Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Tivoli Express + servicii, soluţia IBM pentru bugete IT mici şi medii

25 Septembrie 2008



O bună parte a atenţiei pe care IBM o acordă companiilor mici şi mijlocii se regăseşte în soluţiile destinate managementului sistemelor IT. IMM-urile, relativ greu de definit în România, sunt foarte diversificate ca număr de angajaţi şi tip de activitate. Infrastructura IT poate fi simplă, un singur server rulând câteva aplicaţii, sau eterogenă, cu mai multe servere, sisteme de operare şi aplicaţii oferite de companii diferite. Problemele sunt însă comune şi ţin mai ales de dificultatea administrării infrastructurii IT pe fondul necesităţii constante de a ţine pasul cu: dezvoltarea companiei, schimbările de legislaţie, lipsa personalului calificat, dependenţa de furnizorii de IT, securitatea informatică etc.


În acest context, IBM a dezvoltat soluţii dedicate pentru companiile mici şi medii, fără a se limita doar la a adapta pentru acestea soluţiile dedicate segmentului enterprise. Pe aceste considerente a fost dezvoltată familia IBM Express, care conţine atât produse, cât şi soluţii şi servicii. IBM Tivoli Express este unul dintre pachetele IBM Express dedicat administrării infrastructurii IT a unei companii mici sau medii, oferind soluţii pentru: monitorizare, back-up/recovery, security management, desktop/server management, şi o gamă extinsă de servicii.


Monitorizarea constantă
Identificarea unei probleme în timp util este o provocare pentru orice IT manager, iar soluţia este ca identificarea unei anomalii de funcţionare să fie făcută înainte ca aceasta să devină o problemă. Aparent aplicaţiile sofisticate de analiză şi monitorizare ce permit o abordare proactivă sunt destinate doar companiilor mari cu bugete mari şi departamente IT super pregătite, însă în realitate costurile şi funcţionalităţile sunt accesibile tuturor. Un instrument precum IBM Tivoli Monitoring scuteşte administratorii de sistem de analiza manuală a volumelor mari de date de performanţă pentru a identifica şi rezolva problemele. Activitatea este monitorizată automat şi comparată cu modele de performanţă, iar aplicaţia oferă, pe un portal centralizat, rapoarte complexe privind evoluţia şi impactul asupra operaţiunilor. Mai mult, pe baza unor colecţii de ,,best-practices”, oferă şi sugestii privind măsurile de corecţie. IBM Tivoli Monitoring urmăreşte aplicaţii, baze de date, servere pe orice platformă disponibilă (Windows, Linux, Unix, SNMP etc) şi permite utilizatorilor să vizualizeze date în timp real sau istorice pentru orice server prin intermediul unui browser de Web sau al unei interfeţe grafice de utilizator, amândouă bazate pe Java.


Managementul securităţii informaţiei şi al accesului la resurse
Deşi poate părea surprinzător pentru unii, IBM oferă unele dintre cele mai performante unelte pentru securizarea fluxului de mesagerie şi a accesului la resursele companiei. Aceste unelte au intrat în portofoliul IBM după achiziţionarea companiei ISS (Internet Security Systems) în 2006. Într-o lume în care zilnic sunt expediate peste 80 de miliarde de email-uri (extindere regională, teleworking, cost redus), mesageria electronică a devenit cea mai răspândită aplicaţie de lucru colaborativ cu un nivel critic indiscutabil. Productivitatea oricărei companii se bazează pe email, iar asigurarea accesului la email şi securizarea acestuia au devenit vitale. Din păcate, corespondenţa electronică este viciată puternic de viruşi, spam, coduri maliţioase sau phishing, iar eliminarea acestor ameninţări cere tot mai mult timp. Totuşi, suita de produse IBM Internet Security Systems combină tehnologiile anti-spam, anti-virus şi intrusion-detection pentru o protecţie proactivă la nivel de mail server. IBM Proventia Mail protejează împotriva spamului (inclusiv bazat pe imagini) cu o rată de succes de 98%, setările pot fi făcute la nivel de companie, grup sau utilizator, fiind disponibilă şi o carantină on-box de 250 GB. Modulul antivirus recunoaşte şi blochează mai mult de 120.000 de viruşi cunoscuţi şi oferă suport 24/7. IBM Proventia Mail protejează serverele şi clienţii de e-mail inclusiv împotriva atacurilor de tip “denial of service”, “directory harvest” şi “buffer overflow”. Complementar, IBM Tivoli Identity Manager Express permite companiilor mici şi medii administrarea centralizată a accesului la resursele logice (aplicaţii, documente etc) printr-un management eficient şi centralizat al parolelor şi drepturilor de acces.


Desktop/server management
În mod paradoxal, schimbarea a devenit un element constant în orice activitate. Mediul IT din orice companie nu face excepţie, iar update-urile şi patch-urile au devenit un element constant, fiind însă şi mari consumatoare de timp. IBM Tivoli Express oferă o serie de unelte care facilitează administrarea aplicaţiilor şi echipamentelor şi care permit automatizarea instalărilor de patch-uri şi update-uri. Cu aceste unelte, departamentul IT poate minimiza nevoia extensivă de suport din partea utilizatorilor şi poate aloca mai mult timp unor sarcini mai importante. IBM SolveDirect ServiceDesk este un serviciu aliniat colecţiei de bune practici ITIL (CMDB, incident şi problem management, change şi release management), oferind suport multinivel cu escaladare automată pe baza SLA şi motor de notificări (email şi sms). Este disponibil pe bază SaaS 24 /7 şi funcţionează şi pe dispozitive mobile, iar timpul de implementare este de ordinul zilelor. IBM SolveDirect ServiceDesk oferă inclusiv instrumente de raportare pentru o expunere intuitivă a datelor.


Complementar produselor din familia Tivoli Express, IBM oferă un pachet extins de servicii pentru mentenanţă hardware şi software, inclusiv pentru produse non-IBM. Clienţii pot avea astfel acces la un nivel foarte ridicat de competenţe, care va determina un timp redus de intervenţie şi garanţia rezolvării problemei. Specialiştii IBM vor pune la dispoziţia clientului un raport cu disfuncţionalitatea apărută, precum şi soluţii de eliminare a acesteia. Apelând la serviciile IBM, companiile nu vor avea nevoie de un personal IT numeros şi cu pregătire de vârf, iar costurile induse de acest personal se pot orienta către alte investiţii. Mai mult, vor beneficia de un singur centru de suport pentru orice problemă, indiferent de natura acesteia.


Gabriel Vasile



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite