia de Enterprise Resource Planning?
La momentul luării deciziei eram presaţi de timp, în special cu denominarea. Soluţia pe care o folosim acum a venit la timpul potrivit, cu ceea ce aveam nevoie. Partea de rapoarte, de piaţă, de management, era mult mai complexă faţă de ce avusesem, îmi oferea mai multe detalii. În momentul în care au venit cei de la Senior Software, am sesizat imediat o compatibilitate între Mergeani, obiectul nostru de activitate – distribuţia, şi ceea ce oferea soluţia SeniorERP. În momentul de faţă, soluţia este pentru noi un instrument competitiv. Din punctul meu de vedere, un posesor de sistem ERP îşi cunoaşte mai bine compania, procesele, locul în societate, pe piaţă.


4. Care sunt principalele beneficii ale implementării?
În urma implementării, avem în primul rând un control foarte bun asupra facturilor. Cel mai mare volum de lucru este la noi la facturat, având un volum de 5000, poate chiar 6000 de facturi pe lună. În momentul acesta s-a uşurat munca: în momentul în care se emite o factură o pot urmări, se operează toate notele contabile concomitent, iar descărcarea gestiunii se face automat. În ultimul timp nu se mai operează cu cash, în proporţie de 80% se operează cu credit, tranzacţiile cu băncile fiind urmărite permanent. Crescând viteza de facturare, sistemul de operare a dus la creşterea vânzărilor. În momentul acesta am două persoane la sistemul de facturare care fac faţă foarte bine volumului de facturi.
În plus, pentru programul de încasări, la sugestia Coca Cola, am cerut să mi se facă un raport defalcat pe perioade, la 14, 21, 28, 89 şi 999 de zile. Avem posibilitatea ca prin intermediul sistemului nostru SeniorERP să realizăm aceeaşi formă de raport precum cel solicitat de Coca Cola, lucru care ne facilitează imens munca.


5. Care ar fi recomandările pentru o companie la implementarea unui ERP?
În primul rând, să caute referinţe despre compania care oferă aplicaţia, să o vadă aşa cum este folosită de alte companii, dacă sunt probleme sau nu. Pentru mine este importantă operarea online, motiv pentru care consider că trebuie luate în calcul şi costurile de infrastructură.
Un alt aspect important de luat în calcul sunt oamenii cu care lucrezi. Acelaşi program poate fi utilizat de trei societăţi în acelaşi timp şi să apară probleme diferite. Nu te poţi apuca să îţi imaginezi că vei face bijuterii angajând nişte strungari pentru asta.
Din experienţa mea, aş putea spune că varianta achiziţiei soluţiei pe module este optimă pentru companiile în creştere. Eu am plecat în companie de la postul de contabilă şi am ajuns în vârf. Pe măsură ce te dezvolţi, ai nevoie de mai mult. Am avut viziunea şi planul că am să ajung la nivelul acesta şi, din acest motiv, am luat totul pas cu pas, pe măsura creşterii societăţii.


Interviu realizat de Valentina Olaru, Senior Software


Pentru mai multe informaţii, puteţi accesa
www.seniorERP.ro



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite