Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Pentru buna colectare a banilor publici, Computer Sharing propune SAP® TRM Taxe şi Impozite

24 Septembrie 2008



Cu toţii ne dorim drumuri mai bune, spitale mai curate şi şcoli mai frumoase, însă pentru aceasta banii publici trebuie colectaţi şi administraţi eficient. Din păcate, aceste aşteptări nu pot fi împlinite doar cu abacul şi creionul, iar administraţia publică din România are nevoie de instrumente moderne care să asigure adaptarea rapidă la schimbările legislative, plata taxelor de către toţi contribuabilii şi informarea corectă a acestora.


Ce face dificilă gestiunea taxelor şi impozitelor pentru sectorul public?
Cetăţenii, în sarcina cărora este plata taxelor şi impozitelor, crează o presiune tot mai mare asupra administraţiilor publice locale pentru furnizarea de servicii de calitate privind calculul taxelor, informarea şi plata acestora. Presiunea este accentuată de suportul financiar insuficient din partea administraţiei centrale. Această situaţie cere însă o atenţie deosebită acordată colectării obligaţiilor financiare, deoarece este singura soluţie pentru creşterea disponibilităţilor financiare ale administraţiei publice locale şi implicit pentru a investi în dezvoltarea unor servicii de calitate.
În acelaşi timp însă, o mare parte dintre aplicaţiile informatice, destinate în prezent gestionării relaţiei cu contribuabilul, suferă de integrarea insuficientă a aplicaţiilor utilizate în interiorul instituţiei publice şi respectiv a acestora cu aplicaţiile externe ale instituţiilor partenere, de faptul că dezvoltarea foarte particularizată a aplicaţiilor, realizată în mare parte cu resurse proprii, respectiv tehnologia informatică de generaţie mai veche pe care se bazează acestea, nu permit o adaptabilitate uşoara la noi cerinţe.
Problemele cu care se confruntă administraţia publică în privinţa colectării obligaţiilor financiare se referă la:
- incapacitatea de a depista eventualele datorii necolectate sau chiar fraude în declararea acestora
- insuficienta flexibilitate în adaptarea rapidă la modificările legislative din ce în ce mai complexe
- dificultăţi în asigurarea serviciilor către cetăţeni sau companii în timp real, cu cerinţe de acces permanent pentru informare, înregistrare cereri şi obţinere răspuns la acestea, pe diferite canale de acces, cum ar fi telefon, fax, mail, Internet.
Aplicaţiile informatice disponibile în prezent pentru gestiunea taxelor şi impozitelor nu oferă în general o integrare a informaţiilor şi o vedere unică asupra contribuabilului, care să furnizeze în mod
operativ şi eficient informaţii asupra datoriilor şi disponibilităţilor financiare. Rezultatul este o colectare ineficientă a sumelor datorate şi respectiv servicii nesatisfăcătoare către cetăţeni.


SAP® TRM, soluţia optimă pentru gestionarea taxelor şi impozitelor
Soluţia oferită de SAP privind gestionarea taxelor şi impozitelor, SAP® TRM Taxe şi Impozite pentru Sector Public, susţine într-un mod integrat şi eficient gestiunea taxelor şi impozitelor şi oferă o imagine generală asupra obligaţiilor contribuabililor.
Parte a portofoliului de soluţii SAP destinate administraţiei publice, SAP® TRM oferă funcţii şi procese comune tuturor instituţiilor responsabile de colectarea veniturilor publice, asigurând în acelaşi timp, prin versiunea localizată pentru România, complianţa cu cerinţele legislative specifice.
În relaţia cu autorităţile, aceeaşi persoană sau companie se poate afla în ipostaze diferite, cum ar fi cea de contribuabil plătitor de taxe şi impozite sau de beneficiar al unei sponsorizări, finanţări.
Spre deosebire de alte soluţii similare, care tratează astfel de cazuri ca relaţii disjuncte, SAP® TRM furnizează o imagine integrată asupra contribuabilului şi a operaţiilor financiare efectuate în relaţia cu acesta în toate tipurile de roluri pe care acesta le are în această relaţie.
Imaginea unică asupra contribuabilului, creşterea performanţei în colectarea veniturilor şi flexibilitatea în adaptarea la cerinţele legislative, prin configurare şi nu prin dezvoltări specifice, sunt atuurile soluţiei.
Proiectată să gestioneze volume mari de date, flexibilă, eficientă, integrată cu toate celelalte componente ale unui sistem informatic integrat destinat administraţiei publice şi accesibilă facil prin interfaţa de tip WEB, SAP® pentru Taxe şi Impozite este soluţia potrivită pentru implementarea cerinţelor actuale în domeniul taxelor şi impozitelor locale.


O soluţie globală acum şi în România
SAP® TRM RO pentru Primării este o soluţie creată pentru gestionarea taxelor şi impozitelor locale, în conformitate cu legislaţia din România.
Ea este destinată gestionării relaţiei cu contribuabilii, din punct de vedere al impozitelor şi taxelor locale, la nivelul Departamentelor de Taxe şi Impozite din cadrul Primăriilor.
Asigură evidenţierea relaţiei cu contribuabilii, constituirea datoriilor acestora faţă de Primărie şi urmărirea colectării. La baza realizării soluţiei a stat soluţia SAP destinată gestionării relaţiei adminstraţiei publice cu contribuabilii, SAP® Taxe şi Impozite pentru Sector Public.


Principalele funcţii asigurate se referă la:
•Înregistrarea datelor privind contribuabilii persoane fizice sau juridice şi stabilirea eventualei relaţii între aceştia
•Înregistrarea datelor contractuale între contribuabil şi administraţia publică
•Constituirea datoriei, pe baza parametrilor şi a algoritmului de calcul specifici fiecărui tip de taxă sau impozit în parte şi încadrarea ei în timp
•Tratarea diverselor tipuri de scutiri şi reduceri
•Încasarea debitelor
•Modalităţi de urmărire a creanţelor
•Rapoarte specifice în conformitate cu legislaţia în vigoare
Operaţiunile referitoare la colectarea veniturilor rezultate din taxe şi impozite sunt contabilizate automat la nivel de detaliu în componenta SAP® TRM, într-un sub-registru al Contabilităţii Generale din SAP, şi transferate periodic în forma sumarizată în contabilitatea financiară, eliminând astfel redundanţa operaţiunilor şi permiţând prelucrarea eficientă a unor volume mari de date.
Sunt suportate procese financiare specifice pentru Gestiunea Taxelor şi Impozitelor:
•Gestiunea Plăţilor
•Gestiunea Retururilor
•Virări de sume
•Corespondenţă – avizări şi somaţii
•Colectare sume prin agenţii externe
•Calcul bonitate Clienţi
•Înregistrarea altor documente
•Reeşalonarea datoriilor
•Anulări de sume
Pentru a veni în sprijinul unei implementări rapide şi uşor de asimilat, sunt preconfigurate în soluţie tipurile de impozite impuse de legislaţie, cu algoritmii şi datele de calcul specifice, precum şi modele pentru principalele tipuri de taxe ce pot fi stabilite de Consiliul Local.


CSB s-a specializat în SAP pentru administraţia publică
Computer Sharing Bucureşti, societate comercială privată românească care activează în domeniul tehnologiei informaţiei, furnizează din 2002, ca partener al firmei SAP, servicii complete de implementare, consultanţă şi suport pentru soluţiile SAP. Cu o echipă de peste 60 de specialişti cu bogată experienţă IT şi expertiză în diverse industrii, dintre care 30 consultanţi SAP, CSB a abordat ca una dintre direcţiile strategice în cadrul firmei furnizarea soluţiilor informatice complete şi a pachetelor de servicii de implementare corespunzătoare pentru administraţia publică, promovând o soluţie SAP personalizată pentru acest domeniu în Primării şi Consilii Locale.
În acest context, alegerea SAP® TRM pentru implementarea gestiunii taxelor şi impozitelor locale apare ca o opţiune firească, având în vedere integrarea nativă a SAP® TRM cu celelalte componente SAP destinate administraţiei publice.
Accesul cetăţenilor prin portal la informaţii privind taxele şi impozitele, completarea şi înregistrarea on-line a formularelor necesare (e.g. declaraţii de impunere) precum şi plata on-line a obligaţiilor sunt facilităţi de integrare prin Portal în timp ce CRM asigură funcţii de tip Centru de Contact cu cetăţenii.
Firma Computer Sharing Bucureşti a personalizat soluţia SAP TRM pentru cerinţele legislative şi procesele specifice din departamentele de specialitate din Primării aşa cum a personalizat şi celelalte componente ale soluţiei SAP cu privire la gestiunea bugetelor şi contabilitate, urmărire investiţii, achiziţii publice şi urmărire contracte, gestiunea patrimoniului, putând astfel să ofere gama completă de soluţii SAP pentru administraţia publică şi serviciile de implementare corespunzătoare, într-o strategie de implementare etapizată, specifică fiecărei instituţii publice în parte.


Având în vedere experienţa noastră în implementarea soluţiilor pentru administraţia publică şi cunoscând dinamica modificărilor legislative în domeniu, am considerat ca o facilitate importantă punerea la dispoziţie
de către SAP a unui instrument flexibil de parametrizare / extensie a procedurilor de calcul debite contribuabil, incluse în prezent în SAP® TRM, în condiţiile localizării pentru România.


Ciprian Bîrlica, Senior Consultant,
specialist SAP® TRM,
Computer Sharing Bucureşti


„Firma CSB este Partener SAP în România şi a acumulat o experienţă relevantă în implementarea soluţiei SAP destinate administraţiei publice. Integrarea nativă cu gestiunea bugetelor şi contabilitatea din SAP, dar şi posibilitatea de interconectare cu instrumente SAP destinate să faciliteze serviciile publice de tip e-guvernare, cum ar fi SAP Portal şi SAP CRM, sunt argumente care ne-au decis să alegem SAP® TRM ca soluţie optimă pentru implementarea gestionării taxelor şi impozitelor“.

Iulia Tufiş, Consulting Manager,
Computer Sharing Bucureşti


Gabriel Vasile



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite