Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

CRM īn sectorul public

31 Mai 2008



În vederea obţinerii succesului pe piaţă, organizaţiile duc o luptă permanentă pentru îmbunătăţirea profitabilităţii clienţilor. Pentru a crea şi implementa strategii eficiente de afaceri şi a construi relaţii durabile cu aceştia, organizaţiile caută să ajungă la o cunoaştere profundă a clienţilor şi a comportamentului lor, cu alte cuvinte, supravieţuirea şi creşterea unei afaceri este o funcţie directă a abilităţii acestora de a obţine inteligenţa despre proprii clienţi.
Din perspectiva soluţiei SAS - CRM orice contact cu clientul este privit ca o oportunitate de a întări relaţia cu acesta şi de a îmbunătăţi modul în care se derulează afacerea.


Cheia succesului se afla în capabilitatea de a accesa, explora şi acţiona asupra datelor existente (în cea mai mare parte date primare provenite de la sistemele operaţionale) pentru a
crea balanţa optimă între cerinţele clienţilor, riscurile şi profitabilitatea acestora.
Elementele de succes furnizate de SAS pentru a susţine strategia dedicată clienţilor sunt:
•Instrumente de raportare care asigură un acces rapid la informaţie, informaţie prezentată în conformitate cu viziunea utilizatorului;
•Instrumente avansate de analiză, care permit utilizatorilor să exploreze volume mari de date, tendinţele şi modelele relaţiilor;
•Acces universal la orice sursă de date în orice format, de exemplu surse interne constituite în sisteme operaţionale, surse externe precum cele demografice şi din sondaje, etc.;
•Scalabilitatea: soluţia este funcţională pe orice platformă hardware, ceea ce presupune utilizarea eficientă a resurselor existente; oferă libertatea de a alege strategia de dezvoltare a infrastructurii care să asigure cel mai bun suport pentru iniţiativele CRM viitoare;
•Posibilitatea de a utiliza Internetul pentru a exploata soluţia SAS - CRM folosind astfel medii care implică costuri minime: cerinţa minimă este un PC cu un browser WEB standard. Aceasta înseamnă costuri minime pentru furnizarea de informaţii către utilizatori, vânzători şi reţeaua de distribuţie;
Soluţia oferită de SAS poate fi utilizată de către toate sectoarele domeniului economic, îmbrăcând forme specifice pentru fiecare dintre acestea. Sectorul Public, al agenţiilor guvernamentale este unul în care se face simţită în mod deosebit nevoia pentru o soluţie privind îmbunătăţirea relaţiei cu populaţia.
Ca şi în celelalte state ale lumii, şi în România se observă accentul pus pe dezvoltarea programului de e-Guvernare. În următoarele decenii se vor face investiţii majore pentru automatizarea proceselor guvernamentale, furnizarea informaţiilor şi a formularelor prin intermediul Internetului, pentru modernizarea manierei de oferire a serviciilor către populaţie. Primele investiţii făcute în domeniu au permis statelor să dezvolte site-uri Web şi să realizeze prin intermediul Internetului tranzacţii limitate cu populaţia. Investiţiile viitoare în tehnologia e-guvernare vor permite depăşirea performanţei oferite în prezent de Internet. Aceste investiţii vor aduce transformări guvernelor de stat prin alinierea proceselor şi furnizarea de servicii superioare şi, mai ales, prin dezvoltarea unor practici eficiente de afaceri ca Managementul Relaţiei cu Clienţii.
Cu SAS, ministerele au posibilitatea de a:
•Colecta datele din orice sursă şi de la toate punctele de contact, inclusiv de pe Web;
•Realiza analize complexe pentru a înţelege comportamentul şi previziona cerinţele de servicii şi tendinţele de evoluţie ale acestora evitând irosirea de timp, bani şi resurse.
•Furniza cea mai bună informaţie şi cele mai bune servicii pentru clienţii interni şi externi într-o manieră eficientă, prin utilizarea arhitecturii inteligente de înaltă performanţă de la SAS.
Un cadru unic pentru realizarea obiectivelor programului de e-Guvernare
Soluţia SAS pentru Managementul Relaţiei cu Clienţii se bazează pe un cadru deschis, flexibil, unic – arhitectură inteligentă SAS. Această arhitectură flexibilă valorifică infrastructura operaţională existentă şi se modelează în funcţie de nevoile şi obiectivele în schimbare ale programelor de e-Guvernare. Arhitectura flexibilă integrează tehnologiile performante SAS pentru dezvoltarea mediului de aplicare a managementului clienţilor.
Inteligenţa Analitică SAS
Capabilităţile analitice sunt unul dintre punctele forte ale tehnologiei SAS. Compania americană este singurul furnizor care pune la dispoziţia organizaţiilor cea mai mare şi variată gamă de analize. Inteligenţa analitică permite realizarea de previziuni prin exploatarea volumului de date disponibile, anticiparea comportamentului clienţilor, creşterea veniturilor prin recuperarea la timp a creanţelor, segmentarea şi ţintirea grupurilor de indivizi ca subiect al campaniilor de informare.
Diseminarea Informaţiei:
SAS este cunoscut pieţei şi ca lider al tehnologiei Data Warehousing. Soluţia adresată facilitează managementul datelor dintr-o organizaţie, pentru asigurarea unei imagini unice şi complete a acestora la nivelul tuturor departamentelor, funcţiilor şi agenţiilor guvernamentale. Tehnologia Data Warehousing integrează capabilităţile analitice şi aplicaţiile business intelligence pentru crearea şi furnizarea inteligenţei necesare obţinerii succesuluii în programele de e-Guvernare şi în domeniul managementului clienţilor. Integritatea informaţiei este menţinută prin monitorizarea calităţii datelor şi prin existenţa capabilităţilor SAS de îmbunătăţire a calităţii acestora.
Managementul Performanţei
Soluţia SAS pentru Managementul Performanţei organizaţiilor acordă ajutor agenţiilor guvernamentale de stat şi locale în activitatea de formulare a misiunii proprii, a unei strategii cuprinzătoare şi unui set de indicatori de performanţă pentru măsurarea rezultatelor. Agenţiile pot integra eforturile de la nivelul tuturor unităţilor organizaţionale şi asigură transparenţa şi comunicarea rezultatelor obţinute către audienţa internă şi externă.
Strategia Programului de e-Guvernare
Guvernele se confruntă cu numeroase provocări în ceea ce priveşte creşterea competiţiei dintre entităţile comerciale şi unele servicii guvernamentale, reducerea costurilor administrative, îmbunătăţirea satisfacţiei populaţiei faţă de programele guvernamentale, alinierea proceselor şi asigurarea performanţei programelor
iniţiate. Pentru realizarea acestora, departamentele şi agenţiile trebuie să asigure diseminarea informaţiilor şi dezvoltarea relaţiilor de cooperare pentru aplicarea programelor de management al relaţiei cu clienţii. SAS este de neegalat în abilitatea sa de a transforma datele operaţionale în cunoştinţe valoroase, în vederea unui proces decizional eficient.
Metodologia de Implementare SAS
SAS priveşte orice proces de implementare ca pe un parteneriat tehnologic cu organizaţia-client, şi nu ca pe un simplu serviciu de consultanţă. Compania asigură organizaţiile-client că metodologia SAS va funcţiona pentru rezolvarea unei probleme specifice de afaceri. Abordarea procesului de implementare garantează succesul bazându-se pe patru elemente principale:
•Demonstrarea conceptului/ Project Pilot
•Abordare etapizată
•Integrarea şi dezvoltare ulterioară a aplicaţiei
•Uşurinţa utilizării aplicaţiei.
Cu o experienţă demonstrată de peste 30 de ani, SAS este recunoscut ca lider de piaţă şi inovator în domeniul inteligenţei analitice, tehnologiei data warehousing, şi al inteligenţei de afaceri (business intelligence). Capabilităţile de integrare SAS sunt superioare celor oferite de concurenţă prin faptul că inteligenţa este accesibilă utilizatorilor în orice moment, din orice sursă şi în formatul potrivit.
Pentru mai multe detalii cu privire la soluţiile SAS pentru Sectorul Public, vizitaţi pagina Web: http://www.sas.com /govedu/index.html



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite