Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Bogdan Seica, managing partner Global Eye Technologies: „Dorim să fim un jucător important pe piaţa de Business Continuity”

02 Iunie 2008



La sfârşitul lui 2007, pe piaţa locală a soluţiilor de Business Continuity şi-a făcut apariţia un nou jucător – Global Eye Technologies (GLE Technologies), companie aparţinând fondului de investiţii Global Eye Investment. Distribuitor pentru România al soluţiilor Double-Take Software, nou înfiinţata companie are un obiectiv ambiţios: de a se adresa companiilor de dimensiuni medii, o nişă neglijată de jucători mari din piaţă, în opinia lui Bogdan Seica, managing partner GLE Technologies.

GLE Technologies îşi face intrarea pe o piaţă în care există deja jucători cu implementări de referinţă pentru soluţiile de Business Continuity. Care sunt şansele companiei dvs. de a obţine rapid o cotă de piaţă semnificativă?
În opinia noastră, piaţa de Business Continuity - Disaster Recovery este o piaţă în formare, în acest moment, în România. Sunt prezenţi câţiva mari jucători internaţionali pe piaţa locală, care se adresează cu soluţii high-end companiilor din categoria large enterprise, reprezentată în general de clienţi mari din zona financiar-bancară sau telecomunicaţii. Dar doar atât! Or, este puţin probabil ca o companie de dimensiune medie, care are nevoi reale de a-şi asigura continuitatea business-ului, disponibilitatea informaţiilor fiind vitală pentru ea, să se adreseze unui furnizor a cărui soluţie costă undeva în jurul a 100.000 de euro. Această nişă de middle-market, respectiv companiile medii, reprezintă o oportunitate pentru GLE Technologies de a creşte pe piaţa de Business Continuity locală, prin serviciile şi soluţiile oferite.


Mizaţi pe argumentul preţului accesibil companiilor medii pentru a vă impune pe piaţă?
Preţurile competitive ale acestor soluţii sunt un argument important, dar nu unicul. Soluţiile Double-Take sunt folosite de mai mult de jumătate din companiile Fortune 500 pentru protecţia datelor şi a aplicaţiilor. Double Take are un portofoliu de peste 10.000 de clienţi în toată lumea, cu mai mult de 150.000 de licenţe în producţie în acest moment. Nu este o soluţie dedicată unei anumite verticale, iar acest lucru poate reprezenta un atu pe piaţă, adresându-se oricărui tip de companie, de la 5 utilizatori, la 3.000. Cerinţa de bază este ca respectiva companie să realizeze că are de protejat o serie de servicii critice, cum ar fi o aplicaţie ERP, CRM, e-mail şi datele furnizate de acestea. Ori, în conjunctura actuală, în care accesibilitatea datelor şi aplicaţiilor reprezintă un factor critic, „căderea“ unei aplicaţii, blocarea accesului la anumite informaţii înseamnă pierderi considerabile pentru orice companie. Există studii specifice care explică în mod clar că imposibilitatea recuperării datelor în caz de dezastru şi revenirea online se poate solda în cazurile extreme chiar cu exit-ul din business pentru anumite companii, iar cel mai uzual prin scăderea cotei de piaţă, iar practica a confirmat aceste studii în mod frecvent. Din păcate, în România, la acest moment, nu există o conştientizare la nivelul de management al companiilor a importanţei unei soluţii de protejare a datelor şi aplicaţiilor critice. Soluţia cel mai frecvent folosită, cea de backup pe bandă, este deja depăşită – în cazul apariţiei unui incident, în mijlocul zilei sau la sfârşitul programului se pierd practic toate datele din ziua respectivă.


Care sunt atuurile care credeţi că vor face din aplicaţia Double Take un competitor serios al soluţiilor deja existente?
Un prim avantaj ar fi că Double-Take protejează datele în timp real şi reprezintă o garanţie a faptului că, în cazul apariţiei unui incident care indisponibilizează o aplicaţie (ERP, CRM, e-mail, bază de date etc.), nu vor exista pierderi de date, iar utilizatorii îşi vor putea relua activitatea într-un interval de maxim cinci minute de la producerea incidentului. Aici nu ne referim doar la incidente şi dezastre naturale, inundaţii, incendii etc., cele mai frecvente incidente sunt cele cauzate de erori umane şi defecţiuni hardware, care pot indisponibiliza o aplicaţie sau un server. Pe de altă parte, Double Take nu are nevoie de resurse de infrastructură suplimentare, foloseşte doar infrastructura IP clasică şi lucrează foarte bine la distanţă. Integrarea se face independent de servere şi sisteme de stocare şi, prin utilizarea unei tehnologii proprietare de transfer asincron al datelor în reţea, software-ul poate fi folosit la replicare şi fail-over pentru aplicaţii ce rulează pe platforme Microsoft, cât şi pe servere virtuale. Practic, se poate proteja orice aplicaţie care rulează în mediul Windows, fără limită de distanţă. Un alt atu care merită menţionat este implementarea facilă şi rapidă a aplicaţiilor Double Take, intervalul de timp necesar implementării fiind sub media pieţei – două săptămâni maximum pentru o soluţie la nivel enterprise.


Care sunt planurile de dezvoltare pe termen scurt ale GLE Technologies?
Nu prevedem o dezvoltare vertiginoasă în primul an, ci o creştere constantă. Estimările noastre se bazează pe semnalele pe care le avem deja din piaţă, potenţialii clienţi fiind interesaţi de serviciile noastre. Ne vom concentra, într-o primă fază, pe încheierea de parteneriate cu producătorii locali de soluţii ERP şi CRM, pentru că Double Take este o soluţie complementară acestor aplicaţii, dar şi cu integratorii existenţi pe piaţa românească. Ne propunem ca, până la sfârşitul anului, să anunţăm încheierea a cel puţin patru parteneriate.


Radu Ghiţulescu



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite