Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Colaborarea dintre Euroweb Romānia şi SolvIT Networks pentru implementarea aplicaţiilor de la Computer Associates aduce un plus de valoare serviciilor oferite de operatorul de telecomunicaţii

23 Iulie 2008



SolvIT Networks este partenerul ales de operatorul de telecomunicaţii Euroweb România S.A. pentru implementarea unui proiect complex, bazat pe produsele CA Spectrum şi CA ServiceDesk de la Computer Associates. Soluţia a condus la eficientizarea proceselor legate de suportul tehnic oferit clienţilor, managementul bazei de date şi scurtarea timpului de rezolvare a solicitărilor primite de departamentul suport tehnic.
Euroweb România este unul dintre jucătorii importanţi ai pieţei de telecomunicaţii din România. Acţionarul principal al Euroweb România S.A. este Invitel Rt., operatorul alternativ cu cea mai mare infrastructură proprie din Sud-Estul Europei.
Fondată în 1998 prin achiziţionarea de către Euroweb International a Diviziei Internet Rokura Sumitcom şi a societăţii private Mediator, Euroweb România S.A. este iniţiatorul unuia dintre primele servicii comerciale de acces la Internet din România - reţeaua Starnets (1993). Deschizător de drumuri în industria telecomunicaţiilor din România, Euroweb este membru fondator al A.N.I.S.P. (Asociaţia Naţională a Internet Service Provider-ilor) şi iniţiator al proiectului RoNIX (Romanian Network for Internet eXchange).
Compania şi-a focalizat activitatea pe furnizarea de soluţii de comunicaţii IP şi Internet destinate segmentului de afaceri, precum şi pe integrarea strategică a serviciilor complementare acestora, ca de exemplu VoIP şi video-telefonie.
Euroweb România deţine certificările ISO 9001 şi ISO 14001 pentru managementul sistemelor de calitate şi mediu.


Contextul care a condus la căutarea unei soluţii potrivite pentru managementul suportului tehnic oferit clienţilor
Dezvoltarea pieţei de telecomunicaţii din România a reprezentat o constantă a ultimilor ani, fapt care a condus inevitabil la creşterea companiilor de profil care activează în prezent în acest domeniu. În categoria operatorilor de telecomunicaţii care au cunoscut o evoluţie constant pozitivă, atât din punctul de vedere al indicatorilor financiari, cât şi al numărului de clienţi şi angajaţi, se numără şi Euroweb România S.A., companie înfiinţată în 1998. Creşterea business-ului companiei a creat necesitatea existenţei unei soluţii eficiente de management al suportului tehnic, sistem care să asigure oferirea de răspunsuri prompte şi rezolvarea cât mai rapidă a tuturor solicitărilor venite din partea clienţilor. În plus, obţinerea de către Euroweb a certificării pentru managementul calităţii ISO 9001, precum şi standardele impuse de legislaţia în vigoare în ceea ce priveşte serviciile de telecomunicaţii au impus căutarea de soluţii pentru eficientizarea proceselor şi pentru optimizarea procedurilor interne de lucru. „Unul dintre principalele avantaje competitive pe care le deţinem este receptivitatea şi promptitudinea cu care tratăm toate cererile venite din partea clienţilor noştri”, declară domnul Cătălin Scarlat, Director Dezvoltare şi Marketing la Euroweb România S.A. „Mergând pe principiul că totul este perfectibil, am ajuns la concluzia că un sistem integrat care să susţină activitatea de suport tehnic devine o necesitate în condiţiile dinamicii actuale a pieţei în cadrul căreia activăm”.



Cătălin Scarlat, Director Dezvoltare şi Marketing Euroweb România


Euroweb România a avut setate încă de la început obiective clare pentru acest proiect. Astfel, prin implementarea soluţiei SolvIT Networks s-a dorit:
- reducerea costurilor operaţionale prin limitarea resurselor alocate pentru monitorizarea şi managementul reţelei;
- creşterea productivităţii prin oferirea de instrumente de lucru performante angajaţilor;
- mărirea profitului, prin scăderea incidentelor care afectează funcţionarea serviciilor;
- reducerea numărului de apeluri telefonice venite din partea clienţilor, prin oferirea de acces direct la conturile individuale ale clienţilor printr-o interfaţă securizată web-based;
- managementul automat al SLA, prin existenţa unor date clare şi exacte referitoare la timpii de funcţionare a circuitelor şi echipamentelor.


Soluţia implementată de SolvIT Networks
Analiza derulării proceselor specifice activităţii de suport tehnic
a Euroweb a scos la lumină o serie de particularităţi specifice, în condiţiile în care Euroweb se axează pe oferirea de servicii de telecomunicaţii cu precădere segmentului corporate. Pentru soluţionarea problemelor expuse de specialiştii Euroweb, SolvIT Networks a propus implementarea unui proiect bazat pe 2 produse ale companiei Computer Associates, respectiv CA Spectrum şi CA ServiceDesk. Proiectul se desfăşoară pe o perioadă estimată la 3 ani şi presupune dezvoltarea mai multor funcţionalităţi. Soluţia oferă posibilitatea configurării on-line pentru echipamentele active. Acesta se poate face şi utilizând agenţi de configurare/monitorizare. Există de asemenea posibilitatea de a aplica măsuri de filtrare/configurări temporare, cu
ridicarea automată a restricţiilor după perioada prestabilită. Căutarea unui echipament este facilă, realizându-se după diverse criterii (sau orice combinaţie între ele).
Până la acest moment au fost implementate baza de date care conţine istoricul circuitelor şi al clienţilor şi procedura de deschidere de tichete, precum şi arhiva acestora, pe fiecare client în parte, acestea funcţionând în prezent în parametri normali. Este în curs de implementare sistemul de raportare a parametrilor de funcţionare a serviciilor către clienţi prin intermediul unei interfeţe web-based securizate, în care clienţii vor avea acces nelimitat la datele contului propriu.


Beneficii obţinute de Euroweb România
“Implementare soluţiei propuse de partenerii noştri de la SolvIT Networks a condus deja la rezultate concrete, care ţin de eficientizarea activităţii departamentului nostru de suport tehnic. Astfel, existenţa unei baze de date care să păstreze istoricul tuturor solicitărilor unui client, precum şi paşii urmaţi pentru soluţionarea cererii au ca rezultat scurtarea timpului de răspuns şi implicit creşterea gradului de satisfacţie al clienţilor”, declară domnul Cătălin Scarlat. „Faza următoare a proiectului, care
presupune implementarea sistemului de raportare transparentă a parametrilor de calitate a serviciilor oferite, ne va aduce un plus de credibilitate, contribuind în mod pozitiv la imaginea pe care am creat-o în cei 10 ani de activitate”.
„Implementarea şi integrarea soluţiilor CA Spectrum şi CA ServiceDesk la Euroweb au fost pentru echipa SolvIT Networks un examen, pe care consider că l-am trecut cu bine”, declară Mihai Scemtovici, Director de Dezvoltare al SolvIT Networks. „Deşi echipa de implementare a fost una experimentată, particularităţile infrastructurii de reţea şi gradul ridicat de pregătire şi profesionalism al echipei tehnice a Euroweb au creat consultanţilor noştri noi provocări pe toată durata implementării.
Suntem multumiţi că beneficiile integrării celor două soluţii sunt în acord cu cerinţele clientului şi suntem siguri că experienţa acumulată pe parcursul implementării acestui proiect ne va fi foarte utilă în proiectele viitoare. Am apreciat de asemenea
profesionalismul conducătorilor de proiect ai Euroweb, care au reuşit să transpună cerinţe foarte complexe într-un proiect etapizat pe 3 ani, având ţinte foarte precise pentru beneficiile pe care doresc să le obţină în fiecare etapă a proiectului.
Consider că, într-o piaţă foarte concurenţială cum este cea a furnizării de servicii date din România, decizia Euroweb de a implementa soluţii software consacrate, care să le furnizeze proactivitate în rezolvarea eventualelor probleme de reţea şi o mai bună organizare a furnizării de suport către clienţi, este un exerciţiu de maturitate care confirmă intenţia lor clară de a-şi păstra un loc important în rândul furnizorilor de servicii de telecomunicaţii din România”, adaugă domnul Mihai Scemtovici.
SolvIT Networks, în calitatea de Enterprise Partner CA, îşi propune să ofere pe piaţa românească soluţii complete de management al serviciilor, al infrastructurii şi al proceselor, printr-un portofoliu variat de produse şi acoperind o gamă extinsă de cerinţe tehnologice.



Mihai Scemtovici, Director de Dezvoltare SolvIT Networks


SolvIT Networks realizează acest obiectiv cu succes, beneficiind de personal instruit, specialişti certificaţi tehnic pentru fiecare tip de soluţie oferită, cu o experienţă de peste 6 ani în proiecte de anvergură în România şi în regiunea Sud-Est europeană.
Pe site-ul www.solvitnetworks.com aveti acces la informaţii detaliate despre companie şi produse.



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite