Revista si suplimente
MarketWatch
Inapoi Inainte

Procesarea automată a instrumentelor de debit

25 Septembrie 2008



Pentru instituţiile financiar-bancare, abilitatea de a accesa şi procesa rapid informaţiile, indiferent de formatul pe care le îmbracă acestea reprezintă nu doar un avantaj competitiv, ci un adevărat imperativ.
Să luăm, de exemplu, în considerare doar instrumentele de debit vehiculate în cadrul unei instituţii bancare: ordine de plată, Bilete la Ordin, cambii sau CEC-uri. Introducerea manuală a datelor de pe instrumentele de debit este o muncă migăloasă şi plictisitoare, care implică apariţia unor probleme de tipul: întârzieri în procesul de culegere a datelor, greşeli de operare, cheltuieli mari cu personalul şi închirierea de spaţii pentru angajaţi.
Acestor neajunsuri li se adaugă, în continuare, traficul interbancar de documente în format hârtie şi riscul de pierdere sau distrugere al acestora.


La solicitarea comunităţii bancare din România, TransFonD a demarat proiectul PAID 07- Procesarea Automată a Instrumentelor de Debit. Proiectul asigură trecerea de la un mod de procesare descentralizată, caracterizat prin schimbul fizic de instrumente de debit la un mod de procesare centralizat, bazat pe transmiterea de imagini şi de mesaje electronice de plată şi compensarea electronică a acestora din urmă, prin sistemul SENT.


În acest sens, soluţia oferită de Star Storage are la bază o arhitectură distribuită, ce presupune utilizarea unei aplicaţii web la nivelul sucursalelor şi a unei aplicaţii desktop la nivelul centrului operaţional.


Astfel, aceasta reprezintă o alternativă la toate problemele mai sus enumerate: un sistem automat de captură a datelor.


Utilizând tehnologii avansate de OCR, ICR, BCR şi OMR, tehnologiile ABBYY şi soluţia Star Storage de captură a datelor şi documentelor - Star Capture Web, se asigură preluarea automată sau semi-automată a datelor şi exportul acestora în baze de date sau sisteme de management al conţinutului.


Soluţia propusă permite scanarea tuturor instrumentelor de debit sosite în fiecare sucursală, agenţie sau punct de lucru al băncii, transferul acestora către centrul de procesare, preluarea automată şi rapidă a informaţiilor conţinute în codurile de bară 2D existente pe documente sau a caracterelor scrise de mână pe instrumentele de debit. Ulterior, aceste etape sunt urmate de corectarea / verificarea informaţiilor şi exportul acestora în baze de date relaţionale, pentru procesarea ulterioară în sistemul de Core Banking implementat la nivelul băncii.


Ce se întâmplă la nivelul sucursalelor?
Scanarea instrumentelor de plată se realizează la nivelul fiecărei unităţi bancare ce vehiculează acest tip de instrumente de plată. Operaţia este rapidă, simplă şi nu necesită personal specializat sau care să deţină cunoştinţe solide de IT. Documentele sunt plasate în scaner şi transformate în imagini printr-un simplu click. Nu veţi fi nevoiţi să instalaţi nici un fel de software la nivelul sucursalelor. Toate funcţionalităţile soluţiei de captură Star Capture Web vor fi accesate folosind doar un browser web (Windows Internet Explorer). Star Capture Web foloseşte drivere standard ISIS pentru comunicaţia cu echipamentele de scanare, asigurând astfel vizualizarea, compresia şi conversia imaginilor în fişiere TIFF CCITT G4, în conformitate cu specificaţiile TransFonD.


Pentru a scana un document, utilizatorul trebuie doar să specifice în interfaţa Star Capture Web tipul de document ce urmează a fi scanat. Toate setările necesare (dimensiunea hârtiei, orientarea, rezoluţia, contrastul, luminozitatea, compresia imaginii, etc.) vor fi automat ajustate în funcţie de setările făcute anterior la nivel central, pe serverul Star Capture Web Server. Documentele sunt scanate în loturi (seturi), iar un lot poate conţine una sau mai multe imagini.


Procesarea informaţiilor la nivel central
Imaginile sunt transmise automat către Sediul Central de Procesare, având ataşate informaţii referitoare la locaţia (sucursala, agenţia, punctul de lucru) unde au fost scanate, data şi ora scanării, utilizatorul şi staţia de pe care s-a realizat operaţia. Documentele scanate sunt depuse automat în mai multe cozi de lucru de tip FIFO (Firs In – First Out), de unde vor fi preluate în vederea extragerii informaţiilor existente utilizând tehnologiile ABBYY de captură a datelor din formulare. Imaginile vor fi, de asemenea, stocate în conformitate cu cerinţele TransFonD.
Identificarea documentelor şi recunoaşterea caracterelor sunt procese automate şi nu necesită intervenţie umană. Fiecare set de documente scanate parcurge un traseu prestabilit. Astfel,
iniţial acestea sunt supuse operaţiilor de recunoaştere optică a caracterelor (OCR/ICR), pentru ca apoi să fie transmise către staţiile de Verificare şi Corecţie.
În faza de Verificare, operatorul verifică rezultatele recunoaşterii. Fiecare caracter, care este recunoscut cu un nivel de acurateţe inferior celui prestabilit, trebuie să fie aprobat de către un operator. Pentru o uşurinţă maximă în utilizare, toate caracterele incerte sunt evidenţiate prin highlight.
În cadrul etapelor de Verificare şi Corecţie, datele verificate vor fi supuse validării. Soluţia Star Storage le permite administratorilor să creeze reguli de validare, pentru a asigura acurateţea maximă a datelor extrase (de exemplu, reguli de validare pentru IBAN sau CNP). Acestea pot fi validate cu informaţii existente
în baze de date externe. De asemenea, în vederea asigurării normalizării, se pot folosi reguli automate de înlocuire a datelor extrase cu valori standard cuprinse în liste predefinite.
În situaţia în care doriţi să externalizaţi activităţile de procesare, Star Storage vă permite acest lucru prin intermediul serviciilor profesionale desfăşurate în cadrul propriului Centru de Procesare Documente, dotat cu tehnologii de ultimă generaţie şi personal specializat în acest sens. În plus, fiind dotat cu cele mai performante sisteme de securitate, veţi avea în permanenţă garanţia confidenţialităţii informaţiilor dumneavoastră.
În final, datele validate sunt transferate către baze de date relaţionale şi apoi preluate de către sistemul de core-banking în cadrul căruia se execută tranzacţia aferentă instrumentului de plată.


Control asupra proceselor
Întreaga activitate a Centrului de Procesare este monitorizată prin intermediul sistemului predefinit de urmărire şi control. Astfel, pot fi obţinute cu uşurinţă rapoarte referitoare la
activitatea şi performanţele operatorilor, la starea curentă a sistemului sau la volumul de imagini existente în fiecare din paşii fluxului.
Soluţia va permite generarea de rapoarte şi grafice referitoare la stadiul în care se află ordinele de plată, volumul de documente care se găsesc în diferite faze ale fluxului de procesare.
Informaţiile vor fi disponibile sub forma unui tablou de bord, care va putea fi configurat pentru a afişa date referitoare la
întreaga soluţie sau la nivel de locaţie (sucursală, agenţie, punct de lucru).



Parerea ta conteaza:

(0/5, 0 voturi)

Lasa un comentariu



trimite