Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Metode de reducere a riscului asociat deciziilor importante īn companiile medii

25 Septembrie 2008



Companiile mici şi medii în lupta cu ”peştii mari”
Chiar şi în perioadele favorabile, accesul la informaţie şi gestionarea ei reprezintă un factor important ce poate influenţa succesul unei companii. În multe sectoare de activitate, companiile mici şi medii sunt într-o continuă bătălie cu jucătorii mari, ce sunt mereu în expansiune şi care, spre deosebire de celelalte companii, au acces la resurse financiare şi tehnologice importante.
Avantajele tipice ale companiilor mici şi mijlocii, precum flexibilitatea sporită, disponibilitatea de a-şi asuma riscuri, capacitatea de decizie rapidă, “apropierea” de nevoile pieţei, uneori nu sunt suficiente pentru a contrabalansa puterea financiară a marilor jucători.

Adrian Lupău - Sales Manager Sysgenic Group


Ce face diferenţa între succes şi faliment
Rapiditatea şi corectitudinea deciziilor poate face diferenţa între succes şi faliment. Perioada critică în existenţa unei companii este cea dintre stadiul de firmă mică şi cel de jucător important.
Motivaţia este complexă: într-o companie medie de regulă s-au investit resurse financiare importante, deci miza nu e tocmai mică; numărul de angajaţi în creştere (situat undeva între 50 şi 200) nu facilitează comunicarea eficientă; liniile de decizie devin tot mai lungi şi impactul deciziilor creşte semnificativ.


Rate de profitabilitate în scădere?
Companiile medii sunt caracterizate în această etapă a evoluţiei lor de o creştere susţinută a cifrei de afaceri, a numărului de angajaţi şi, uneori, chiar a profitului în valoare nominală. Un aspect însă mai puţin studiat este acela al ratei profitabilităţii.
Bineînţeles că sunt o multitudine de factori ce pot influenţa acest criteriu, însă uneori se simte o depreciere a ratei de profitabilitate, chiar în contextul în care cifra de afaceri, numărul de angajaţi şi profitul sunt în creştere.


”Insule” de informaţii
Această perioadă este caracterizată de o lipsă acută de informaţie ca suport decizional pentru management. Date fiind resursele financiare limitate, accesul la tehnologii performante de evidenţă, gestiune şi raportare este de asemenea limitat. Pentru soluţionarea acestei probleme se apelează tot la resursele umane din companie, care acum trebuie să facă o mulţime de situaţii şi rapoarte ce nu mai sunt actuale până se predau managementului.
În lipsa unor instrumente de lucru care să eficientizeze aceste activităţi, şansele de eroare cresc exponenţial, crescând implicit şansele managerilor de a lua decizii greşite, bazate pe informaţii eronate.


Integrarea şi unificarea informaţiei – cheia succesului
De cele mai multe ori, integrarea tuturor departamentelor unei companii printr-o soluţie software integrată aduce beneficii semnificative din punct de vedere al acurateţii informaţiilor şi al transparenţei lor pentru management. Astfel, cresc şansele ca managementul să poată lua decizii rapide şi corecte, bazate de această dată pe informaţii unitare, primite în timp real.


10 ani de excelenţă în sectorul ERP
Din 1998 suntem prezenţi pe piaţa din Transilvania, dar şi pe cea bucureşteană, ca furnizor de soluţii software la cerere şi outsourcing. Suntem în primul rând o echipă tânără de 50 de angajaţi, analişti economici şi de business, secondaţi de dezvoltatori software, ce dezvoltă soluţia “IBS”, un software economic integrat de gestiune şi management, adresat în principal companiilor medii ce activează în domeniile comerţului, producţiei şi distribuţiei.
Clienţii noştri sunt companii cu cifre de afaceri între 5 şi 20 de milioane de euro din sectoare diverse de activitate, precum industria de prelucrare a lemnului, producţie de cabluri, comerţ cu echipamente şi utilaje adresate sectorului industrial, producţie de detergenţi, papetărie, panouri sandwich, distribuţie alimentară, etc. Atuul nostru principal în relaţia cu clienţii îl reprezintă flexibilitatea softului IBS şi disponibilitatea noastră de a-l dezvolta la cerere şi de
a-l customiza în funcţie de nevoile şi cerinţele clienţilor.

Sysgenic Group
Târgu Mureş, Aluniş nr. 48,
+40 265 218 397
adrian.lupau@sysgenic.com

www.sysgenic.com



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite