Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Sistemul ERP MERLIN, must have-ul distributiei

25 Septembrie 2008



Într-un mediu concurenţial fiecare atu contează, iar modalităţile tradiţionale de administrare a afacerii devin tot mai puţin eficiente, din mai multe cauze: informaţiile gestionate sunt prea multe, rapoartele necesare sunt mai complexe şi mai sofisticate, schimbările din piaţă nu mai pot fi urmărite în timp util etc. Soluţii există şi pot fi selectate în funcţie de interese, de mărimea companiei şi de planurile strategice de dezvoltare. Una dintre opţiunile cele mai eficiente este sistemul informatic integrat de tip ERP (Enterprise Resource Planning) - un domeniu în care şi sistemul Merlin ERP are, cu siguranţă, un cuvânt de spus în cadrul segmentului de piaţă în care funcţionează.


Cum orice ofertă adresată clienţilor trebuie să fie adaptată cerinţelor acestora, iar subiectul acestui articol se adresează companiilor din distribuţie, am schiţat câteva elemente pe care aceste companii trebuie să le ştie despre un sistem ERP,
dar şi profilul clientului Merlin ERP din domeniul distribuţiei.


Se poate face o distincţie clară între firmele care produc şi distribuie produsele şi firmele orientate exclusiv pe distribuţie, în special la nivel de procese şi necesităţi. Sistemul Merlin ERP reduce această diferenţă cu ajutorul unui modul de producţie bine dezvoltat şi al funcţionalităţilor customizate. În practică, unele companii active în ambele domenii au separat procesele şi le administrează tot separat.


Pentru a funcţiona, orice distribuitor are nevoie atât de informaţii despre situaţia internă cât şi despre cea externă. Vorbim despre legislaţie actualizată, concurenţă, portofoliul de clienţi şi de produse şi caracteristicile acestora: perisabilitate, condiţii de depozitare, transport şi garanţie etc. Pe plan intern mai trebuie gestionate alte aspecte precum comenzi, istoricul facturilor, promoţii, discounturi oferite.


În plus, distribuitorul operează cu produse ale mai multor producători. De aici rezultă avantaje (produse mai multe şi mai variate), dar şi o serie de aspecte la care accesul trebuie să fie cât mai rapid şi mai clar.


În acest sens, aplicaţia Merlin asigură acces permanent la fiecare detaliu legat de business-ul respectiv, funcţionalităţi specifice activităţii şi rapoarte customizate.
De asemenea, Merlin ERP pune la dispoziţie elemente vitale unei firme de distribuţie:
-posibilitatea de a-şi controla distribuţia
-control asupra stocurilor
-gestionarea teritoriului acoperit (definirea şi controlul rutelor) şi al echipelor de vânzare
-controlul asupra veniturilor, al vânzărilor, al promoţiilor şi al target-urilor de vânzare.
-controlul realizărilor agenţilor ţinând cont de planul de vânzări stabilit.
În plus, Merlin ERP oferă un tool foarte util clienţilor din distribuţie: analiza complexă a plăţilor şi a încasărilor; acest instrument de raportare dinamic interoghează baza de date folosind o multitudine de filtre şi condiţii şi analizează facturile şi plăţile sau încasările aferente, indiferent de forma lor (OP, CEC, BO).


De asemenea, Merlin este construit şi testat în conformitate cu legislaţia din ţara noastră şi are disponibilitatea de a manevra volume mari de date într-un interval de timp rezonabil.


Clientul ideal pentru Merlin ERP are mai multe puncte de lucru; caracteristicile acestuia, cum ar fi tipurile de produse distribuite, condiţiile de depozitare, manevrare şi transport necesare sunt customizabile. Specificul companiilor cu mai multe filiale este dat de fluxul de documente şi de produse existent în şi între toate locaţiile respective, precum şi nevoia de a avea o vedere de ansamblu asupra activităţii, a rezultatelor, a etapelor parcurse.


Şi pentru că orice client are nevoie de garanţii înainte de a implementa un astfel de instrument, este foarte important să afle care este renumele pe piaţă al furnizorului de servicii şi al produsului. În acest sens, cele mai bune referinţe le poate oferi un client actual al aplicaţiei, pentru că acesta a trecut deja de partea de analiză a business-ului, de implementare şi şi-a format o părere obiectivă despre aplicaţie şi despre furnizorul acesteia. Pentru Merlin pot garanta clienţii noştri, dintre care putem menţiona companiile: Agrocompany, Prestige Distribuţie, Toneli, Ecuator , Trei G, Butexim, Fatrom Aditivi Furajeri, Cereal Prod, Green Land, Rompescaria Internaţional şi Farmer Grup din România şi compania Ahmet Yar din Turcia.


Alina Maricescu, Marketing manager Prodigy Tehnologii



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite