Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Novensys for Inventory, o soluţie cu arie largă de acoperire

25 Septembrie 2008



Ce au în comun Altex şi Vodafone? La prima vedere, şi nu numai, mai nimic. Sunt lideri de piaţă pe verticale diferite şi... cam atât! Dacă însă se trece de front-office şi se cercetează cu atenţie motoarele eficienţei şi randamentului acestor companii, se va descoperi că există, totuşi, unele puncte comune. Iar unul dintre acestea este că cele două companii au implementat soluţia informatică Novensys for Inventory. O aplicaţie cu arie largă de acoperire, care, în doar câţiva ani de la lansarea pe piaţă, a reuşit să-şi treacă în portofoliu o serie de nume grele ale economiei româneşti.


- Pentru mulţi interlocutori din piaţa IT, când spui Novensys, spui soluţii pentru managementul informaţiei dedicate sectorului de retail, logistică, distribuţie, utilităţi şi producţie. Cu toate acestea, Vodafone este unul dintre clienţii cu vechime ai companiei. Ce soluţie aţi implementat la operatorul de telecomunicaţii?

Romeo Iacob – Sales and Marketing Director Novensys:
Este vorba de aplicaţia Novensys for Inventory adaptată special pentru sectorul telco, prin dezvoltarea unor module specifice, pe cerinţele de business ale acestei verticale. O aplicaţie complexă, cu un grad de eficienţă ridicat, ale cărei funcţionalităţi principale sunt automatizarea, urmărirea şi înregistrarea proceselor specifice unui depozit – cum ar fi recepţia, stocarea, inventarul, livrarea, etc. – prin intermediul echipamentelor mobile şi al codurilor de bare. Acestea, repet, sunt funcţionalităţile majore ale soluţiei, la care însă, pentru sectorul de telecomunicaţii, am adăugat o serie de module specifice - de exemplu, modulul adiţional destinat operaţiilor specifice de întreţinere a site-urilor – antenele şi echipamentele adiţionale.
Prin introducerea operaţiunilor specifice de „field service” se obţine o automatizare a evidenţei operaţiunilor de reparare şi înlocuire a pieselor şi componentelor unui site, ceea ce asigură o reducere considerabilă a timpilor şi costurilor de execuţie ale acestor operaţiuni. În plus, acurateţea datelor este mult mai mare, iar riscul de eroare se reduce considerabil.


- Câte asemenea customizări pe verticale aţi realizat pentru aplicaţia Novensys for Inventory?
Romeo Iacob: Aplicaţia are un mare grad de acoperire şi se evidenţiază, în afara eficienţei sale, printr-o largă arie de acoperire, flexibilitate şi scalabilitate. Aşa cum spuneam, Novensys for Inventory este o soluţie specializată destinată automatizării proceselor din depozite, dar şi din magazine. Modulele şi funcţionalităţile specializate ale aplicaţiei fac posibilă optimizarea timpilor de procesare a documentelor, a timpilor de execuţie a diferitelor operaţiuni specifice într-un depozit, ceea ce permite şi o optimizare rapidă a numărului angajaţilor în aceste locaţii. Ori, toate acestea sunt deziderate ale oricărei companii, din orice sector de activitate. Din acest motiv, Novensys for Inventory a reuşit să atragă numeroşi clienţi din verticale diferite, cum ar fi Altex, Vodafone, Mega Image, Germanos, Diverta, Dedeman, Ferroli, Spar, etc.


Este adevărat, la aceasta au contribuit major şi dezvoltările specifice realizate de echipele Novensys, astfel încât la ora actuală avem oferte dedicate sectorului de retail – online şi batch –, telco, distribuţie şi logistică şi producţie. Repet însă, acest lucru a fost posibil graţie flexibilităţii, eficienţei şi maturităţii soluţiei. Şi, nu în ultimul rând, faptului că reprezintă o aplicaţie care completează şi specializează soluţiile de planificare a managementului unei organizaţii (Enterprise Resource Planning – ERP).


Practic, prin interfaţarea cu sistemele ERP, preluarea nomenclatoarelor (produse, furnizori, clienţi, etc.), a comenzilor de livrare, a recepţiilor, etc. devine un proces automat, care generează o creştere a productivităţii muncii în cadrul oricărei companii, prin eliminarea introducerii manuale de date în sistem. Automatizarea tuturor acestor operaţiuni se realizează uşor şi datorită faptului că oferim soluţii hardware performante de ultimă generaţie, cu capabilităţi extinse. Novensys este business partner pentru lideri din industrie (precum Motorola, Psion, Zebra, etc.) şi putem furniza şi integra într-o arhitectură unitară şi solidă soluţia şi echipamentele.


- Dincolo de funcţionalităţile majore, care sunt „punctele de atracţie” ale aplicaţiei?
Romeo Iacob: Principalul beneficiu al soluţiei Novensys for Inventory – şi cel mai evident – rezidă în eliminarea birocraţiei şi a volumului de documente pe suport de tip hârtie. Aplicaţia furnizează informaţii în timp real despre stocurile de marfă pe fiecare locaţie şi gestiune în parte.
Totodată, prin îmbunătăţirea serviciilor de depozitare, realizată prin monitorizarea şi automatizarea proceselor din depozit, se optimizează şi deservirea clienţilor, ceea ce generează un avantaj competitiv important. Dar beneficiile nu se rezumă doar la atât. De exemplu, în cazul aplicaţiei dedicate sectorului de retail, prin implementarea Novensys for Inventory, se obţine o creştere a gradului de acurateţe a stocurilor, se reduce timpul alocat inventarelor prin scanarea inteligentă a produselor din întregul depozit, se monitorizează articolele după numerele seriale (beneficiind astfel de avantajul trasabilităţii – un imperativ în anumite industrii), se pot retipări automat (sau manual) etichetele de preţ la schimbarea preţului în baza de date, se pot crea şi monitoriza pachetele promoţionale. Sunt doar câteva dintre beneficii, nu toate, şi doar pentru o singură „specializare“. Desigur că şi la restul dezvoltărilor specifice, cum ar fi cea pentru sectorul producţie, se regăsesc câteva dintre acestea, dar şi multe altele dedicate acestei verticale.


Radu Ghiţulescu


consultant@novensys.com
031 2281 217



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite