Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Non multa, sed multum!

26 Octombrie 2004



Radu Magda, General Manager Computer Sharing BucurestiComputer Sharing Bucuresti a impus in afaceri dictonul lui Plinius: Non multa, sed multum!
In 11 ani de existenta Computer Sharing Bucuresti (CSB) a pus cu consecventa calitatea inaintea cantitatii, conform dictonului non multa, sed multum. A reusit astfel sa devina un apreciat integrator si furnizor de solutii complexe pentru clienti de anvergura. Preluand lucrari pe care putine companii sunt capabile sa le efectueze, se poate afirma, fara ezitare, ca a intrat in clubul de elita al firmelor de IT din Romania. De altfel ar fi fost greu sa se rateze o asemenea apartenenta: pe parcursul interviului cu Radu Magda, partener si general manager CSB, am constatat ca se plimba pe taramul ideilor cu eleganta si siguranta caracteristice unui veritabil gentleman.


In 2003 cifra de afaceri a companiei pe care o conduceti s-a ridicat la 3 milioane USD. Care au fost principalele motoare care au sustinut aceasta dezvoltare?
Principalele motoare sunt competenta profesionala, motivarea salariatilor si preocuparea constanta pentru satisfactia clientilor aplicate in aceeasi masura celor 3 directii principale de activitate ale firmei CSB: consultanta si activitati de implementare in domeniul ERP; dezvoltare de sisteme la cheie; promovarea solutiilor de sisteme bazate pe echipamente si programe ale firmei IBM.


Atat dumneavoastra, cat si partenerii Romulus Andrei si Stefan Frustok, sunteti absolventi ai Facultatii de Automatica. In ce masura aceasta institutie de invatamant superior v-a pregatit pentru a conduce o afacere de succes?
Au trecut multi ani de cand am absolvit Facultatea de Automatica. Cred ca pregatirea din facultate, atunci ca si acum probabil, nu viza decat intr-o foarte mica masura domeniul conducerii afacerilor. Daca totusi am dori sa facem o legatura, am putea mentiona o anumita viziune „sistemica“ asupra lumii si legitimarea prezentei noastre in domeniul foarte dinamic al tehnicii de calcul. Din activitatea de cercetare stiintifica, la ICI, in care am fost angajat pana in 1991, am dobandit experienta managementului proiectelor informatice si stiinta alcatuirii unei echipe performante. Am pornit la drum cu deviza „non multa, sed multum“ si am deprins conducerea afacerilor din mers, ca toti ceilalti.


O parte din experienta acumulata in domeniul consultantei se leaga de compania Deloitte & Touche. Ce ne puteti spune despre aceasta companie si ce rol a avut in formarea profesionala a asociatilor?
Despre firma Deloitte & Touche, binecunoscuta si la noi in tara, este suficient sa spun ca este un membru important in clubul, tot mai restrans, al celor mai mari firme de consultanta din lume. Experienta dobandita cat am fost impreuna cu aceasta firma a fost plina de invataminte pentru noi. Acolo am inteles cum functioneaza in realitate mecanismele economiei de piata si necesitatea aplicarii riguroase a metodologiilor de varf in activitatea de consultanta.


Care sunt argumentele care au determinat clientii sa aleaga solutiile CSB si nu pe cele ale concurentei?
CSB nu isi propune sa reinventeze nimic. In masura posibilitatilor ne straduim sa identificam pentru clientii nostri cele mai bune solutii propuse pe plan mondial. Pe acestea stim insa sa le adaptam la specificul local. In acest fel clientii nostri sunt racordati la curentele europene si mondiale, fara a renunta la unele cerinte particulare legate de etapa prin care Romania trece in prezent.


Omul de afaceri roman nu stie ce vrea, nu stie ce-i trebuie in momentul in care se hotaraste sa informatizeze business-ul pe care-l conduce. Ce accent puneti pe educarea clientului, pe etapa de pre-sales?
Aceasta este una din marile noastre probleme in momentul de fata. Ne trebuie multa rabdare, tact si un anume spirit pedagogic ca sa convingem interlocutorii nostri cu functii de raspundere de necesitatea alegerii unei anumite solutii de informatizare. In faza de pre-sales noi facem in fapt consultanta, educatie IT. In mod uzual propunem clientului, inainte de a incepe un proiect, elaborarea unui studiu in vederea identificarii necesitatilor sale si a celor mai potrivite solutii.


Stiu ca si alte companii fac acelasi lucru. Din pacate aceasta nu este suficient. Ar trebui un efort conjugat al mai multor entitati. Ne asteptam la o implicare mai intensa din partea unor institutii guvernamentale, a unor organizatii profesionale, a mass media si a institutiilor academice.


In Romania se spune ca sunt tot atatea ERP-uri cate fabrici exista. Bineinteles, exemplul poate fi extins si la alte tipuri de sisteme. Care credeti ca este antidotul la avalansa de solutii existente in acest moment pe piata interna?
Din pacate un astfel de antidot nu exista. Aici este vorba despre un proces de maturizare. Pe masura ce factorii de decizie vor intelege de ce trebuie sa investeasca in instrumentele informatice avansate (considerate in prezent de multi un accesoriu de lux care contribuie in primul rand la imagine), vor progresa si metodele de selectie, iar cei mai buni la propriu, adica cei cu cel mai bun raport cost/performanta se vor impune. In prezent, in Romania nu poate fi vorba de o legatura logica intre calitatea intrinseca a unui produs ERP si numarul de instalari. Pe de alta parte, lipsesc sau sunt slab reprezentati pe piata arbitrii: organizatiile de evaluare si analiza. Constituirea unor astfel de organizatii, specializate si neutre, ar fi cu siguranta binevenita, atat pentru utilizatori cat si pentru furnizorii de sisteme ERP.


Aveti doi parteneri de anvergura: IBM si SAP. Cum decurge relatia cu acestia si ce noutati ati preluat de la acestia in ultimul timp?
Asa cum am mai spus nu dorim sa reinventam nimic ci sa intelegem si sa aplicam in mod eficient cele mai bune solutii existente in lume. Acesta este motivul pentru care parteneriatul cu firmele IBM si SAP este foarte important pentru firma noastra. Ambii sunt lideri in segmente importante ale pietei IT si promotori de prim rang ai solutiilor informatice avansate in toate domeniile.


De la IBM luam diverse elemente de infrastructura informatica, cu precadere echipamente din clasa midrange:

  • serverele IBM iSeries si IBM pSeries
  • sistemele avansate de stocare si arhivare date
  • sistemele avansate de imprimare



    Parerea ta conteaza:

    (0/5, 0 voturi)

    Lasa un comentariu



    trimite