Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

George Makowski: „Romtelecom şi-a modificat complet abordarea comercială”

24 Aprilie 2008



Anul 2007 a fost un an al schimbărilor la Romtelecom. Pentru oficialii companiei însă, deşi transformările pot fi dure pe alocuri, obiectivele generale sunt enunţate clar: „Întărirea poziţiei pe piaţă prin securizarea bazei de clienţi de telefonie fixă şi creşterea puternică a celei pe segmentele de date, Internet de bandă largă şi televiziune, va asigura companiei o dezvoltare profitabilă, solidă, pe termen lung, chiar dacă pe termen scurt va presupune şi o serie de costuri reflectate în rezultatele financiare.”
În paralel cu transformarea politicii comerciale cu care e abordată o piaţă extrem de competitivă cum este cea românească, compania derulează în 2008 peste 60 de proiecte care vor îmbunătăţi eficienţa operaţională.
Despre cele de mai sus sau atuurile Romtelecom pe piaţa comunicaţiilor, dedicată clienţilor business, precum şi despre abordările acestui segment extrem de profitabil, am discutat cu un specialist cu o experienţă vastă în mari companii telecom, dl. George Makowski, director executiv comercial Romtelecom– segment business.


Unii specialişti în telecom consideră 2007 un an dificil, cu rezultate financiare mai slabe ale Romtelecom. Rezumaţi ce a însemnat 2007 din perspectiva Dumneavoastră.
Anul trecut Romtelecom şi-a modificat complet abordarea comercială cu scopul de a asigura o repoziţionare pe piaţă a companiei, ca un jucător puternic şi activ. Se poate spune că noua strategie comercială, “Clientul pe locul 1”, a schimbat în bine dinamica pieţei de comunicaţii. În 2007 a fost foarte vizibilă capacitatea Romtelecom de a inova, de a veni cu mai multe beneficii pentru clienţii săi, de a reinventa modalitatea de abordare a acestora. Romtelecom a fost primul furnizor de servicii de telefonie fixă care a introdus convorbirile nelimitate gratuite în cadrul reţelei sale şi, doar după aceea, competitorii noştri au început sa ofere aceleaşi beneficii. Am stabilit noi standarde pe piaţă, cu noi oferte speciale. De exemplu, am scăzut preţurile şi am crescut viteza la Internet. În plus, ultima noastră ofertă includea Internet de mare viteză şi un laptop sau desktop gratuit, ceea ce a determinat lansarea altor pachete similare pe piaţă.



George Makowski
director Executiv Comercial, segmentul business.


Care sunt ţintele programului „Romtelecom oferă un manager IT”, de fapt oferta pentru clienţii companii care doresc să se aboneze la serviciile ClickNet sau IP Fix ? Care sunt facilităţile oferite acestor clienţi?
Romtelecom se orientează în mod strategic către serviciile integrate furnizate clienţilor business, pentru a deservi cât mai bine nevoile companiilor care nu pot investi din diverse motive în serviciile unor specialişti IT.
La sfârşitul anului trecut am testat piaţa cu o ofertă care includea un calculator şi Internet de bandă largă, în urma căreia câteva zeci de mii de persoane au devenit clienţii companiei. În 2008 am lansat deja două oferte integrate destinate firmelor mici şi mijlocii, una incluzând la pachet o multifuncţională performantă, Internet şi voce, iar cealaltă punându-le clienţilor la dispoziţie un adevărat IT manager, cum obişnuim să îi spunem asistenţei tehnice incluse în pachetul de Internet broadband, PC-uri şi software.
Avantajul evident al acestor oferte este reducerea costurilor şi concentrarea clienţilor pe dezvoltarea afacerii lor. Şi mai concret, în cazul ofertei cu calculatorul inclus, clientul are avantajul efectuării unei investiţii minime iniţiale dacă îşi ia echipamentele în rate, plata făcându-se în 36 de rate lunare egale.
În prezent companiile se pot bucura de o nouă ofertă de tip pachet conexiune de bandă largă ClickNet şi laptop sau desktop, dar şi de viteze mai mari la toate conexiunile bazate pe tehnologia ADSL.


Clienţii de business sunt foarte importanţi pentru orice operator telecom. Care sunt dimensiunile diviziei de business? Care sunt cele mai căutate produse în acest sector?Care sunt succesele diviziei pentru clienţii corporate?
La dispoziţia clienţilor business ai Romtelecom stau aproximativ 600 de angajaţi. Toate aceste persoane sunt implicate în asigurarea suportului clienţilor noştri business şi în configurarea unor oferte personalizate, mai ales în cazul clienţilor mari care au nevoi specifice.
Rezultatele departamentului corporate se cuantifică cel mai uşor prin creşterea vânzărilor pentru toate serviciile adresate clienţilor companii. Un serviciu foarte căutat în rândul acestora este VPN (Virtual Private Network), care a avut în 2007 cea mai mare rată de creştere nu numai din România, ci şi din această regiune a Europei. Numărul punctelor de prezenţă VPN a crescut de peste două ori anul trecut.
La sfârşitul anului 2007, peste 75.000 de companii de dimensiuni mici foloseau serviciul de acces la Internet ClickNet, cu 80% mai mult decât la începutul anului. Iar serviciile de Internet şi date pentru companii mari, IpFIX şi Metronet, au înregistrat de asemenea creşteri de 30 şi 20 % în 2007.
Tot în 2007 a fost iniţiat şi un turneu naţional de conferinţe, ce se adresează clienţilor companii, în care sunt prezentate serviciile şi produsele Romtelecom. Acest program continuă şi în 2008.


Ce noutăţi aduceţi pentru clienţii IMM?
Oferta „standard” pentru orice client business, fie că vorbim de o firmă cu 3 angajaţi sau una cu 3000, include asistenţă tehnică prin call center-ul dedicat şi serviciul de garantare a calităţii serviciului (SLA) oferit gratuit, acesta fiind un angajament ferm pe care ni-l luăm faţă de client. Facem acest lucru pentru că livrăm produse de calitate, de încredere, iar clienţii noştri trebuie să fie siguri în orice moment că le oferim ceea ce spunem că oferim.
Clienţii companii de dimensiuni mai mici pot beneficia în acest moment de ofertele integrate de Internet de care am vorbit puţin mai devreme, dar şi de centrale telefonice şi alte echipamente gratuite, dacă se abonează la servicii de voce până la jumătatea lunii mai. Oferta aceasta este o premieră pe piaţa din România, fiind apreciată în special de clienţii a căror afacere este în continuă creştere şi au nevoie de flexibilitate din partea noastră pentru a se extinde.
În plus, le oferim pachete integrate de voce şi date, denumite Bizpack, deja tradiţionale în portofoliul Romtelecom, care includ Internet de mare viteză prin ClickNet, până la 4000 de minute gratuite lunar, tarife preferenţiale către reţelele mobile, domeniu gratuit .ro şi alte facilităţi.

Focusarea pe nevoile specifice ale clientului aduce succesul campaniilor orientate pe segmentele bine delimitate.

Care sunt rezultatele campaniilor pe segmentul business?
Printre proiectele de succes pe care le-am derulat în 2007 se numără şi cel prin care am instalat Internet de bandă largă în peste 400 de şcoli. Pentru acest segment am creat un produs special, şi anume, la tariful de 7,5 euro/lună fără TVA, am oferit conexiuni de 2 Mbps, de fiecare dintre acestea putând beneficia mai mulţi elevi.
Prin această ofertă, ca şi prin implicarea în proiectul Economia bazată pe Cunoaştere, în urma căruia peste 200 de localităţi au fost conectate la servicii de comunicaţii, ne urmărim obiectivul de a aduce Internet broadband de la Romtelecom în fiecare casă şi birou din România.
Revenind la sectorul business, de care mă ocup în mod direct, pot spune că ofertele atractive pe care le-am lansat până acum şi-au arătat rezultatele. În primul trimestru al acestui an ne-am majorat numărul de clienţi, dar şi veniturile de pe acest segment.


Cu câţi clienţi pentru serviciile de acces Internet a încheiat anul 2007 Romtelecom?
Ca urmare a ofertelor atractive aduse pe piaţă de Romtelecom, numărul clienţilor pentru serviciile de Internet de bandă largă ClickNet a crescut cu peste 300%, ajungând la 360.000, atât pentru segmentul rezindenţial, cât şi pentru cel business.
Romtelecom este, de altfel, lider pe piaţă din perspectiva ratei de creştere şi ne străduim să atingem această performanţă şi în acest an.


Ce oferte speciale a oferit în ultima vreme Romtelecom clienţilor de business pe segmentul apelurilor internaţionale în zona UE, SUA şi Canada?
Încă de anul trecut oferim clienţilor companii tarife reduse cu 50% pentru convorbirile internaţionale către statele UE, SUA sau Canada, nivelul acestora fiind de numai 0,0999 euro/minut.
În plus, pentru a veni în ajutorul clienţilor noştri am reconfigurat zonele internaţionale după criteriul geografic. Mai mult de atât, cei care înregistrează un trafic mare pentru convorbirile pe internaţional pot obţine tarife preferenţiale, menite să le faciliteze contactele cu partenerii sau clienţii din afara ţării.


În ce scopuri se alătura Romtelecom iniţiativei EUGA (Eu grants Advisor)?
Romtelecom furnizează, prin EUGA, consultanţă pentru proiecte de comunicaţii ca soluţii de creştere a competitivităţii firmelor româneşti, adresându-se în special firmelor mici şi mijlocii. În acest fel oferim propriilor noştri clienţi un plus de valoare.
Companiile care apelează la EUGA sunt, cum spuneam, în general, de dimensiuni mici sau la început de drum şi au nevoie de sprijin pentru a creşte. În ceea ce ne priveşte, îi putem sprijini realizând pentru aceştia reţele locale de telecomunicaţii (managed LAN) sau asigurându-le acces la Internet de mare viteză, găzduire server web, găzduire server e-mail, nume de domeniu propriu şi toată aparatura de telecomunicaţii (telefon, fax, imprimantă, PDA etc).


Radu Duma



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite
MATACHE CRISTINA
Sant abonata a Romtelecomului din 1974 ,actualmente sant abonata si la serviciile Dolce si Internet.Supararea mea este ca de aproximativ 2luni internetul se defecteaza de 2-3 ori pe saptamana, defectiunea este de fiecare data din centrala .Va rog sa ma ajuta in rezolvarea acestei problema ca sa pot sa beneficiez cu placere acest serviciu . Va multumesc pentru intelegere.
24 Mai 2010, 06:11:58