Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

In blog we trust (!?)

24 Aprilie 2008



Cu excepţia asocierii evidente între un blog si un lider consacrat de opinie sau o nişă (cazurile sunt doar câteva), blogurile româneşti suferă de lipsă de autoritate şi credibilitatea. Sunt notorii în urma networking-ului social şi a logicii intrinseci a indexării pe un motor de căutare ca Google, dar rămân doar o extensie a terasei de berărie. S-a format o comunitate numeroasă care joacă o miuţă online cu motivaţii din cele mai diverse, cu nimic mai presus decât forumurile de discuţii unde fiecare spune ce vrea, ce ştie sau ce crede. Sunt prea puţini cei care verifică o informaţie înainte de postare, cazul ,,Orange cumpără UPC,, este un exemplu, mai toţi au (am) dat ştirea, puţini s-au arătat sceptici, foarte puţini au verificat.
Multumită unei platforme Google, blog-ul subsemnatului iese foarte bine în căutări ( nu doar pe prima pagină ci uneori în primele 2-3 rezultate) pe cuvinte cheie asociate unor tehnologii sau firme din ITC. Această situaţie mă face mai notoriu ( generează trafic) dar nu implicit mai credibil sau mai relevant. Până la urmă, sunt simple informaţii preluate din discuţii cu diverse persoane sau din canale externe, cu un minim comentariu şi la care, evident, nu caut niciodată o a doua sursă. Culmea este că site-ul revistei apare la distanţă, deşi conţinutul este cu mult mai relevant prin cantitate, tematică şi surse de informare. Concluzia: SEO bate conţinutul, iar prima pagina din Google search poate fi înşelătoare.
În ultima vreme, multă lume încearcă să facă din blogging mai mult decât ce este blog-ul în sine. Se discută despre mitul îmbogăţirii din blogging, de promovarea noului Audi A4 prin bloggeri, de formatori de opinie, de milioane de vizite etc. Da, adevărat, blogul poate fi o sursă de informare, poate fi o formă de jurnalism, poate fi un canal de marketing, poate fi o afacere, dar înainte de toate nu poate fi mai mult decât un jurnal online şi nu poate fi mai mult decât omul care îl scrie.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite