Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

ATENA 2004! - Calul troian n-a mai patruns in cetate

24 Septembrie 2004



Noua ani s-au chinuit grecii in asediul lor asupra cetatii Troia. Cetatea nu putea fi cucerita in nici un chip pentru ca fusese construita cu ajutorul zeilor. in al zecelea an, dupa nenumarate incercari esuate si mii de linii de cod scrise gresit, istetul hacker Ulise a reusit sa introduca un troian in sistemul de operare al cetatii lui Priam (foloseau troienii Windows?). Urmarea: macel total. N-a fost nevoie decat de un click de mouse pentru a distruge toate fisierele cetatii Troia. Inovatia lui Ulise a fost copiata de-a lungul timpului, astfel incat, azi, n-are Linuxul atatea linii de cod cati hackeri sunt in lume. Dupa mai bine de 3000 de ani de la fapta lui Ulise, grecii au invatat mai bine ca oricine lectia si, in cadrul Jocurilor Olimpice desfasurate la Atena, au desfasurat o forta impresionanta de securitate care sa le mentina fisierele intacte.


85.000 de soldati greci, ofiteri de politie si firme de securitate au pazit cele 62 de locatii Olimpice. in plus, nave de razboi ale NATO au patrulat coastele Greciei. Desfasurarea de forte a fost impresionanta. Avand in vedere faptul ca n-a existat nici un incident terorist, putem spune impenetrabila. in umbra armatei de oameni, dispozitivelor sofisticate si camerelor de luat vederi care au asigurat securitatea fizica, o mica armata de profesionisti IT a lucrat din greu pentru protectia impotriva intruziunilor informatice care ar fi putut declansa sau amplifica un atac real.


3400 de specialisti (la unele meciuri din campionatul romanesc de fotbal publicul atinge rar aceasta cifra) au avut in grija 10.500 PC-uri, 900 de servere si 2500 dispozitive de retea. „Sunt incantat si extrem de mandru de cei 3400 de specialisti care au lucrat ca o echipa pentru buna desfasurare a Jocurilor Olimpice. Cu atat mai mult, cu cat 2300 au fost voluntari, 700 angajati ai companiilor partenere si 400 ai companiei noastre; mai ales ca echipa IT a fost compusa din oameni care proveneau din 46 de tari diferite”, a declarat intr-o conferinta de presa la sfarsitul Jocurilor Olimpice, Bernard Bourigeaud, Chairman of the Management Board and Chief Executive Officer, la Atos Origin, compania care s-a ocupat de infrastructura si securitatea IT a Jocurilor.


Mai mult de 200.000 de oameni au avut acces la reteaua informatica, incluzand atletii, antrenorii, VIP-urile, sponsorii sau membrii comitetelor olimpice. Pe securitatea fizica si cea informationala s-au cheltuit peste 420 milioane $.


Dotati cu 7 LAN-uri virtuale, mai multe randuri de firewall si sisteme de detectare a intruziunilor, organizatorii estimau la inceputul Jocurilor Olimpice peste 200.000 evenimente de securitate.


Managementul evenimentelor de securitate IT a fost realizat cu ajutorul uneltelor Computer Associates. eTrust Security Command Center a fost folosit pentru a filtra toate alarmele, identifica adresele IP ale potentialilor atacatori si elimina alarmele duble. in plus, pentru monitorizarea si remedierea vulnerabilitatilor din sistem s-a folosit solutia eTrust Vulnerability Manager. „Aveam nevoie de solutii inteligente pentru a procesa toate logarile pe care le primim. Cu o cantitate atat de mare de informatii, in lipsa unor unelte de acest gen, am fi riscat sa fim depasiti de situatie”, declara Yan Yoblot, manager pentru securitatea IT a retelei din cadrul Jocurilor Olimpice. Jacques Rogge, Presedintele Comitetului Olimpic International, a declarat ca Jocurile Olimpice nu s-ar fi putut desfasura fara folosirea tehnologiei informatiei. „Tehnologia pe care a folosit-o Atos Origin, a jucat un rol crucial in succesul Jocurilor Olimpice Atena 2004. Suntem foarte multumiti ca avem ca suntem parteneri cu aceasta companie”, a declarat cu incantare Jacques Rogge.


Reteaua informatica de la Jocurile Olimpice Atena 2004 a fost de trei ori mai mare decat la Jocurile Olimpice de Iarna din 2004. S-au asigurat si afisat in timp real rezultate sportive la mai mult de 8000 de companii cu drept de televizare, in mai putin de 0.3 secunde pentru 18 probe sportive. Au fost asigurati in jur 3 milioane de kilobytes in peste 800.000 de mesaje catre site-ul oficial al JO Atena 2004, 6 agentii de presa mondiale si alte 13 agentii de presa.


Performanta IT din cadrul JO Atena 2004 a avut la baza mai mult de 3 ani de pregatire, timp in care mai mult de 200.000 de ore au fost dedicate testarii tehnologiei.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite