Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Start de succes în cursa pentru internaţionalizare. Firma de lactate Tnuva România situată pe locul 3

25 Septembrie 2008



Cel mai mare concern israelian de alimente, Tnuva, şi-a pregătit expansiunea în străinătate cu o investiţie de 55 mil. €, realizată în România. După numai zece luni de funcţionare, noua firmă de lactate Tnuva, construită la limita sudică a Bucureştiului, a atins, concomitent cu existenţa multor competitori noi, o cotă de piaţă de cca. zece procente în domeniul iaurturilor cu fructe, situându-se astfel pe locul 3 în rândul procesatorilor români de lapte.


Shmulik Porre, director general al firmei Tnuva România Dairies, explică motivele de bază: „Cu o cotă de piaţă de 70 % suntem lideri în Israel pe domeniul lactate. În afară de aceasta, piaţa noastră de lapte este saturată. De aceea, Tnuva s-a decis să iniţieze un proces de internaţionalizare. Europa de Vest are de asemenea o piaţă saturată, aşa încât ne concentrăm pe
Europa de Est. Piaţa din România are o tradiţie privitoare la consumul de lapte, care creşte în toate segmentele de producţie. Ceea ce se doreşte aici să se consume sunt inovaţie şi calitate şi exact asta le oferim şi noi.“


Lider prin calitate
Acest concept descrie strategia completă a firmei Tnuva în România. Produsele nu conţin, bineînţeles, conservanţi,
semifabricatele prelucrate, ca de ex. sucurile preparate, se achiziţionează din Europa (de ex. de la Zentis), iar din punct de vedere al gustului, toate produsele sunt de top.


Conform afirmaţiilor şefului departamentului marketing, d-na. Sagit Tzur Lahav, firma Tnuva utilizează în România numai lapte la standarde UE, deci o materie primă cu germeni sub 100.000 şi cu un număr de celule somatice mai mic de 400.000.
Un astfel de lapte brut este, de altfel destul, de greu de procurat. În acest sens, firma Tnuva a achiziţionat o fermă cu 600 de vaci, dotată cu instalaţii de muls ultraperformante, care acoperă momentan Ľ din necesarul zilnic de lapte, şi anume 100.000 litri. Restul furnizorilor sunt selecţionaţi atent, motivaţi prin bonificaţii şi susţinuţi activ prin credite la modernizarea întreprinderilor.


Laptele ajunge exclusiv în tancuri de peste 25 de tone capacitate, de unde şi păstrarea unei singure linii de recepţie a laptelui. Laptele intrat este verificat d.p.d.v. calitativ (printre altele, testul Charm şi Delvo). Materia primă este prelucrată în instalaţii
GEA TDS şi separatoare GEA Westfalia, iar engineering-ul este preluat de la KSI.


Duetul brandurilor: Tnuva şi Yoplait
Tnuva produce exclusiv în România iaurt de fructe şi deserturi sub marcă proprie sau sub licenţă Yoplait. În momentul de faţă numărul de articole este de cca. 40, comparativ cu momentul intrării pe piaţă, când existau 10 articole. Datorită infrastructurii încă deficitare în ţară, firma Tnuva a creat mai multe depozite de distribuţie în Bucureşti, Cluj şi Timişoara – pentru ca mai departe să realizeze în câteva luni distribuţia la nivel naţional. Ambele branduri sunt promovate activ la TV şi în alte media. Brand-ul Tnuva promite „continuarea dragostei de mamă“, în timp ce Yoplait aduce mai mult argumente cum ar fi gustul delicat şi modernitatea, ajungând mai aproape de consumatori. Atât Tnuva, cât şi Yoplait, apar ca produse reunite sub aceeaşi marcă.


În deplin acord cu programul de producţie, firma din Bucureşti dispune de şapte linii de umplere, printre care enumerăm o instalaţie de umplere PurePak pentru cartoane Diamond Curve, mai multe linii de umplere circulare şi liniare de la Ammann
Ampack şi o maşină FFS de la Illig. Paletizarea se realizează manual, cu cei 160 de angajaţi, structuraţi în două schimburi. Depozitul convenţional etajat cuprinde până la 1.300 de paleţi, care sunt pregătiţi pentru vânzare în schimbul de noapte de către cei 22 de angajaţi.


Integrare de la A la Z
În timp ce automatizarea tehnică a proceselor provine de la firma ProLeiT, CSB-System a soluţionat automatizarea şi integrarea tuturor celorlalte procese din întreprindere. Yaacov Zamero, şeful oficiului de informaţii responsabil şi pentru IT afirmă: „Soluţia mid-range ERP de la CSB-System oferă o bună alternativă la Oracle sau SAP, este în primul rând flexibilă şi adaptată la cerinţele noastre. Noi ne aflăm în plină fază de implementare, primim suportul de care avem nevoie şi avem persoane de contact la faţa locului. Bineînţeles că există pentru început multe situaţii care nu sunt prevăzute iniţial, dar acestea sunt rezolvate pe parcurs. Noi ne concentrăm asupra celor două domenii, şi anume MRP (Material Ressource Planning) ca funcţie foarte importantă şi asupra vânzării active prin serviciul nostru extern.“


D-nul Zamero evidenţiază: partea de achiziţii a fost foarte bine implementată după numai o lună de operare, iar partea de vânzări, integrată cu cei peste 30 de reprezentanţi conectaţi mobil. În total există peste 100 de staţii pentru înscrierea
datelor legate la CSB-System. Utilizatorii nu mai utilizează programe străine ca MS Excel, deoarece CSB-System furnizează toate aceste funcţionalităţi.


Yaacov Zamero: „Pentru firma Tnuva a fost o experienţă nouă de a avea procesul complet integrat, începând cu planificarea. Suntem mulţumiţi cu starea de lucru de până acum.“ Martin Miller, din partea CSB-System, responsabil pentru Germania de Sud şi Europa de Sud şi Est, afirmă: „Pentru noi a fost un avantaj foarte mare faptul că am fost implicaţi de la început în planificarea întreprinderii. De aceea realizarea a fost mult mai uşoară pentru toţi cei implicaţi. Tnuva a insistat ca CSB-System să modeleze toate procesele, în afară de cele tehnice. Am închis acest cerc prin includerea automatizării firmei ProLeit.“



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite