Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

GTS Telecom mizează pe creşterea organică, dar nu exclude achiziţiile

29 Iunie 2008



GTS Telecom reprezintă un factor important de creştere a prezenţei GTS Central European în regiune, a anunţat noul CEO al grupului, Adam Sawicki, cu ocazia finalizării preluării companiei-mamă de către un consorţiu reprezentat de trei fonduri de investiţii americane. Dan Mihăescu, country manager GTS Telecom, a precizat că politica subsidiarei locale este de a menţine creşterea organică, însă nici achiziţiile nu sunt excluse.
„Obiectivul nostru strategic în 2008 este de a continua trendul crescător imprimat în anii anteriori atât la nivelul cifrei de afaceri, cât şi al eficienţei companiei. Ne vom concentra în continuare pe furnizarea de soluţii de comunicaţii personalizate în segmentele companiilor multinaţionale şi ale firmelor mari şi ne vom consolida poziţia pe piaţa serviciilor de calitate, nu doar sub aspect tehnologic, ci mai ales la nivelul suportului tehnic şi comercial“, a declarat Dan Mihăescu cu ocazia recentului eveniment, în cadrul căruia a fost anunţată preluarea companiei-mamă, GTS Central European Holding BV (GTS CE), de către un consorţiu de fonduri de investiţii (reprezentat de Columbia Capital, M/C Venture Partners şi Innova Capital). Finalizarea negocierilor legate de preluarea pachetului integral de acţiuni al grupului GTS CE a fost marcată în România prin prezenţa lui Rob Savignol, din partea M/C Ventures, şi Adam Sawicki, noul CEO al GTS CE. Nu au fost date amănunte despre valoarea tranzacţiei, subliniindu-se că efortul preluării GTS a necesitat reunirea a trei fonduri de investiţii. Savignol a mai declarat că politica consorţiului este de a accelera ritmul de creştere a GTS CE prin extinderea în noi ţări şi că problema exitului din grup va fi abordată din perspectiva evoluţiei pieţei şi a companiei pe această piaţă, respectiv, în funcţie de condiţiile în care se realizează obiectivele de creştere pe regiuni (GTS CE deţine o reţea de telecomunicaţii cu o lungime totală de 60.000 km, grupul operând în Republica Cehă, Polonia, România, Slovacia, Ungaria şi, prin intermediul partenerilor locali, compania desfăşoară activităţi în Bulgaria, Croaţia, Lituania, Serbia, Slovenia şi Ucraina).
Adam Sawicki a detaliat strategia pe care o va urma grupul la nivel regional: „Strategia noastră în următorii ani va urma principiul: «One region, one network, one offer». Avem în plan extinderea ariei de acoperire şi deschiderea de noi filiale în Austria şi Germania şi nu excludem din planurile noastre ţări ca Elveţia, Franţa şi Italia. Totodată, vom continua să fim atenţi şi la oportunităţile de achiziţii de noi operatori din regiune“, a subliniat Sawicki, care a precizat că evoluţia partenerului din România este foarte bună, însă la nivel local se va menţine accentul pe creşterea organică, nefiind excluse achiziţiile.


Cumpărăm când considerăm că ne convine
Ideea preluărilor a fost susţinută şi de către Dan Mihăescu, country manager GTS Telecom, care ne-a declarat că, pe plan local, compania target-ează deja o serie de firme cu profil asemănător, însă va aştepta momentul oportun pentru a face acest pas. „Decizia va trebui luată în funcţie de evoluţia pieţei, la preţul şi momentul potrivite, care să ne avantajeze, un element important reprezentându-l şi structura portofoliului de clienţi al respectivei companii“, a subliniat oficialul GTS Telecom, insistând pe faptul că firma îşi focalizează oferta către sectorul corporate.
Potrivit datelor furnizate de oficialii companiei, GTS Telecom a raportat în 2007 o creştere a veniturilor afacerilor de 27,7 procente faţă de 2006, până la un nivel de 16,17 milioane de euro (la nivelul grupului, 2007 a adus o creştere de 3,6 procente faţă de 2006, valoarea totală fiind de 396 milioane de euro). Dan Mihăescu estimează pentru 2008 menţinerea ritmului de creştere, susţinut şi prin intensificarea operaţiunilor desfăşurate în Bulgaria, Moldova şi Turcia. Subsidiara din România îşi va păstra un rol important în furnizarea de servicii la nivel regional. „Vom continua să poziţionăm pe piaţă servicii de calitate (conform datelor furnizate de companie, nivelul de satisfacţie al clienţilor este estimat la 6,4 puncte pe o scală de 7 puncte – n.r.), prin care să susţinem expansiunea geografică a grupului în România şi în regiune“, a subliniat în finalul evenimentului Dan Mihăescu.


Radu Ghitulescu



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite