Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

MCS Communications vorbeşte despre: Charisma – o soluţie simplă şi complexă totodată

25 Aprilie 2008



Pe Marcel Puşcaşu, IT Manager la MCS Communications, l-am cunoscut la un meeting la care departamentul financiar discuta cu reprezentantul TotalSoft detalii de fineţe privind construirea unor noi rapoarte de P&L cu soluţia de business intelligence – Charisma Analyzer. Am aflat de la dânsul povestea parteneriatului TotalSoft – MCS Communications şi modul în care sistemul Charisma Enterprise susţine activitatea celor 65 de magazine pe care compania le are în prezent.
E bine să amintesc la început că firma MCS Communications, proprietara magazinelor Say, a fost înfiinţată relativ recent, în 2006 şi şi-a început efectiv activitatea comercială în mai 2007. Ea face parte din grupul Milomor Trade & Communications, acţionar şi în companiile HAT, importator oficial al telefoanelor mobile Samsung, FunGate, furnizor de mobile content, EPRS-HAT, distribuitor de încărcare electronică şi DTH Television, furnizor al serviciului de televiziune digitală Boom.
În prezent, MCS Communications are un număr de peste 320 angajaţi şi deţine un lanţ de 65 magazine operaţionale prin care oferă publicului telefoane mobile, servicii şi produse foto, multimedia, televiziune digitală precum şi o gamă largă de accesorii. Conform strategiei de dezvoltare, până la sfârşitului lui 2008, managementul vrea să extindă reţeaua Say, prin dezvoltare organică intensă şi achiziţii, la 200 de magazine.
Colaborarea cu TotalSoft a început chiar din momentul în care s-au pus bazele noii companii, în acel moment s-a pus problema achiziţionării unui sistem ERP care să susţină activitatea acesteia. S-a făcut un studiu de piaţă, s-au vizionat soluţiile mai multor furnizori de software care aveau sisteme şi referinţe în sectorul retail şi, în final, s-a decis achiziţia sistemului TotalSoft, Charisma Enterprise.
Au fost o serie de motive care ne-au determinat să optăm pentru Charisma, cele mai importante fiind funcţionalităţile modulului financiar care, spre deosebire de celelalte soluţii vizionate, erau conforme cu sistemul contabil românesc. În plus, la înfiinţare, noi am preluat lanţul Turbo Photo GSM care lucra cu sistemul TotalSoft, iar oamenii ştiau deja beneficiile aplicaţiei”, ne-a mărturisit dl. Puşcaşu.
Practic, în MCS activitatea a început din start cu sistemul Charisma. Primul magazin deschis a fost şi pilotul proiectului care, o dată instalat, s-a replicat în toate magazinele reţelei, 40 la acel moment.
Un lucru important pe care mi-l amintesc cu privire la implementarea Charisma este faptul că, din prima lună, am putut scoate balanţa, lucru de-a dreptul extraordinar dacă ţinem cont de faptul că implementarea unui ERP este un proces extrem de complex”, îşi aminteşte dl. Puşcaşu.
Implementarea la MCS a fost complet atipică, deoarece managementul a ţinut ca activitatea să înceapă cu sistemul TotalSoft, iar timpul necesar realizării specificaţiilor şi instalării soluţiei a fost foarte scurt. S-a pornit aşadar cu o soluţie oarecum standard dar conformă cu cerinţe MCS, şi care permitea urmărirea articolelor pe IMEI-uri şi serii, transmiterea avizelor la magazine, exportul datelor sau functionalităţi legate de ofertele promoţionale specifice activităţii de retail.
Din prima zi am putut să vindem pe bază de listă de preţuri, având posibilitatea emiterii automate a documentelor din cadrul fluxului de vânzare (vânzare cu bonuri fiscale, facturi, în rate, cu bonuri valorice), să facem pachete din mai multe produse pe care să le punem la promoţie şi să le urmărim cu sistemul din toate punctele de vedere: vânzări, financiar, stocuri etc.” spune IT-ul MCS.
La MCS Communications soluţia TotalSoft cuprinde, pe lângă modulele financiar-contabile şi cel de retail specific activităţii companiei, un modul de resurse umane şi salarizare, un modul de generare şi editare de rapoarte din Charisma Enterprise (ca de exemplu: rapoarte de adaos şi vânzări pe clienţi şi articole, rapoarte pe furnizori şi comenzi, facturi neplătite, facturi neîncasate, raportări pentru stocuri fără mişcare etc), precum şi soluţia de business intelligence – Charisma Analyzer. Până la mijlocul acestui an se va implementa şi modulul Mobile Reporting, care va facilita accesul în timp real, prin intermediul dispozitivelor mobile, la informaţiile relevante din sistem.
Aşa cum spuneam la început, soluţia Charisma Analyzer, un instrument de analiză detaliată a informaţiilor ce permite extragerea automată din ERP a datelor necesare procesului decizional, a prilejuit întâlnirea cu dl. Puşcaşu. Despre implementarea acestui sistem IT-ul MCS ne-a mărturisit:
Am instalat BI-ul la sfârşitul anului trecut şi după numai câteva zile şi-a dovedit eficacitatea. Compania mamă din Israel a avut nevoie urgent de nişte rapoarte legate de numărul de telefoane vândute în decursul anului şi repartizarea pe mărci a acestor vânzări. Am deschis Charisma Analyzer de la primul PC găsit în cale şi am creat, în 30 de secunde, un raport cantitativ şi valoric pe ierarhii de produse, fără a rula un raport în ERP pe tot anul, care ar fi durat ceva timp. Cred că atunci am conştientizat pentru prima dată cu adevărat valoarea soluţiei propuse de TotalSoft”, a concluzionat dl. Puşcaşu.



Marcel Puşcaşu, IT Manager la MCS Communications



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite