Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Te ştiu de pe Linkedin

28 Iunie 2008



După ce Bobby Voicu a ajuns reprezentantul Yahoo în România printr-un prim contact pe Linkedin (cea mai cunoscută reţea socială online), s-a vorbit foarte mult despre oportunităţile de recrutare oferite de acest mediu. Direcţia este una normală şi logică, deoarece întotdeauna cele mai bune oferte de muncă au fost disponibile prin networking-ul social, diferenţa fiind că mediul online actual a schimbat fundamental acest concept. Dacă până acum câţiva ani, cercul social era relativ restrâns şi se limita la cunoştinţe directe, astfel de platforme amplifică acest proces printr-o progresie geometrică, Linkedin ajungând acum la cca 12 milioane de utilizatori înregistraţi.
Reţeaua Linkedin, spre exemplu, poate fi şi un bun sistem de trasabilitate pentru resursele umane; poţi urmări traseul profesional al cuiva şi chiar stabili un pattern de mişcare de la o companie la alta. La fel de uşor poţi afla pe unde au ajuns unii dintre foştii colegi de şcoală sau de birou sau poţi obţine informaţii despre o persoană înainte de o întâlnire face-to-face.
Mergând pe ideea ,,prietenii prietenilor mei sunt prietenii mei“, platforme ca Linkedin, Ecademy sau Plaxo sunt locul ideal pentru partajarea de informaţii şi experienţe din zona profesională. Poţi primi sau face o recomandare, poţi primi răspunsuri la întrebări sau te poţi înscrie pentru discuţii în grupuri tematice foarte diversificate. Cel mai important aspect este că oamenii sunt profesionişti, activi şi deschişi, aşa că sunt toate şansele să primeşti răspuns la o solicitare. Mai zilele trecute cineva cerea o recomandare pentru un CRM web based destinat unei companii medii. În 2-3 zile a primit peste 30 de răspunsuri pertinente, bazate pe experienţe reale şi relativ bine documentate, adică o consultanţă de calitate şi gratuită.


Gabriel Vasile



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite